سلام خدمت شما عزیزان

چند وقت پیش بود که اینجا سوالی رو مطرح کردم درباره ی اینکه چه کار کنم ذهنم آروم بشه و افکار منفی سراغم نیاد   

حالا راه هایی که تحقیق کردم و ذهنم آروم شده رو با شما دوستان در میون میذارم .

1 - نوشتن

به این صورت که ابتدا یک کاغذ و یا word و یا نوت بوک رو باز میکنید و هر چی ذهن تون گفت مینویسید هر چیزی ، اینکار میتونه از پانزده دقیقه تا یک ساعت طول بکشه، فرد به فرد متفاوته و نباید فکر کنید باید ذهنتو هر چی گفت بنویسید حتی فحش ها رو، و اگه میخواید کسی اون کاغذ رو نبینه میتونید آتیش بزنید.

بعدش نوشتن در مورد اون افکار منفی و اون افکاری هست که شما رو آزار میده، اینقدر بنویسید تا ذهنتون اون فکر رو در خودش حل کنه و دست از سر شما بر داره و هر روز اینکار رو انجام بدید، حتی میتونید خاطره هم بنویسید.

2 - مراقبه کردن

به این صورت که شما میخواهید که اصلا فکر نکنید، البته که نمیشه اصلا فکر نکرد ولی میخواید فکر کردن رو کاهش بدید و مغزتون رو آروم کنید، مثلا شما میتونید ده دقیقه یک جا بشینید و به تنفس کردن و دم و باز دم خودتون توجه کنید و فقط رو دم و باز دم خودتون تمرکز کنید و اجازه ورود هیچ فکری رو به خودتو ندید و یا اینکه میتونید توی ذهن خودتون یک ساحل آرام با انواع پرندگان و هوای بارونی رو تصور کنید.

در واقع هر موقع افکار منفی سراغ تون اومد فکر کردن به اون ساحل زیبا رو فعال کنید.  و یا اینکه مشغول راه رفتن در خیابان هستید و این افکار داره سراغ تون میاد شما میتونید با پرت کردن حواس تون مثلا به یک ناودونی نگاه کنید و اضلاع اون رو تماشا کنید .

3 - حذف تلویزیون

الان خودم چهار روز هست که تلوزیون رو از زندگیم حذف کردم و میخوام تلویزیون رو به اتاق پدر و مادرم تحویل بدم یا پذیرایی خونه مون بذارم، اصلا خود تلویزیون بمب انرژی منفی بود. از اخبار یک طرفه گرفته در کل همه شبکه یک طرفه ان ولی برای این که آگاهی داشته باشیم میتونیم از طریق اینترنت رسانه دلخواه مون رو انتخاب کنیم. 

4 - حذف افراد منفی

افراد منفی رو ابتدا شناسایی کنید، اون افراد میتونه جزوی از خانواده و یا دوستان و آشنایان باشه اگه جزو خانواده بود باید سعی کنید باهاش کمتر حرف بزنید و هر چی به شما گفت و حتی توهینم کرد سعی کنید که با تمام وجود نشنوید، اصلا انگار نه انگار که چیزی شنیدید و اگه از دوستان و آشنایان هست سعی کنید زیاد تحویل نگیرید و باهاش برخورد نکنید، باهاش سنگین برخورد کنید، اگه مجبورید .


الان احساس میکنم آدم دیگه ای شدم و این که قبلا چقدر بچه بودم و چقدر به زندگی احمقانه فکر میکردم و دیگه حسرت گذشته و استرس آینده کمتر سراغم میاد و سعی میکنم بتونم با تمام وجود تو زمان حال زندگی کنم.

خوشحال میشم اگه دوستان تجربیات دیگه ای دارن من رو هم راهنمایی و کمک کنن.

"grid 22 "


مرتبط:

چطوری ذهنم رو کنترل کنم تا فکرم به سمت یه دختر نامحرم نره

مبارزه با افکار مزاحمی که بی اختیار وارد ذهن میشه

چه طور از شر افکار منفی خلاص بشم و ذهنم آروم بشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) آرام سازی فکر و ذهن (۱۲ مطلب مشابه)