سلام
مدت زیادی هست که ذهنم درگیره یه قضیه ای هست و دنبال یه فرصت بودم که اون رو ریشه یابی کنم ،تا اینکه به ذهنم رسید ، دغدغه م رو در خانواده برتر به اطلاع دیگران برسونم. 

حتما همه شما میدونید که دید خیلی بدی نسبت به دخترهای شمالی و مخصوصا رشتی در بین بعضی از مردم وجود داره و حتما جک ها و حرف های زشتی که در موردشون میزنن رو شنیدید و همچنین شعر ها و موسیقی هائی که در موردشون ساخته میشه.

من یه دختر رشتی هستم، وقتی که به شهر های دیگه میریم و ما رو با حجاب کامل میبینن، تعجب میکنن که ما رشتی هستیم و حتی در همین خانواده برتر هم در مورد دخترهای رشتی بعضا بد گفته شده. 

میخوام از شما بپرسم، چرا انقدر دید بدی نسبت به دخترهای رشتی دارید؟ چه چیزی باعث شده که اینطوری فکر کنید، خواهشا وقتی نظر میدید ،بگید که اهل کدوم شهر هستید. 
فقط قبل اینکه نظری بدید، اول حرف های من رو به عنوان یه دختر 24 ساله رشتی رو بخونید و بعد نظر بدید.

من یه دختر رشتی هستم که با وجود اینکه هیچ محدودیتی ندارم و هیچ اجباری برام نیست، خودم به میل خودم، برترین حجاب رو انتخاب کردم، انقدر حواسم به حجابم هست که حتی به رنگ لباس هایی که برای بیرون استفاده میکنم، توجه میکنم که نکنه باعث جلب توجه نامحرم بشم، تو خونه جلوی مهمون های نامحرم چادر سرم میکنم، با وجود اینکه هیچ کس تو فامیل مون چنین کاری نمیکنه و مسخرم میکنن ولی من توجهی به حرف هاشون ندارم و رضایت خدا واسم مهم تره، هیچ وقت واسه بیرون حتی ذره ای آرایش نمیکنم چون آرایش و زینت رو مخصوص همسر میدونم و جمع های زنونه نه برای نامحرم.

من یه دختر رشتی هستم که تو عروسی های مختلط به گناه  شرکت نمیکنم حتی اگه فامیل نزدیک مون باشه و اصلا حرف مردم واسه م مهم نیست، حتی بارها شده که همه خانواده رفتن یه عروسی و من تنها خونه موندم. 

من یه دختر رشتیم که وقتی تو خیابون راه میرم، تمام تلاشم رو میکنم که چشمم به نامحرم نیافته تا طعم شیرینی ایمانی رو که خدا وعده داده بچشم، از پیامبر روایت داریم کسی که بخاطر خداوند نگاهش رو از نامحرم بر گردونه، ایمانی بهش میده که شیرینیش رو در دل احساس کنه، سعی میکنم چشم هام رو پاک نگه دارم که یه همسر پاک نصیبم بشه.

با وجود اینکه خواستگاران زیاد و با موقعیت های مالی و کاری مناسب داشتم و حتی یه بار سر یه مورد انقدر خانواده و اطرافیان بهم اصرار میکردن که قبول کنم ولی من بخاطر اینکه اون آقا از نظر ایمانی اون چیزی که میخواستم نبود و میخواست مجلس عروسیش مخلوط به گناه باشه قبول نکردم، چون دلم نمیخواست شروع زندگیم با گناه باشه ولی از نظر خانوادم اون آقا مناسب بود، خدا میدونه که سر اون ماجرا چه گریه ها که نکردم و چه زجر هایی که نکشیدم تا اینکه دست از سرم بر داشتن.

مهم ترین مورد در معیارهام ایمان قوی و بعدش هم جنم کار کردنه ،دیگه نه تحصیلات، نه نوع شغل، نه ظاهر، نه هیچ چیز دیگه واسه م مهم نیست، فقط با خدا بودنش هست که واسم مهمه.

انقدر رعایت حجاب واسم مهمه که حتی تو عروسی داداشم با اینکه مجلس کاملا جدا بود ولی چون حجابم کامل نبود و آرایش داشتم تو فیلم عروسی نیستم و موقعی هم که برای کادو دادن و حنابندون تو فیلم هستم، طوری چادر سرم کردم که اصلا چهره م مشخص نیست چون خوب داداشم محرم من هست ولی ممکنه بعدا نامحرمی فیلم رو ببینه و خواستم احتیاط کنم.

با وجود اینکه یه روزی هدف اصلیم آوردن یه رتبه خوب و قبولی در کنکور و یه دانشگاه خوب بود، پا رو تمام خواسته هام گذاشتم و با وجود اینکه خونواده و اطرافیانم مخالف بودن، درس خوندن تو حوزه و طلبگی رو انتخاب کردم چون وقتی فکر کردم دیدم به این راه خیلی بیشتر علاقه دارم، شاید پول و درآمد توش نباشه ولی آرامش هست.

وقتی اومدم حوزه دیدم چقدر دخترهای مومن خوب وجود داره، واقعا برام جای تعجبه که با وجود چنین دخترانی باز دارن در مورد دخترهای رشتی بد میگن .

قبول، نمیگیم دخترای رشتی همه با حجابن، ولی آیا فقط تو رشت بی حجاب وجود داره، تو شهرهای دیگه بی حجاب نیستن، همه جا هم با حجاب هست و هم بی حجاب ولی فقط بی حجاب های شهر ما به چشم میان؟ 

خیلی ها وقتی از شهرهای دیگه واسه گردش و تفریح میان شهر ما، انگار که وارد اروپا شدن و حجاب شون رو بر میدارن، مخصوصا وقتی میرن کنار دریا، همین چند شب پیش رفته بودیم کنار دریا، با اینکه ما خودمون چادر رو سرمون بود ولی بعضی ها حجاب شون خیلی بعد بود، بعضی آقایون که انگار رفتن استخر، آدم نمیدونست کجا رو نگاه کنه، هر طرف رو نگاه میکردیم باید رومون رو بر میگرووندیم، کاری کردن که ما خودمون نتونیم بریم مراکز تفریحی، اون وقت اسم ما رشتی ها بد در رفته. 

من نمیگم که خودم خیلی خوبم ولی حداقل در مورد اون چیزایی که به ما نسبت میدن، اون طوری که میگن نیستم، حرف هایی که زدم کاملا صادقانه بود و اصلا قصد تعریف نداشتم چون کسی من رو اینجا نمیشناسه، فقط خواستم بدونید که دخترهای رشتی همه شون اون طوری که میگن نیستن، اونائی که میخوان از این به بعد در مورد دخترهای رشتی حرف بزنن و عفت شون رو زیر سوال ببرن، یاد این حرف ها بیافتن، باز ببینن وجدان شون قبول میکنه که این طوری قضاوت کنن؟!

خوب بود که آقایون نسبت به همه دخترهای مملکت شون غیرت داشتن، نه فقط نسبت به خواهر و مادر خودشون، اون وقت دیگه هیچ وقت به دخترهای رشتی، بی حرمتی نمیشد، در آخر خواستم بگم اگه در این مدت که در خانواده برتر حضور دارم، نظراتم باعث ناراحتی کسی شده، حلالیت بطلبم، در این شب ها تو دعاهاتون من رو هم یاد کنید
موفق باشید و در پناه خدا، یا حق ...


*دختر طلبه*

پاسخ :
سلام
فقط جهت یادآوری ؛
به جوک هایی که در مورد قومیت های ایرانی میگن اگه دقت کنید متوجه میشید کسانی مورد هجوم قرار گرفتند که بیشترین خدمت رو به دین و مملکت کردند، ببینید در هشت سال دفاع مقدس کدوم استان ها بیشترین شهید رو تقدیم دین و کشور کردند :
اصفهان بیش از 23 هزار شهید ، فارس و خوزستان هر کدام بیش از 23 هزار شهید ، آذربایجان غربی بیش از 9 هزار شهید ، آذربایجان شرقی بیش از 9500 شهید ، لرستان بیش از 6 هزار شهید .
به نظر شما عادی به نظر میرسه که اکثر جوک ها به اصفهانی ها ، فارس ها ، عرب ها ، ترک ها و لر ها اختصاص پیدا کرده ؟!

موفق باشید


مرتبط با جنگ نرم:

مقدمه آقا محمدطاها در مبحث جنگ نرم

نمیدونم بعضی ها آیا چیزی از جنگ نرم نشنیدن؟

نشون بدیم که جنگ نرم رو هم با افتخار پیروز میشم

جنگ نرم و تغییر معیارهای ازدواج بعضی از جوانان ایرانی

داستان جنگ نرم چیه؟

داستان جنگ نرم (2)

تجربه های یک پسر ۱۸ ساله از اثرات جنگ نرم

با چادری ها نگرد خراب میشی !!!


مرتبط با شناخت دختران مذهبی:

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟


مرتبط با فرهنگ سازی:

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)