به نام آفریدگار یکتا 

سلام 

در این پست قصد دارم ویژگی های مثبت افراد درون گرا رو بیان کنم و چند سوال مطرح کنم. چون خودم جزء این افراد هستم. درون گراها علاقه ی زیادی به سکوت و تنهایی دارن و در جمع ملاحظه گر هستن. که سوزان کین نویسنده ی پرفروش ترین کتاب راجع به درون گرایی در این باره می گوید :

ما خلاف جامعه نیستیم، ما یک جامعه ی جدا هستیم، من نمی توانم بدون خانواده و بهترین دوستانم زندگی کنم، اما خواستار تنهایی نیز هستم.

مدل های مختلف درون گرایی :

طبق گفته ی روان شناسان 5 نوع درون گرا وجود داره :

1_ اجتماعی ، 2_ فکری ، 3_ مضطرب ، 4_ مهار شده

درون گرای اجتماعی وقتش را به تنهایی و یا حضور در یک گروه کوچک می گذراند، درون گرای فکری تمایل دارد که درون گرا باشد و فکر کند ، درون گرای مضطرب در موقعیت های اجتماعی خجالتی و عصبی است، درون گرای محدود و مهار شده به دنبال هیجان نیست و فعالیت های آرام را ترجیح می دهد.

بسیاری از درون گراها افراد شاد و خوشحالی هستن.

مزیت ها : 

می توانند یک مدیر خوب باشند ، متفکران خلاقی هستند ، شنوندگانی عالی هستند ، دوستان خوبی هستند ، مراعات می کنند ، اغلب نویسندگان بزرگی هستند ، آمادگی کامل برای انجام هر کاری را دارند ، این ویژگی ها رو هم روان شناسان اروپایی بیان کردن . حالا شما جز کدوم یک از این مدل ها هستید؟

آیا تا به حال برای برطرف کردن نقاط ضعف تون تلاش کردید؟ ، آیا از استعدادهایی که دارید استفاده کردید ؟ ، واکنش شما به انتقادهای دیگران چی بوده ؟

ممنون 


مرتبط با درونگرایی و برونگرایی :

رابطه درونگرایی و میل جنسی

ازدواج دختر برونگرا با پسر درونگرا

نامزدم حالت درونگرایی داره حرف هاش رو به زبون نمی تونه بیاره

درونگرایی عیب نیست. با درونگراها مهربان باشیم

تجربیات شما در مورد نحوه رفتار با همسر درونگرا

چطور از حالت درونگرایی خارج بشم ؟

خانم های درونگرا دوست دارن شوهرشون هم درونگرا باشه ؟

دختری درونگرا هستم ولی مادرم به زور میخواد منو یه آدم اجتماعی کنه

درونگراها براتون نیروی دافعه دارن؟

درونگرا بودن مرد در زندگی زناشویی تاثیر منفی داره ؟

چگونگی تبدیل یه انسان درونگرا به برونگرا و اجتماعی

آیا درونگرا بودن و گرم مزاجی با هم ارتباط دارند ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) روش های اجتماعی تر آقایان (۱۰۵ مطلب مشابه) مسائل درونگراها (۳۵ مطلب مشابه)