سلام 

دختری ۲۲ ساله هستم که دیپلم رشته تجربی دارم و معدل دیپلمم ۲۰ هستش، یه چیزی که خیلی برام عجیبه من حدودا ۴ ساله که دبیرستان رو که تموم کردم، به شدت بی انگیزه و بی اراده و ترسو شدم.

بی خود و بی جهت از همه چی ترس دارم، همیشه نگرانم همیشه استرس دارم، هیچ کاری رو انجام نمیدم، هیچ انگیزه ای ندارم، ثبات شخصیتی و تصمیم گیری ندارم، منظورم اینه که تا وقتی دبیرستان بودم و با دوستام ارتباط داشتم خیلی سرحال تر از الانم بودم، اما حدودا ۴ ساله که حتی دوستی هم ندارم. 

الان هم واقعا نمیدونم چرا  تو زندگیم هیچ هدف و انگیزه ای ندارم، میخواستم از دخترها و پسرهای خانواده برتر بپرسم شما تو زندگی تون هیچ وقت مثل بودین؟، شده احساس کنید هیچ هدفی ندارید؟، هیچ انگیزه ای ندارید؟، هیچ خوشی ندارید؟، راهکارتون چیه؟ 

راه درمان این وضعیت تکراری و عذاب دهنده چیه؟، پیش روانشناس رفتم اما اونا فقط حرف میزنن هیچ کمکی بهم نکردن، خیلی نگرانم که تا همیشه تو زندگیم این طوری بمونم، دلم میخواد هدفمند بشم ،دلم میخواد شغل و کار داشته باشم، دلم میخواد کنکور شرکت کنم و یه رشته خوب قبول بشم و درس بخونم، اما اصلا نمیتونم.

حتی یه کلمه هم درس بخونم از کتاب هام متنفر شدم، از همون ۴ سال پیش دیگه حتی کاری به کتاب هام هم ندارم، شاید عجیب باشه اما  کتاب های دبیرستان و کتاب های تست رو الان هم دارم و هنوزم نگه شون داشتم.

کسی هم نیستم که فعلا با این شرایط خراب روحی تو فاز ازدواج و تشکیل خانواده باشم، این رو هم گفتم که شاید بعضی ها تون بگید برو ازدواج کن و تشکیل خانواده بده تا یه کم بهتر بشی.

راستش من حس میکنم یه جا تو گذشته جا موندم، انگار یه چیزی رو گم کردم. راستش من از روز اولی که چشم هام و باز کردم شاهد دعواها و جنگ پدر و مادرم بودم، از وقتی که یادم میاد همیشه با هم بحث میکردن و داد میزدن، پدرم یه آدم عصبی هستش که اصلا نمیشه حتی باهاش یه کلمه هم حرف زد، تو زندگیم هیچ وقت نخندیدم، هیچ وقت یه مسافرت نرفتم، هیچ وقت با خانواده ام نبودم، دکتر روانشناسم میگه به خاطر این دعواها و داد و بیداد هایی که از اول بچگی شاهدش بودی و به خاطر اینکه تو زندگی محبت ندیدی و همیشه تنها بودی و کسی نبوده که حمایتت کنه تاثیر خیلی مخربی تو روحیه ات گذاشته و باعث شده این طوری از همه چی متنفر بشی، باعث شده که فکر کنی زندگی هیچ ارزشی نداره و در نتیجه تو هم بیخیال همه چی شدی.

به نظرتون من باید چی کار کنم، روش های آرام سازی و تمرین هایی که روانشناس میگه رو انجام میدم اما روز به روز داغون تر میشم، میخواستم بپرسم شما چه راهکاری دارین، کتابی یا چیزی در زمینه خودشناسی دارین که واقعا کارآمد باشه و بتونه کمکم کنه؟ 

ممنونم میشم منو راهنمایی کنید.


مرتبط با مدیریت افکار مزاحم:

نمی تونم مسائل رو در ذهنم دسته بندی و کنترل کنم

چطوری ذهنم رو کنترل کنم تا فکرم به سمت یه دختر نامحرم نره

مبارزه با افکار مزاحمی که بی اختیار وارد ذهن میشه

روش های تجربی آرام شدن ذهن و رهایی از افکار منفی

چه طور از شر افکار منفی خلاص بشم و ذهنم آروم بشه


مرتبط با آرامش:

انسان ها به اشتباه در زمین به دنبال آرامش مطلق میگردند

حق دارم در آینده خانواده ای پر از آرامش داشته باشم؟

چه چیزی باعث آرامش در زندگی میشه

دلم از زندگی آینده آرامش و عشق میخواد

من فقط آرامش میخوام، چیزی که تو خونه ی پدرم ندارم

چطور یک زندگی با آرامش و بدون جنگ اعصاب داشته باشم ؟

کسی جز خود شما، مسئول بازگشت آرامش تان نیست

خدایا دلم آرامش میخواد ...

چطور میتونم در زندگی مشترک همسرم رو به آرامش برسونم ؟

همه چیز دارم ولی کسی که بهم آرامش بده ندارم

نمیتونم به آدمی که قراره کنارش آرامش داشته باشم اعتماد کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) آرام سازی فکر و ذهن (۱۲ مطلب مشابه)