سلام 

می خواستم بگم که به نظرتون امروزه بعضی از مردم نسبت به گذشته بی ادب تر نشدن؟ مثلا من تا جایی که یادم میاد قدیم ها خانم ها فحش هایی که جنسی و رکیک باشه نمی دادن امّا الآن خیلی از خانم ها رو دیدم که عین نقل و نبات فحش جنسی میدن، به غیر از فحش حتی شوخی هاشون هم اون جوری شده .

من خیلی برام پیش اومده خانم ها رو تو خیابون دیدم خیلی راحت اسم آلت تناسلی به زبون میارن تو صحبت هاشون، حالا بعضی ها ممکنه بگن این خوبه چون باعث عدالته چون ناعادلانه ست مردان هر کاری بخوان بکنن و هر مدل بخوان حرف بزنن ولی زنا نتونن، امّا خوب به نظر من بهتر بود مردان با ادب می شدن تا عدالت برقرار بشه نه اینکه زن ها هم بی ادب بشن.

الآن مردان هم به نظر من نسبت به چند سال پیش فحاش تر و بی ادب تر شدن یعنی خیلی راحت بی هیچ شرم و حیایی فحش رکیک و اسم آلت تناسلی به زبون میارن تو مکان عمومی، خیلی از دختر پسرها کلا ادبیات عادی شون شده اسم آلت و خیلی می بخشید ادرار و مدفوع. 

یعنی یه حرف عادی هم می خوان بزنن نمی تونن توش کلمات زشت به کار نبرن، من هر چی فکر می کنم یادم نمیاد قبلا مردم با این شدت بد دهن و بی ادب بوده باشن. 

نکنه مد شده مثلا می خوان بگن خیلی شاخن و به هیچ چارچوبی اعتنا نمی ذارن یا چی؟، بعد بعضی خواننده ها هم هستن تو آهنگ هاشون فحش های رکیک میدن و پرطرفدارم هستن، طرفدارهاشون هم میگن این می خواد دردهای جامعه رو بیان کنه، خوب برای آدم سوال پیش میاد که بخوای درد جامعه رو بگی حتما باید اسم آلت تناسلی بیاری تو آهنگت یعنی نمی شه بدون اون درد جامعه رو گفت؟

بدم میاد جو جامعه روز به روز بی ادب تر و وقیح تر میشه، قبلا فقط آدم های لات و قاچاقچی و دزد و معتاد از این حرف ها میزدن الآن آدم های به اصطلاح متشخص و تحصیل کرده و پولدارم فحاش شدن، زن و مرد همه قشری 


مرتبط با فرهنگ سازی:

چرا بعضی ها موفقیت رو فقط در جون کندن و کارگری کردن میدونن؟!

با تجمل گرایی دل محرومان رو نسوزانیم

جامعه خانواده ی بزرگتر ماست، آبروی جامعه مون رو حفظ کنیم

از کجا و به چه منظوری به فاحشه ها لقب خاله داده شد؟

زندگی در دنیا مثل یک بازی است

چرا رفتارهای محترمانه من نتیجه معکوس داره؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر

چرا اطلاعات عمومی جوانان و نوجوانان کم است

در مورد سادیسم اجتماعی

شما روشنفکر و روشنفکری رو در چه چیزی معنا می‌کنید؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)