سلام و عرض ادب و ارادت
چند وقت پیش من دوره درمانی طب سوزنی رو  میگذروندم، تو یکی از جلسات وقتی تو کابین بودم متوجه شدم یک آقایی همراه با مادر پیرشون برای درمان اومدن و روی یک تخت دیگه دراز کشیدن، دکتر از ایشون پرسید لباس مناسب برای تعویض آوردید یا شلوارتون بالا میره ؟

آقا گفتن من زیر شلوارم ، شلوارک پوشیدم . من که داشتم گفت و گو رو میشنیدم خنده م گرفت گفتم آخه کی تو گرمای تابستون زیر شواری میپوشه ! بعد تو دلم گفتم مرد حسابی مگه میخوان چیکارت کنن که مادر پیرت رو هم برداشتی آوردی ! خجالت نمیکشی واقعا ! بچه که نیستی.

حین درمان برای سوزن زدن به برخی نقاط مثل مچ پاها که ممکنه ی درد خفیف احساس بشه دکتر به بیمار میگه ی تک سرفه بکن، خب من از همون جلسه اول روال  کار رو متوجه شده بودم، دکتر به آقا گفت من هر وقت گفتم ی سرفه کن، خلاصه بگم این آقا از اولین سوزن سرفه کشدار کرد تا اخرین سوزن، منم خنده م گرفته بود که بابا جون دکتر گفت هر وقت من بهت گفتم سرفه کن چرا نمیگیری تو آخه.

جلسه بعد از شانس من باز با این آقا مواجه شدم و فهمیدم ایشون ٧ ساله که بر اثر حادثه بینایی خودشون رو از دست دادن، فقط خدا میدونه چقدر از خودم بدم اومدم و همون لحظه  تصمیم گرفتم درباره آدمها قضاوت نکنم. موارد این چنینی خیلی برام پیش اومده، خانمی بود که ما تو کار همیشه ازش شاکی بودیم که چقدر تند و عصبی حرف میزنه بعد فهمیدم پدرش ی بیماری نادر داره و مواردی که هر کدوم از ما حتما تجربه کردیم .

خواستم بگم حقیقت زندگی آدمها چیزی به جز اونیه که ما میبینیم، گاهی قضاوت های ما ممکنه مسیر زندگی یه آدم رو تغییر بده خیلی وقت ها شاید متوجه نباشیم با قضاوت هامون آرامش رو از هم میگیریم . هر چقدر بهم توصیه کنیم که بی خیال باشیم قضاوت دیگران گوشه ای از ذهن ما رو درگیر میکنن.

وقتی ما قضاوت میکنیم دنیا تمام تلاشش رو میکنه تا ما رو در شرایط مشابه قرار بده تا بهمون ثابت کنه ما هم در همون شرایط بهتر عمل نمیکنیم .

تو همین جا بین جمع دوستانه ما وقتی یه کاربری از عشق و عاشقی بد میگه قضاوتش نکنیم ممکنه ی شرایط تلخ رو تجربه کرده باشه وقتی از عقایدش میگه اگر میتونیم متقاعدش کنیم اگر نمیتونیم به این بیندیشیم که چی شده این آدم به اینجا رسیده و موارد بسیار زیاد دیگه.

عضو کوچک وبلاگ

کارولینا


مرتبط :

باید سبک زندگیم رو عوض کنم که دیگران غصه نخورن؟

در اوضاع جدید اقتصادی، چه تغییری در سبک زندگی تون دادید ؟

نظرتون در مورد سبک زندگی من چیه ؟

شما درباره ی زندگی و سبک زندگی مختارید

بیش از حد به دیگران اهمیت میدم، این عادت رو زشت می دونم

بدی های دیگران رو پلی برای محبت قرار بدین

آموزش سیاست در ارتباط با دیگران

همش خودم رو با دیگران مقایسه میکنم

خواهش می کنم احترام بگذارید به انتخاب های دیگران

کارم شده حسرت خوردن به دیگران


مرتبط:

محتاط باشیم، در سرزنش و قضاوت کردن دیگران

چرا ندیده باید دیگران رو قضاوت کرد؟

منو به چوب جد و آبادم قضاوت کردن و گفتن خوب نیستی

تا با کفش های کسی راه نرفتی، راه رفتنش رو قضاوتش نکن

نحوه حضور دختران در تلگرام و قضاوت در مورد آن ها

بیایید همدیگر را قضاوت نکنیم

نگاه ها ، قضاوت ها و نیش و کنایه های اطرافیان اذیت مون میکنه

زود قضاوت نکنیم

بر چه اساسی ظاهر آدم ها رو قضاوت میکنید؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)