من سختی زیاد دیدم و محیط های زیادی رو تجربه کردم و این چیزهای رو که مینویسم با سختی به دست اومده؛

اولین چیزی که من مدت ها از اون ضربه خوردم این بود که دنیا رو به چند بُعد محدود میدیدم. با گذر زمان و خواندن مطالب علمی زیاد (به آموختن علم عطش زیادی داشتم و دارم) بُعد های جدید و راه های جدیدی رو شناختم که درکش تا قبل از اینها مشکل بود. مطالب علمی یعنی چی دقیقا؟، یعنی؛

1) برید و آناتومی بدن انسان و طرز کار تک تک سلول ها و اندام ها رو یاد بگیرید و خصوصیات ژن ها و مغز را در حیوانات و انسان بررسی کنید. یکی از چیزهایی که از این علم میفهمید اینه که خیلی از رفتار های ما در ژن هامون ذخیره شده و کنترل میکنن ما رو و یکی از اون ها طبیعی شدن رفتار ها و اتفاقات اطرافمون هست و یعنی شما اگه همیشه مهربون باشید یا خشک، قطعا این عادی سازی نابود میکنه زندگی شما رو.

هیچ وقت با افراد یکسان رفتار نکنید، زیاده روی نکنید، کمک بدید نه همیشه، مهربون باشد نه همیشه، خشن باشید نه همیشه و ... هر چیزی در زمان و مکان مناسب!، چه قبول کنید چه نکنید این یه حقیقته که ژن ها خیلی از رفتار های ما رو کنترل میکنن، مثل حس فداکاری مادر نسبت به فرزندانش یا عادت های روزانه و رفتار ها.

مجموعا این رفتار ها خوبن اما بدی این مجموعه فقط زمانی هست که از اعتدال خارج بشه و همچنین سبک زندگی یکنواخت انتخاب شما باشه به فاجعه ختم میشه.

اما این همه ی ماجرا نیست ...

2) یک بعد از انسان روح اونه و واقعا وجود داره و این بعد بر اون بعد بالایی غلبه داره و حتی ژن ها رو هم میتونه تغییر بده !!!

اراده کنید و کار درست رو انجام بدید، کار درست چیه؟، نکته 3 رو بخونید تا بگم ...

3) بعد از خوندن مطالب علمی زیاد در زمینه های مختلف مثل تکنولوژی ساخت وسایل یا شگفتی های فضا و حل مسائل ریاضی در حد خودتون در حد سخت و ...، به سطحی از درک و فهم میرسید که میفهمید واقعا نادان هستید! هر چقدر بیشتر میخونید بیشتر به این مسئله اعتراف میکنید. پس چیکار میشه کرد و نقش شما تو این همه هیاهو و شلوغی چیه؟

مورد 2 که میشه بزرگترین درس زندگی و بهترین علم که قرآنه. (این یک کلیشه نیست)، بسیاری از دانشمندان بزرگ که حتی مخالف دین بودند با علم به قرآن رسیدند و دیدند که حرف اول و آخر همینه، من دانشمند نیستم ولی اینو گفتم که بدونید تمام راه حل ها و مسائل روزمره (مثل ازدواج و راه حل های آن) در این کتاب به بهترین نحو نوشته شده و هیچ کس هیچ ایرادی را نتوانسته از آن بگیره چون کامل و بی نقصه.

نتیجه اینکه انسان دو بعد داره: 1)روحی،  2)مادی

و شما با علم 1 و 2 به توانایی کنترل اتفاقات اطراف خود دست پیدا خواهید کرد.

چند اصل مهم:

دروغ ممنوع، کاری که بلد نیستید انجام ندید، کاری را انجام ندید یا اگه میدید درست انجام بدید و ماستمالی نکنید، کار بدون انگیزه و اراده جز شکست به راهی ختم نمیشه، تربیت فرزندان در رفاه و آسایش یعنی نابودی آینده فرزندان (باید سختی بکشند در هر زمینه ای و لوس بار نیان)

زندگی در دنیا مثل یه بازی میمونه و این ما هستیم که باید این بازی 50 70 90 ساله رو درست انجام بدیم اونم با علم


مرتبط با فرهنگ سازی:

چرا رفتارهای محترمانه من نتیجه معکوس داره؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه)