من سوالی دارم میخوام اعضای فرهیخته و دانای وبلاگ جواب بدن؛

الان مردم چند روزی رفتن مسافرت، همیشه بعد از این داستان تعطیلات تو فضای مجازی نشون میدن که چقدر شمال کشور آشغال ریختن و خراب کردن، و یا میدونن برن میمونن تو ترافیک، با این وجود میرن،و یا مثلا در مورد خانم ها میگن متلک نندازین و این همه فرهنگ سازی در مورد زنان و مسائلی که باهاش درگیرن و شده معضل و یا مثلا یه چیزی کمیاب و گرون میشن هجوم میبرن برای خرید.

و یا بعضی ها تایید میکنن که کارشون اشتباهه و خودشون هم همون کار و انحام میدن و توجیه شون اینه که بقیه انجام میدن ما هم انحام میدیم و از یه نفر کاری بر نمیاد و کلا تو همه چی آیه یاس میخونن.

ولی من اینو نقض میکنم. چون این عالم هستی به شدت تاثیر گذاره تو هر چیزی و هر رخدادی که میافته و ما مثل زنجیر بهم مرتبطیم.

به خدا این به من ثابت شده هر کار اشتباه هر حرف اشتباه و هر نیت اشتباه به خدا از بین نمیره میچرخه تا یه روز نتیجه شو ببینی و همین طور کار و نیت و کردار خوب.

محاله روزی کار اشتباهی انجام ندم اونم بر حساب نادونیم، همون روز و یا چند روز دیگه سزاش رو نبینم. وقتی که کاری انجام میدم میبینم اشتیاه بوده. و یا حرف نادرست میام پاکسازی میکنم و طلب استعفار ، واقعا اون انرژی بد دفع میشه. شاید بعضی از این مقدس نماها و خشک مذهبا نفهمن که شیخ دولابی (ره) عارف و از اولیا خدا بودن.

تو جلد کتاب طوبای محبت میگن چون ضعیف هستن و به معرفت نرسیدن و مثل بزرگان به درک و شهودش نرسیدن. من عارف نیستم، یه بنده خیلی معمولی حتی پایین تر از معمولی خدا هستم.

ولی همین کار درست ما در حیطه خودمون و دایره و محدوده خودمون خیلی اتفاق ها رو رقم میزنه. به  نظر تون علتش چیه اگر نبود آگاهی و مطالعه نیست.

خب بعضی ها اهل مطالعه هستن به شدت و سواد آکادمیک دارن، ولی وقتی میای میبینی، میبینی کار اشتباه کلی داره.

به نظرم و به گمانم فقط درحد حرف و در حد همون کتاب. وقتی خوندیم میبیندیم و خداحافظ. واقعا در مواجه با اتفاق چند مرده حلاجیم؟ خب اینم میتونیم بگیم انسان ممکن الخطا هست. ولی وقتی فهمید اشتباهه چرا دوباره انجام میده؟ و دلیلش چیه؟ نمیتونم بفهمم و شما دلیل این ها رو چی توضیح میدین.


مرتبط:

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)