اولین سوالم ؛

حالا که دیگه یه کم از تب و تاب  دهه اول محرم افتادیم یه سوالیه که خیلی وقته در گیرم کرده نمی دونم کسی دیده یا نه ولی تو فضای های مجازی دو تا کلیپ ارسال میشد یکی اینکه در مورد مداحیها به طنز بود که انتقاد می کرد بعضی نوحه ها  و ... که منم خود قبول داشتم یکی دیگه آقای شهاب مردای بودن تو برنامه خندوانه که قسمتی از برنامه بود که میگفتن که مثلا انتقاد نکنید به نوع عزاداری ها چرا این اومده چرا اون نیومده و میگفتن اگر قبول نداریم به اون مجلس نریم (البته میدونم این بخشی از حرفهای ایشون بوده)

یا حتی خود شما در پاسخ به بد حجابی و بعضی حرکات تو مجالس عزاداری گفتید اینها دعوت شده ی پس کاری نداشته باشید اره منم قبول دارم این دعوت شدن ولی الان سوالی که بارم پیش اومده پس اگر ما هیچی نگیم پس امر به معروف چی میشه؟

چیزی که اینقدر بهش سفارش میشم یا عزاداری های و مراسم اشتباه چی، اگر ما جلوش رو نگیریم این که ما پا پس بکشیم و نریم که به نظر من درست نیست و بزاریم اینا رواج پیدا کنن ( البته میدونم امر معروف کردن کار هر کسی نیست و شرایط داره منم ادامش نیستم ) پس ما چه کنیم ؟

کسی میدونه ار نظر شرعی مثلا یه خانم عکس پروفایلش یا اینستاگرام عکس بزاره واقعا مشکلی داره یا نه عکس بی مورد ( حجاب درست عرفا رعایت کرده باشه ) می گما و کلا آقایون نظرتون چیه (این قسمتا نظر شخصی میگم)

 هیچ وقت دچار وسواس فکری شدید من جدیدا به این که کارام از نظر خدا درست از نظر شرع درسته یا نه حلاله حرومه وسواس گرفتم مثلا من خیلی تلاش میکنم به پدر و مادرم احترام بدارم خوب جز اینه وظیفه امه اعتقاد دارم دنیا گرده جدیدا به سرم زده پس برای رضای خدا که نیست پس فابده نداره یا مثلا هزار دلیل ممکنه من نمازم اول بخونم یه نفر بهم گفت دلابل ما برای نماز اول خوندن اصلا قابل قبول نیست  مثلا نماز اول می خونیم جون مهمون میاد خونده باشیم و....حتی فکر کنم تو دوتا سوال قبلیم وسواسم  پیدا بود البته من متاسفانه ادم خیلی معتقد و خیلی خیلی مذهبی نیستم که بگم همه کارام درسته دیگه این وسواس افتاده تو سرم کلا در مورد این بحث  نظری دارید چکار کنم باهاش


ببخشید همگی از سوالای عجیب غریبم 


مرتبط:

به خاطر وسواس هم دنیام رو از دست دادم هم آخرتم رو

درمان وسواس شستشو ، طهارت و نجاست

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

نداشتن خواب راحت و داشتن وسواس های عجیب ذهنی

من دچار وسواس فکری و کمال گرایی بیش از اندازه هستم

متاسفانه وسواس فکری دارم طوری که واقعا منو منزوی کرده

نسبت به همه چیز وسواس فکری گرفتم

دختر ۲۰ ساله ای هستم که از وسواس فکری رنج میبرم

فکر میکنم در مسائل مذهبی دچار وسواس هستم

تجربیات شما در مورد درمان وسواس با هیپنوتیزم

تکنیک هایی برای درمان وسواس فکری و جبری

دوستم بعد از اطلاع در مورد خودارضایی ، وسواس گرفته

وسواس فکری زیادی روی مرتب بودن ظاهرم دارم

وسواس نجاست، آرامش را از زندگیم گرفته

درمان وسواس فکری در طهارت و نجاست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)