سلام

من مدتی هست که با آقایی به قصد ازدواج آشنا شدم. هیچ کس هم از رابطه مون خبر نداره چون به قصد آشناییه و ممکنه به هم بخوره. ما دو نفر از هیچ لحاظ هم کفو نیستیم. نه از نظر مالی و نه خانوادگی و نه فرهنگی.

حتی از دو شهر مختلف هم هستیم. اوایل به این چیزها توجه نمیکردم ولی الان که رابطه مون جدی شده متوجه شدم که از نظر اخلاقی و فرهنگی هم متفاوت هستیم. مثلا من پایند به اصول دین هستم و نماز میخونم و روزه میگیرم ولی ایشون نه نماز میخونن و نه روزه میگیرن و با روزه گرفتن و نماز خوندن من هم مشکل دارن و به گفته خودش هم سالی دو سه بار در مراسمات خاص هم مشروب میخورن، در حالی که مشروب خوردن تو خانواده ما رفتار خیلی بدی محسوب میشه. 

یا مثلا من دست و دلباز هستم و یه کم ولخرج، ولی ایشون یه کم خسیس هستن و کلا با جشن عروسی و جشن تولد و این ها هم موافق نیستن و به نظرش این کارها الکی پول خرج کردنه! 

یا مثلا تا حالا چند بار گفته که زن باید شاغل باشه و بتونه از پس خرج خودش بر بیاد و ... ، کلا اختلاف عقیده زیادی داریم که از حوصله این پیام خارجه. هر موقع هم که خواستیم با هم جدی در مورد این مسائل با هم حرف بزنیم با هم بحث و جدل کردیم و کارمون به قهر و دلخوری رسید. 

خب من به این نتیجه رسیدم که به درد هم نمیخوریم و باید هر چه سریع تر این رابطه رو تمام کنم که نه وقت خودش گرفته بشه و نه من. میدونم که حتی اگر با هم ازدواج کنیم آخرش طلاقه. ولی مشکل اینجاست که به هم وابسته شدیم و اون هم من رو دوست داره! با اینکه میدونه ما با هم اختلافات زیادی داریم. مشکل من اینه که دوست ندارم دلش رو بشکونم و ناراحتش کنم!

نمیدونم باید چطور بهش بگم که رابطه مون رو تمام کنیم، بدون اینکه ناراحت بشه! ازتون راهنمایی میخوام.


مرتبط با دوستی به قصد ازدواج:

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


مرتبط با جدایی از جنس مخالف:

چطوری از دوست پسرم جدا شم که دلش نشکنه ؟

چرا بعضی از دختران و پسران ناگهانی رابطه دوستی رو قطع می کنند ؟

چطوری ازش جدا بشم که اذیت نشه ؟

چرا نمیتونم این پسر هرزه رو فراموش کنم ؟

تمایل خاصی به چت و ارتباط با جنس مخالفم پیدا کردم

چه جوری ازش دل بکنم؟

نمی خوام دیگه کسی تو زندگیم به اسم دوست پسر باشه

تو سن کم اشتباه کردیم و اسم وابستگی رو گذاشتیم عشق

از اینکه بعد از جدایی غصه بخورم و نتونم فراموشش کنم میترسم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) قطع رابطه با جنس مخالف (۷۴ مطلب مشابه) عواقب ازدواج بر پایه دوستی (۲۴ مطلب مشابه)