سلام

تقریبا 2 سال پیش بود که طبقه بالا رو به یه خانم اجاره دادیم و بعد فهمیدیم که ایشون طلاق گرفته اند، پدرم قصد کرد تا زمانی که خانم اسباب کشی نکرده برود و خانه را پس بگیرد اما به پولش شدیدا نیاز داشتیم و مستاجری که پول پیش مثل اون خانم بده رو پیدا نکردیم. پدر و مادرم به خاطر اینکه دختر و پسر مجرد در خانه دارند دوست نداشتن که این خانم مستاجر ما باشند. خانم اسباب کشی کرد و اومد ، دیدیم چه قر و فری و چه تیپ و ظاهری ، خفن بود تیپش. ولی تحصیل کرده و دارای شرکت دانش بنیان!!!

مادر و پدرم شدیدا از ایجاد ارتباط با اون خانم ترس داشتن که نکنه بد کاره باشه، یه خواهر زاده خیلی شیرین دارم که شیطونه و بعضی وقتا میره بالا پیش اون خانم، اوایل که میرفت 2 ساعتی ازش خبری نمیشد و ما هم یه نفس راحت میکشیدیم :)

گاها که از خونه اون خانم میامد میرفت یه روسری بر میداشت و ادای نماز خوندن در میاورد و ما تقریبا خیالمون راحت شده بود که اون خانم حداقل با این بچه خوبه . ولی زمان گذشت و دیدیم بابا این خانم خود فرشته ست، به قدری خانم و خدا شناسه که کمتر آدمی مثل اون تو ایران پیدا میشه، من و خانوادم فکر می کردیم هر کی ظاهر بی حجابی داشته باشه حتما بد کاره ست ولی از این خانم چیزهایی دیدیم که تو خود برادر بسیجیا و جبهه رفته و خانواده شهیدا ندیده بودیم. 

الان مامان و بابام بیشتر از بچه های خودشون بهش اطمینان دارن، همه چیزش سر جاشه (البته به غیر حجابش که میگه من از دوران کودکی همین ظاهر رو داشتم و علاقه ای هم به عوض کردنش نداره ) قران میخونه نماز شب میخونه ویلون میزنه می رقصه، و خدا رو خیلی باور داره، هر چی میشه میگه  " آنچه دلم خواست نه آن می شود، هر چه خدا خواست همان می شود"  نه اهل دروغ نه اهل قضاوت نه اهل غیب، در عوض ما که خودمون رو موجه میدونستیم و همه پدر من رو انسان کامل میدونن بدون آگاهی اولیه اون خانم رو قضاوت کردیم. خواستم این ها رو بگم تا هممون سعی کنیم قضاوت زود نکنیم و با بندگان خدا خوب رفتار کنیم.


مرتبط:

محتاط باشیم، در سرزنش و قضاوت کردن دیگران

چرا ندیده باید دیگران رو قضاوت کرد؟

منو به چوب جد و آبادم قضاوت کردن و گفتن خوب نیستی

تا با کفش های کسی راه نرفتی، راه رفتنش رو قضاوتش نکن

نحوه حضور دختران در تلگرام و قضاوت در مورد آن ها

نگاه ها ، قضاوت ها و نیش و کنایه های اطرافیان اذیت مون میکنه

دیگران رو قضاوت نکنیم

زود قضاوت نکنیم

بر چه اساسی ظاهر آدم ها رو قضاوت میکنید؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)