سلام
من یک دختر مومن میخوام، مومن حقیقی، چطوری باید پیدا کنم؟

چند وقته نظرات این وبلاگ رو میخونم. هم دخترا و هم پسرا. بنظرم مشکل ازدواج جوونها 2 تا خواسته نابه جا و اشتباهه. پسرها دنبال دختر خوشگل میگردن، و دخترا دنبال پسر با درآمد بالا.

واقعا هیچکدوم برامون ایمان حقیقی ملاک نیست! اما این رو از طرف مقابل انتظار داریم!

یعنی من به عنوان پسر، دوست دارم دنبال دختر خوشگلی بروم که با ایمان هم باشد و با بیکاری و نداری من هم بسازد!

خب این غلطه! چون اولا به قول خانومها، اون دختر اینقدر خواستگار داره که چنین پسری توش گمه! ثانیا پسری که دیدش اینقدر مادی هست (ملاک قلبیش خوشگلیه) چرا توقع ملاک معنوی از اون دختر داره؟ (تازه دختری که یک ملاک بارز مادی، یعنی خوشگلی رو داره و کلی پسر دیگه حاضرن سر و دست بشکنن واسش!)

از طرف مقابل هم، دختری که دنبال بدست آوردن نداشته های خونه پدری، در خونه ی شوهری هست! و یا دنبال پز دادن با شغل و مدرک شوهرش هست! و شوهر رو یک وسیله برای رسیدن به خواسته های نفسانی خودش میدونه، و یا حاضر نیست برای شروع زندگی مشترک هیچ تلاشی بکنه، و هیچ سختی ای ببینه، واقعا لایق پسر پاک و سالم و دست نخورده نیستش!!!

چون پسر پاک و سالم و آکبند، سنش مثلا 20 ساله. 22 ساله. اصلا 24 ساله! و توی این سنین یقینا توانایی برآورده کردن 1/100 از خواسته های خانوم رو هم نداره! پس اون خانوم هم باید زن پسری حداقل 30 ساله بشه، که در عوض به احتمال خیلی بالا انواع روابط رو(چه حلال و چه حرام) تجربه کرده، دیگه سرد شده، سختگیر شده، بی حوصله شده و عشق و محبت سرش نمیشه و .......... بشه!

-------------------------------------

حالا حرفم چیه؟

میگم آی دختر و پسری که ادعای مذهبی بودن میکنید! بیاید از امروز دیگه به خودمون دروغ نگیم! تکلیف خودمون رو کاملا روشن کنیم! یا مذهبی، یا لامذهب!

اما اگر مذهبی بودن رو انتخاب کردیم:
1- پسرها » خوشگلی و خوش هیکلی رو فراموش کنیم! بریم فقط دنبال دختر با ایمان
2- دخترها » بیکاری و یا کار بی کلاس و درآمد پایین و .... و همچنین توقع مراسم عروسی رو بذارید کنار، و فقط معیارتون رو بذارید ایمان آقا پسر، و اگر داشت، حتی اگر کار هم نداشت عقد کنید و به روزی رسان بودن خدا امیدوار باشید!

من به عنوان یک پسر، از امروز تصمیم گرفتم که از معیارهای ظاهری بگذرم، و فقط دنبال یک خانوم واااااااااقعا با ایمان بگردم (نه از این مذهبی معمولی ها!!!). و امیدوارم پسرهای دیگه و البته دخترهای دیگه هم همین کارو کنن تا این سد ازدواج از پیش روی همه برداشته بشه!

حالا فقط ی کسوال مونده واسم. چطوری یک دختر واقعا مومن پیدا کنم؟ از همون دخترایی که میان کامنت میذارن که "ما فقط ایمان و اخلاق پسر برامون مهمه و با بیکاری فعلیش مشکل نداریم" ، یا " ما جشن عروسی نمی خوایم و دوست داریم برای زندگی آیندمون خرج کنیم"، یا "ما حاضریم چند سال عقد بمونیم تا پسر شرایط کار و پس اندازش جور بشه"، یا "مشکل پسرها اینه دنبال دختر همه چیز تموم میگردن وگرنه خیلی دخترها چنین توقعاتی ندارند" و ............


من تصمیم گرفتم توقعات ظاهریم رو کنار بذارم و دختری رو بگیرم که مومن باشه و به چیزهایی که بالا نوشتم قلبا ایمان داشته باشه .... چطور باید چنین شخصی رو پیدا کنم؟ از کجا بفهمم راست میگه و حرفاش فرضا به خاطر شرایطش نیست (مثلا یه دختری صورتش پر از جوشه، و الان چون شرایطش بده توقعش هم اومده پایین، اما 2 سال دیگه صورتش خوب بشه اصلا از این رو به آن رو میشه و توقعات کهکشانی میشه)

دخترایی که جزو این دسته قرار میگیرید و میاید به پسرها گوشزد میکنید که دختر کم توقع وجود داره ولی پسرها ظاهر بین شدن، من به عنوان یک پسر تصمیم به ازدواج با چنین دختری گرفتم، از کجا پیدا کنم؟ چطور پیدا کنم؟ چطور بفهمم حقیقتا مومن هست و به حرفهاش ایمان داره و تا آخر عمر و تحت هر شرایطی با کمال میل به حرفاش پایبند میمونه؟

من زن مومن میخوام، لطفا کمک و راهنماییم کنید .......

مرتبط:

چطوری باید برای ازدواج با یه دختر وارد دوران آشنایی بشم؟

چه جوری دختری پیدا کنم که مهربون باشه

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)