با سلام و احترام به کاربران عزیز‌

من ۱۹ سالمه و دخترم، من به شدت درونگرا هستم، آدم اجتماعی نیستم. (بابام همیشه بهم میگه تو ضعیفی)، و منم غصه میخورم.

اصلا نمیتونم با افراد جامعه رابطه برقرار کنم، و انگار یه ترسی میاد تو وجودم و نمیذاره حرف بزنم. تو دوران دبیرستان هم همین طوری بودم. یه خواهر دارم که با بی زبونیش، زندگیش به فنا رفته... و بابام همیشه بهم میگه که تو هم آخرش مثل خواهرت میشی و با بی زبونیت زندگی نمیبینی! و منم گریه میکنم.

اصلا تو اجتماع نمیرم، تنها جایی که میرم خونه اون یکی خواهرمه، چون تو روستا هستیم، از تنهایی به شهر رفتن میترسم. ولی بابام این توقعات رو ازم داره، توقع داره رانندگی یاد بگیرم ولی میترسم نمیتونم!

خلاصه اعتماد بنفس ندارم. بابام خیلی میخواد منو قوی بار بیاره ولی با حرف هاش من بدتر میشم اما بهتر نمیشم!، ولی همیشه هم این طوری نیستم. مثلا خواستگار که میاد، راحت روبروش میشینم و حرف هامون رو میزنیم بدونِ هیچ استرسی، ولی فقط و فقط بیرون از خونه و تو جامعه این طوریم. یه مشکل دیگه هم دارم اینه که زود به گریه می افتم.

اگه بابام یه تذکر کوچیک بهم بده، اون شب رو با گریه خوابم میبره ولی نمیذارم بفهمه... وگرنه دوباره میگه تو به هیچی نمیرسی و عمرا اگه به اهدافت برسی با روحیه ضعیفت و ...

دیگه خسته شدم. اگه راهکاری دارین ممنون میشم.


مرتبط با درونگرایی و برونگرایی :

لطفا درونگراها رو کمی بیشتر درک کنید

دختری مجرد و درونگرا هستم که انگ منزوی بودن بهم میزنن

دختری مج بودن بهم میزننپسری درونگرا هستم، با یکی مثل خودم ازدواج کنم ؟

رابطه درونگرایی و میل جنسی

ازدواج دختر برونگرا با پسر درونگرا

نامزدم حالت درونگرایی داره حرف هاش رو به زبون نمی تونه بیاره

درونگرایی عیب نیست. با درونگراها مهربان باشیم

تجربیات شما در مورد نحوه رفتار با همسر درونگرا

چطور از حالت درونگرایی خارج بشم ؟

خانم های درونگرا دوست دارن شوهرشون هم درونگرا باشه ؟

دختری درونگرا هستم ولی مادرم به زور میخواد منو یه آدم اجتماعی کنه

درونگراها براتون نیروی دافعه دارن؟

درونگرا بودن مرد در زندگی زناشویی تاثیر منفی داره ؟

چگونگی تبدیل یه انسان درونگرا به برونگرا و اجتماعی

ویژگی های مثبت افراد درون گرا و چند سوال

آیا درونگرا بودن و گرم مزاجی با هم ارتباط دارند ؟


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه) مسائل درونگراها (۳۵ مطلب مشابه)