به نام خدا

سلام

نمیدونم تو خانواده ی برتر چقدر قشر مذهبی فعالیت دارن ... میخوام از مذهبی ها بپرسم :

فکر میکنم در مسائل مذهبی دچار وسواس هستم .  این افکارم رو بررسی میکنم که درسته یا نه ...وسواس دارم یا نه ...

به این اعتقاد کامل پیدا کردم که اگه ارتباطم با خدا ضعیف بشه ( نمازم قضا بشه یا نمازم بی روح بشه بی توجه بشه یا خیلی گناه کرده باشم و... ) در این صورت طول روز حتما اتفاقات بدی انتظارم میکشه چون خدا هوامو نداره :

از سرویس جا میمونم یا تو اجتماع کار رو خراب میکنم حس میکنم حرفایی که میزنم باطل هستن یا آلوده به وسوسه های شیطان هستن انگار نمیتونم دو کلمه درست حرف بزنم باعث گمراهی بقیه میشم زندگیم از روال در میاد مثلا دیگه درس نمیخونم ( من فقط وقتایی میتونم کامل  درس بخونم که ارتباطم با خدا کامل و خوب باشه ...درغیر اینصورت دچار روز مرگی میشم ...وظایفم رو به فردا میسپارم ...) دیگه : عذاب وجدان و ترس میاد سراغم مخصوصا وقتی بخوام برم دانشگاه از قبل مطمئنم که امروز روز بدی برایم خواهد بود ‌.

برای این حرفام دلیل دارم :

هیچوقت نشده گنهکار باشم در عین حال موفق بشم تو هر کاری  . فقط وقتایی درس خون بودم که ارتباطم با خدا خوب بوده در غیر این صورت به زور پاس شدن درسام...! بزرگترین اشتباهات من در طول زندگیم زمانی رخ داده که ارتباطم با خدا ضعیف بوده ... هر وقت از خدا دور میشم دچار توهم قصه بافی میشم تو آینده زندگی میکنم نه تو حال ...

بدون استثنا هر روزی که نماز صبحم قضا شده تو خونمون اختلاف و درگیری پیش اومده یعنی این یکی رو دیگه مطمئنم... الان مشکلم اینه که خیلی گنهکارم و مدام توبه میشکنم ‌....برای همین مدام حالم خوب نیست مدام میترسم ...وای به روزایی که نماز صبحم قضا میشه که کم پیش نمیاد همه ی وجودم رو ترس میگیره مدام سعی میکنم صلوات بفرستم که امروزو به خیر بگذره .گاهی ساعت ۹ صبح با کلی عجز و التماس سعی میکنم نماز قضاشو بخونم یه جوری که خدا رو راضی کنم !

قبلا با خدا عهد بستم که اجازه نده ازش دور بشم انقدر توی زندگیم عذابم بده تا از هر راه غلطی رفتم برگردم پای قولمم هستم ...حالا هر اتفاقی میخواد بیاوفته ...ولی باور کنید این برنامه ها شاید مال من نیست مال آدمای پاکه نه من که هر روز غرق در گناهم ...

الان بیشترین مشکلم توی درس نخوندنه ...! اخه واقعا درس نخوندن و بی نظم شدن، توهم و خیال بافی ؛ ربطی به ترک  معنویات داره ؟

اگه نظرتون مثبته برای خلاص شدن از این ماجرای چند ساله به من راهکار بدین ... اگه میشه لطفا بیشتر قشر مذهبی جواب بدن دلم میخواد یه جواب صریح و قاطع از یه فرد با ایمان ( کامل تر از خودم ) بشنوم که خیالمو راحت کنه...اینکه درست فکر میکنم یانه ...و چکار کنم ...

ممنون ببخشید طولانی شد .


مرتبط:

به خاطر وسواس هم دنیام رو از دست دادم هم آخرتم رو

درمان وسواس شستشو ، طهارت و نجاست

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

نداشتن خواب راحت و داشتن وسواس های عجیب ذهنی

من دچار وسواس فکری و کمال گرایی بیش از اندازه هستم

متاسفانه وسواس فکری دارم طوری که واقعا منو منزوی کرده

نسبت به همه چیز وسواس فکری گرفتم

دختر ۲۰ ساله ای هستم که از وسواس فکری رنج میبرم

تجربیات شما در مورد درمان وسواس با هیپنوتیزم

تکنیک هایی برای درمان وسواس فکری و جبری

در بعضی از مسائل شرعی وسواس دارم

دوستم بعد از اطلاع در مورد خودارضایی ، وسواس گرفته

وسواس فکری زیادی روی مرتب بودن ظاهرم دارم

وسواس نجاست، آرامش را از زندگیم گرفته

درمان وسواس فکری در طهارت و نجاست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)