سلام خدمت همه عزیزان

سوالم در مورد بدبینی و بی اعتمادی دو جنس نسبت به همِ و اتفاقی که اخیراً شدید هم شده جنگ جنسیتیِ فکرم به شخصه خیلی درگیره این قضیه است.

بعضی جاها دیده میشه که یه عده از خانوم ها میگن جامعه ما مردسالاره، جامعه ما ضد زنه، بعد شروع به رفتار و حرف های مردستیزانه میکنن، بعد به موازات همین آقایون هم جواب شون رو میدن یه فضای بشدت مسموم و کینه ای ایجاد میشه، نمیدونم در جریان هستید یا نه اما اگه دقت کنید اون هایی که یه جورایی مثلا تو این فضای مسموم بودن شروع میکنن عقاید مسموم خودشون رو به هم جنسان خودشون با رنگ و لعاب تزریق میکنن، بر عکس این قضیه هم صادقه، بعد کل جامعه میافته رو چرخه معیوب انتقام گیری و کینه توزی!!!

من هر چی فکر کردم مردسالاری ای تو جامعه دیده نمیشه در واقع مشکلات از یه جای دیگه ای هست اما یه عده اشخاص بیمار چون منفعت و فعالیت خودشون گره خورده به کلمه مردسالاری نمیتونن اینُ إنکار کنن ...، ببینید خواهران و برادران عزیز کسی که سالاره باید کیفش کوک باشه دیگه درسته؟!

خب طبق آمار های رسمی:

بیش از ٩٠ درصد مشاغل سخت و طاقت فرسا رو مردان انجام میدن، بیش از ٩٠درصد کشته های محل کار مردان هستن، بیش از ٩٠ درصد کشته های جنگ ها مردان هستن، آمار خودکشی در مردان بسیار بالاست، طول عمر مردان نسبت به زنان کمه، آمار ها نشون میده که پسرای جامعه خیلی زیاد ترک تحصیل میکنن و دانشگاه رفته رفته داره تبدیل به محیط زنانه میشه، اما کسی جیکش در نمیاد (بعد ها تبعات بدی برای جامعه داره)، تعداد شاغلین رسمی مرد تو سال های اخیر رو به کاهش و زنان رو به افزایشه و اما هم چنان این مردان هستن که شرعا، عرفا و قانونا تمامی بار مالی رو به دوش دارن! 

زنان جهان در کل ١٠ تریلیون دلار درآمد دارن و  ٢٦ تریلیون دلار هم از جیب مردان خرج میکنن!، خشونت خانگی یا بیرون از خانه هم کلامی هم فیزیکی علیه مردان وجود داره، اما اکثرا بی صدا میمونه و مورد تمسخر واقع میشه فرد قربانی، ٥ هزار مرد بخاطر مهریه تو زندان هستن، چندین هزار مرد با این قضیه زندگیشون رو باختن.

تجاوز به پسر بچه ها در بعضی جاها بیشتر از دختر بچه ها نباشه کمتر نیست، اما نه بلندگویی دارن افراد قربانی نه جسارت اینو که بگن، همچین چیزی رو اسید پاشی از طرف زنان هم وجود داره و تعدادش هم کم نیست، اما اسید پاشی رو یه ظلم مردانه در حق زنان میدونن و قربانیان مرد رو إنکار میکنن! شوهر کشی داره اتفاق میافته و کسی بهش نمی پردازه...! 

مطالعات دانشمندان نشون میده که زنان هم به اندازه مردان تنوع طلب بودن و هستن تو طول تاریخ چون اگه نبودن این رفتار تو مردان تکامل پیدا نمیکرد، اما تنوع طلبی رو خیلی به ذات مود ربط میدن! خیانت زنان علنی نمیشه چون مردان از علنی کردن این اتفاق حس وحشتناکی پیدا میکنن اما زنان به راحتی جار میزنن و ترحم جمع میکنن بعد تو جامعه مردان ذاتن خیانتکار شناخته میشن که توان متعهد بودنُ ندارن...!!

و خیلی چیزای دیگه...

جالبه بدونید که همه اتفاقات رو اون افراد سودجو و پست که ادعای برابری دارن (اما همه این ها رو سانسور میکنن) به مردسالاری ربط میدن تا بقای خودشون و تفکرات شون به خطر نیافته ...

سوالم از شما خواهران و برادران عزیز و با درک شعور اینه که به نظرتون چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن، چرا سعی نمیشه که فارغ از جنسیت به مشکلاتی که هر دو جنس دارن پرداخته و رفع بشه؟!

چطور میشه این فضای کینه ای و مسموم رو بهتر کرد کلا نظرتون چیه؟!


مرتبط:

مردسالار بی احساس

چند سوال در رابطه با رفتار "مرد سالارانه "

زن ذلیلی و مرد سالاری الآن هم وجود داره ؟

چطور باید با مرد ستیزی بعضی از خانم ها رفتار کرد ؟

چطور میشه با یه زن مرد ستیر زندگی کرد ؟

نحوه رفتار در یه جمع ضد زن چه طور باید باشه ؟



مرتبط با فرهنگ سازی:

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)