سلام

من دانشجوی ارشدم. سربازی رفتم. چند ساله کار میکنم و میخوام ازدواج کنم. منتهی مسئله اینجاست که فرضا من یه دختری رو زیر نظر میگیرم توی دانشگاه، بعد یهو 2-3 روز نمیبینمش و توی این مدت چشمم به یکی دیگه میخوره. میگم اینم خوبه ها. بذار اینم در نظر بگیرم. بعد دوباره ممکنه یه مدت دومی رو هم نبینم بعد باز یکی دیگه نظرم رو جلب کنه. 

اولش فکر میکردم این کار اشتباهه و من دچار تنوع طلبی شدم؟، ولی بعدا فکر کردم چرا؟، مگه من با هیچ کدوم این ها قول و قراری گذاشتم؟، اصلا مگه اون ها خبر دارن که من در نظر میگیرم شون؟، پس از این لحاظ به نظرم مشکلی نیستش. ولی مشکل اینجاست که خودم سردرگم شدم. 

یه مثال "بد" میزنم که لطفا اصلا بهش گیر ندید، فقط میخوام منظورم رو برسونم؛

مثلا دیدید میخواید موبایل بخرید. بعد میگید یه گوشی 4 میلیونی میخوام بخرم. بعد همین طور سرچ میکنید میگید عه، این گوشی فلان آپشن اضافه داره. اون یکی فلان چیز هم داره که جالبه. خلاصه یهو نگاه میکنید که به گوشی 14 میلیونی رسیدین! و حتی میگید بذار حالا که تا 14 اومدم یهو 6 تومنم قرض کنم اون 20 تومنی که آخرشه رو بخرم! 

حالا منم میگم آقا اصلا چه ایرادی داره ما بگردیم شاخ ترین دختر رو پیدا کنیم و خواستگاری رو از اونجا شروع کنیم بعد همین طور بیایم پایین، ببینیم بالاخره کی بله میگه؟، چرا شانس رو از خودمون بگیریم؟، شایدم یکی که فکرش رو نمیکردیم به ما جواب مثبت بده. 

ولی البته یه مشکلی که هست اینه که آدم ها مثل گوشی نیستن که بهترین و بدترین داشته باشن. ممکنه یکی قیافه ش خوبه، قدش کوتاهه، یکی قد و قیافه اش خوبه اخلاق نداره. یکی اخلاق داره سواد نداره. یکی سواد و اخلاق داره قیافه نداره، من که هر چی سعی میکنم به یه جمع بندی برسم نمیتونم. 

واقعا برام مهمه طرف باهوش و با اخلاق باشه، ولی از قد و قیافه اش هم نمیتونم بگذرم. هنگ کردم خلاصه.


مرتبط :

در باب پیدا کردن دختر مناسب و دلخواه برای ازدواج به مشکل خورده‌ام

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) پیدا کردن دختر مناسب برای ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)