سلام به همگی

از اول بگم تک تک جملاتم و حرفام فقط واسه اینه که مطلب براتون باز شه . پس لطفا نگید مغروری و خود شیفته و از این حرفا ، ممنون!

ببینید این موضوعی که میخوام بگم شاید یه قشر جامعه بهتر بفهمنش اونم قشر مرفه . خب من خانواده ای دارم ثروتمند تحصیل کرده مقید الحمد الله همه مون راه درست رو پیش گرفتیم .

پدر و مادرم روستایی هستند هر دوشون از خانواده هایی فقیر و بی سواد به جایگاهی که الان دارن رسیدن . تو خانواده پدری و مادریم .خاله عمه دایی و عمو تحصیل کرده کم هست. یعنی تو فامیل اکثرا وضع مالی متوسط رو به پایین دارن و سطح سواد کم .مادر من تنها فرد خانوادست که زندگی خوبی داره و همچنین پدرم . ( نگید تعریف میکنی چون میخوام قصه رو بگم باید اینارو بگم) .

موضوع این جاست که خانواده ما از طرف فامیل های نیازمند و کم سواد مورد حمله قرار میگیره .حسادت هاشون که اندازه ی دنیاست .اصولا ما چون از لحاظ فرهنگی بهشون نمیخوریم صحبت هامون باهاشون در حد مسائل روز مرست و به زندگی شونم کاری نداریم یعنی اصلا فضولی و دل شکوندن تو خون خانوادم نیست .

تا به حال نشده مثلا به دختر خالم بگم چرا شوهرت فلانه؟، چرا فرش خونت کهنه ست و ... این حرفا جز شکوندن دلشون چیزی نداره و منم مثل خانوادم تا بحال به اطرافیان بی احترامی نکردم و نمیکنم هیچ وقت. اما فامیل های ما چون بخاطر زندگی خوب ما ناخود اگاه از ما منتفرن ، می بینی تو یه جمعی از قصد یه تیکه مثلا بار من میکنن. راحت توهین میکنند. عیب میذارن . انقدر که خسته میشیم از حسادت های فامیل .

یه نمونه بگم:

عمه من وضع مالی خوبی نداره مسلما خونه روستایی داره نه وسایل خوب نه زندگی خوب یعنی هیچی! بعد وقتی میاد خونه ما بعد کلی خوردن و عیش و نوش . یهو میبینی میاد میگه ای وای چرا تلویزیون تون انقد تاره ؟ چرا ماشین لباس شوییت لمسی نیست ؟ چرا عوضش نمیکنید ؟ کاغذ دیواری اتاقتو عوض کن قدیمی شده ( حالا خودش همچین زندگی رو تو خواب میبینه ) بعد من هاج و واج میمونم این چطوری انقد توهین میکنه؟ و امثال اینا.

مثلا داداشم قبول شد مهندسی مکانیک یه مدت میگفتن مکانیک چرته کاش میرفت برق. حالا اگه برق میخوند میگفتن برق خوب نیست میرفت مکانیک... خلاااااصه اینکه افراد ضعیف تو آشنا و فامیل مدام توهین حرف بد طعنه  میزنن حسادت میکنن. گیر میدن به ماها... بگید ما با این حجم از توهین و حسادت به خودمون چیکار کنیم؟ خسته شدیم بخدا .

فقط دوست دارن ما رو کم ارزش کنن مثلا به مدرک مون خونمون و وسایل مون گیر بدن و اعصاب مون رو بریزن بهم. جدیدا بیشتر شده . خب ما هم خسته میشیم این همه حرف می شنویم البته دل مون نمیاد برگردیم جواب شون رو بدیم چون مسلما بهشون بر میخوره و حمل بر این میذارن که ما شماتت میکنیم! بنظرتون من با این جماعت حسود چیکار کنم؟

حرفاشون مخمو تیلیت میکنه هر وقت میبینن یه تیکه بارمون میکنن و یه گیری میدن خلاصه. در اخر بگم من تو این پست به کسی توهین نمیکنم فقط خواستم وضعیت رو شرح بدم .بهم نگید حرف مردم برات مهمه نه مهم نیست . ولی اگه شمام حجم اینهمه  توهین و حسادت رو ببینید خسته میشید.

کمک کنید یا حجم این حسادت و فضولی و توهین کم شه یا من یه روشی پیش بگیرم  .

مرسی


مرتبط:

حسادت ها و مسخره کردن های فامیل رو چطور تحمل کنم؟!

زیادی مورد حسادت دیگران قرار میگیرم

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

به همه در مورد حسادت مشاوره میدادم ولی ظاهرا گرفتارش شدم

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)