سلام 

همیشه اعتماد به نفس کمی داشتم. بقول مشاوران احتمالاً ریشه در کودکیم داره. ولی یکی از عوامل تشدید کننده این حالم برادرم و اقایون اطرافم بودن. من تا حدودی آدم درونگرا و محتاطی هستم خیلی مراقب رفتار و گفتارم هستم با این حال مورد تمسخر آقایون قرار می‌گیرم. برای هر چیز کوچک و بزرگی. 

نحوه خندیدنم، شوخی کردنم، لحن صدام، کلماتی که بکار می برم همه و همه اصلاً دیگه می‌ترسم حرف بزنم یا برادرم دیگه بدتر از بقیه اون حتی چهره م رو هم مسخره می کنه. خودش سمبل یه دلقک و احمق به تمام معنا هست ولی به من ایراد می گیره. به حرکاتم حرف هام حتی صورتم. پسرخاله هام به همین شکل. واقعاً دیگه کلافه شدم و از جمع فراری.

اوایل می‌گفتم شاید به خاطر این هست که من خیلی روی این قضیه حساس شدم بقیه هم سوء استفاده می کنن چون واکنش نشون می‌دادم ولی بعداً توی جمع‌های زنونه یا نی نی سایت متوجه شدم آقایون کلاً خانم‌ها رو مسخره می کنن. یه خانمی می‌گفت بعد زایمانم من ناله می‌کردم از درد همسرم ادامو در می‌آورد می‌خندید. بقیه هم از تجربیات مشابه گفته بودن.

همیشه به خاطر انحنای بینیم توسط آقایون مسخره میشم کسی که خودش خرطوم فیل داره. چون دخترم صدام نازک هست ادامو در میارن. جدیداً دیگه با تحکم صحبت می‌کنم خوب بهتر شده ولی خودم نیستم.

برای اینکه مسخره نشم باید کامل باشم. پوستم اجزای صورتم گفتارم اندامم همه چیز. البته من قبول دارم بعضی خانم‌ها حرکت‌های عجیب می زنن یا الکی صداشون رو نازک می کنن چه می دونم یه مدت الکی خنگ می‌زدن ولی اینها اکثریت رو تشکیل نمیدن.

سوال من این هست که دلیل مسخره کردن آقایون در بیشتر موارد به ناحق چیه. و اینکه در مقابل چرندیاتی که ردیف می کنن و بی خود میخندن باید چه واکنشی باید نشون داد.

با تشکر


مرتبط :

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه)