سلام به همه 

به نظر من سن مناسب ازدواج 16 سالگیه همه باید توی این سن ازدواج کنن مهم نیست دختر باشه یا پسر یا اصلا تو چه خانواده ای بزرگ شده باید 16 سالگی ازدواج کنه شاید بپرسین چرا؟باید بگم چون من میگم.

برای اینکه نظر من خیلی مهمه اصلا مهم نیست اون آدم چی فکر می کنه و کی نیاز داره ازدواج کنه، همه باید توی همین سن ازدواج کنن امکان داره یکی نیازش دیر تر فعال بشه ولی باید 16 سالگی ازدواج کنه یا حتی یکی 13 سالگی ولی باید 3 سال صبر کنه چون من میگم چون جامعه میگه سن ازدواج 16 سالگیه!

حرص تون در اومد نه؟از این استبداد رای عصبانی شدین؟ احتمالا هم بخواین تو نظر ها از خجالت من در بیاین!، این حس دقیقا به نسل جوون دست میده زمانی که شما در مورد سن ازدواج شون اظهار نظر می کنید.

1- هیچ ربطی به ما نداره پس حق اظهار نظر و دخالت نداریم!

2- سن ازدواج هر شخصی با شخص دیگه متفاوته!

چرا؟

الآن میگم براتون

ما یک سری فاکتور هایی داریم به اسم بلوغ جسمی ، فکری ، عاطفی و ...، این بلوغ ها بسته به اقلیم زندگی شخص(محل زندگیش اینکه کجای دنیاس)، فرهنگ ، نوع تربیت و چندین فاکتور دیگه متفاوته

برای همین احتمال داره یه دختر عرب که توی امارات زندگی می کنه سن ازدواجش 15 باشه، ولی یه دختری که توی کانادا زندگی می کنه سن ازدواجش 21 باشه، دقت کنید این ها مثاله دنبال زیر بغل مار نباشین که بیاین بگین نه چرا یه دختر عرب باید تو کودکی ازدواج کنه!

باز هم ذکر می کنم که مثاله، همین ها باعث میشه سن ازدواج هر آدمی با آدم دیگه متفاوت باشه، 

حتی اگه 2 تا بچه از یک خانواده باشن، و دست بر قضا این چیزی نیست که من تشخیص بدم شما به سن ازدواج رسیدی یا نه، و همین باعث میشه من حق دخالت در مورد این قضیه رو نداشته باشم

به همین سادگی.

امیدوارم این مطلب به دردتون خورده باشه


مرتبط با فرهنگ سازی:

چرا بعضی ها موفقیت رو فقط در جون کندن و کارگری کردن میدونن؟!

با تجمل گرایی دل محرومان رو نسوزانیم

جامعه خانواده ی بزرگتر ماست، آبروی جامعه مون رو حفظ کنیم

از کجا و به چه منظوری به فاحشه ها لقب خاله داده شد؟

زندگی در دنیا مثل یک بازی است

چرا رفتارهای محترمانه من نتیجه معکوس داره؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

امان از این موجود دو پا ...

تا کی ظاهر پرستی منهای اخلاق!

مرد ها همه اینجوری اند! خانوما همه اونجوری اند!

چی می شد اگه ما ایرانی ها ...

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

ترویج فرهنگ کتابخوانی

چرا به خوانندگان و بازیگران، بیشتر از دانشمندان و کار آفرینان توجه میشه؟

در اکثر مسائل ما زن ها داریم همدیگه رو نابود میکنیم

فضای مجازی رو جدی نگیرید

چرا آدم ها سعی میکنن مشکلات رو جنسیتی مطرح کنن؟

آمار؛ ارجاعاتِ بی‌محل و لباس زیر

چرا اطلاعات عمومی جوانان و نوجوانان کم است

در مورد سادیسم اجتماعی

شما روشنفکر و روشنفکری رو در چه چیزی معنا می‌کنید؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)