با سلام

حدود 15 سال سر کوچه مون چند جمله با خط زیبا نوشته شده بود، اون‌ موقع زیاد نمی فهمیدم که معنی این جملات یعنی چی؟!، یکی از اون جملات این بود "با تجمل گرایی دل محرومان رو نسوزانیم".

به مرور متوجه شدم تجمل گرایی یعنی چی، محروم چه کسی هست و در کل فهمیدم چی میخواد بگه، الان این جمله بیشتر از یه جمله نوشته شده سر کوچه مونه (البته چند ساله که اون جملات رو با نقاشی طبیعت جایگزین شده).

واقعا این موضوع مهمیه و ابعاد زیادی داره، از پول، چهره، خانواده، شغل و ... همه اینها میتونه وسیله ایی برای خودنمایی و تفاخر باشه، واقعا این موضوع خیلی دردناک شده، خدا رو شکر با این مسئله خودنمایی رابطه ی چندانی ندارم و خودنمایی دیگران روی من تاثیر چندانی نداره و ممکنه مقداری تو فکر برم اما خدا رو شکر بعدش سریع درست میشم.

پارسال میخواستم سراتو بگیرم، بخاطر بعضی فامیل ها و آشنایان نگرفتم، به جاش ال نود گرفتم، اونم بخاطر کارم نمیشد ماشین ارزون تر بگیرم، باز روم نمیشد پیش بعضی از فامیل مون سرم رو بالا کنم ، پولم از راه نادرست نیست اما دوست ندارم دل کسی که ۲۰ سال از من بزرگتره و تمام تلاشش توی چند سال یه پراید یا پیکانه رو بشکنم، باور کنیم که این اتفاق میافته و خیلی ها توی خلوت خودشون ناراحت میشن.

به نظرم تجمل گرایی به شکل های مختلف باعث ایجاد مشکل میشه، باعث گناه میشه و افرادی که با تجمل گرایی دیگران رو به گناه و یا ایجاد مشکل هل دادن مقداری مقصرن.

الان مظهر این قضیه اینستاگرامه، و خیلی ها تمام زندگی شون درگیر این قضیه هستن و با خودنمایی و تجمل گرایی به هر شکل دل دیگران رو میسوزونن، بعنوان مثال یه خانمه توی اینستاگرام هست خیلی ادعا شخصیت و مذهب داره در حالی که کلی عکس از جشن و خوشی و عاشقانه با همسرش میذاره تو اینستاگرام، من آدم حسودی نیستم و این مورد رو برای خودم نمیگم اما میدونم کلی دختر و پسر پیج این خانم و امثال این خانم رو دنبال میکنن و هر روز کلی غصه میخورن که چرا ازدواج نکردن و همچین عشقی رو تجربه نمیکنن و به نظرم کار قشنگی نیست.

من خودم از کار این خانم و امثالهم خیلی میترسم که با دل بعضی افراد بازی میکنن خدا کنه همه زوج های جوان خوشبخت باشن اما بروز این قضیه به شکل روتوش شده باعث نارضایتی دیگران از زندگی شون میشه و حتی از خدا بابت محروم بودن شون گله کنن.

یه مورد دیگه اینکه باید قبول کنیم همه افراد با این سطح از تولید ارزش افزوده نمیتونن ماشین و زندگی لاکچری داشته باشن اما موضوع اینه که "که هر چه دیده بیند دل کند یاد" و این میتونه سر آغاز کلی اتفاقات باشه که عاقبت خیری نداره. 

این موضوع خیلی موردهای دیگه داره، ممنون میشم دوستان عزیز مواردی که به ذهن شون میرسه رو هم بگن

ببخشید که حق مطلب رو خوب ادا نکردم و سعی کردم خلاصه بگم


مرتبط با فرهنگ سازی:

از کجا و به چه منظوری به فاحشه ها لقب خاله داده شد؟

زندگی در دنیا مثل یک بازی است

چرا رفتارهای محترمانه من نتیجه معکوس داره؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)