سلام 

من تصمیم گرفتم مهریه ام ١١٤سکه به اضافه سه دنگ خونه باشه و خانواده داماد هم قبول کردن!، اما خانوادم میگن با توجه به شان و وضعیت خانوادگی ما با این دلایل که دختر چهار پنج برابر مهریه اش سهم ارث خواهد داشت و جهیزیه بالایی ام میبره!، مهریه رو کم گرفتی و اصرار بیخود کردی.

به نظر شما این مهریه کم، باعث میشه خانواده داماد قدرت رو ندونن؟، یا توی نظر داماد ارزش نداشته باشی؟، مهریه برای عروس احترام میاره؟، و اینکه مثلا من با شوهرم رابطه ام توی زندگی شکراب بشه و به مشکل بخوریم، طرف سریع میگه مهریت رو بگیر و برو؟

خانواده داماد از پس این مهریه برمیاد، ولی پسر نمیتونه همچین مهریه ای رو بدون قسط بندی بپردازه، لازمه بگم این کمترین میزان مهریه توی اقوام مون هست و ما کلا رسم مون همینه، من هم به خاطر اعتقاداتی که دارم سعیم بر کم ترین مقدار بوده.

ممنون

مرتبط با تعیین مهریه بالا:

4 نکته در مورد مهریه های نجومی

مهریه رو در حدی باید تعیین کرد که آقا توان پرداخت نداشته باشه!

چرا خانواده ها بر مهریه زیاد اصرار دارند ؟

3 واکنش مردان در مقابل زنان دارای مهریه سنگین

ضررهای مهریه سنگین

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

پدرم شرط گذاشته مهریه من باید بالای 1000 سکه باشه

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

واقعا مهریه بالا می تونه جلوی یک مرد مریض رو بگیره

کوتاهی در تحقیق رو نمیشه با تعیین مهریه بالا جبران کرد

باورهای غلط در مورد مهریه

تفکرات غلط در مورد مهریه

مادرم به مهریه کم رضایت نمیده


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)