سلام

یه دختر ۲۱ ساله م ، مشکلم اینه که هیچ وقت نمی تونم جواب کسی رو بدم ، به شدت غایب جوابم ، کسی یه کنایه ای می ندازه یا اصلا نمی گیرم یا گرفتنی هم هیچ جوابی ندارم ، می بینی یهو چند ساعت گذشته به خودم اومدم دیدم وای خدا طرف چی بارم کرده ، ولی دیگه پشیمونی سودی نداره و من می مونم و حسرت ، گاها شده آرزوی مرگ برا خودم کنم .

شاید بگین برات مهم نباشه ولی آدم خیلی عصبی میشه که ببینه مردم بهش میگن حتما گیجه یا از ضایع کردنش لذت ببرن دست خودم من نیست که تو‌‌ اجتماع خیلی ها عادت شونه با طعنه یا تیکه حرف بزنن اصلا مدل شونه ، شایدم دلیل این غایب جوابی من خودم باشم از بس ساده و با صداقت حرف می زنم . اصلا اون لحظه فکر نمی کنم منظور اون فرد چیه آخه این چه دردیه من دارم ؟

تو دوران تحصیلم بدترین خاطراتم از همین بی جوابی منه ، واقعا ویژگی بدیه مثلا یه مسئله رو خیلی ها می تونن با یه شوخی یا جمله ساده تموم کنن من یا هنگ می کنم یا از بی جوابی عصبانی میشم که موضوع کش دار میشه ، ختم کلام اصلا زبون ندارم از بچگی ام هم همین بودم ، در حالی که خیلی ها میگن زور  هیچ کسی به زبون دختران  نمی رسه ولی من اصلا این شکلی نیستم اصلا زبون دخترا چیه من نمی دونم .

مشکلی از طرف خجالتی بودن ندادم مثلا می تونم درباره یه مطلب کلی توضیح بدم تفسیر کنم همیشه بهترین کنفرانس ها رو داشتم، مشکل من این نیست مشکلم اینه که در لحظه واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم مامانم میگه دختر تو،  تو خوابی ، خودم هم همین فکر رو می کنم کسی یه سوالی می پرسه یهو می رم فضا .

می ترسم ازدواج کنم سر این موضوع با همسرم مشکل داشته باشم، بالاخره آدم هایی که با آدم فامیل میشن بهتر از استاد دانشگاه که نیستن این موضوعات پیش میاد  من خودم از این مسائل بیزارم ولی خوب آدمم میبینی می ریزم تو خودم ، یهویی بمب خشم میشم اون وقت خیلی بد میشه ، دوست دارم زندگی آرومی داشته باشم .

شما خودتون همچین تجربه ای داشتین شده این مشکل غایب جواب بودن رو حل کنید ؟ یا اگه حاضر جوابین چی کار می کنید ؟ چه طور در لحظه واکنش مناسب رو پیدا می کنین ، من اصلا مکالمه بلد نیستم بعضی وقت ها هم کسی قصدی نداره می خواد شوخی کنه من جواب درست و حسابی ندارم بدم . مکالمه کلا خراب میشه . در ضمن الانم همین اتفاق برام افتاده و ناراحتم برای اونه که مطالبم یه کم پیوسته نیست .


مرتبط :

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم


مرتبط:

چگونه عکس العمل سریع داشته باشیم

موقع عصبانیت چه واکنشی از خودتون نشون میدید؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)