سلام

من اولین بارم هست پیام میدم. من از بچگی مشکلات روحی روانی افسردگی داشتم تعجبم اینه خودکشی نکردم. از وقتی خودم رو شناختم به طور وحشتناکی خودم رو دوست نداشتم. اعتماد به نفسم صفر! خلاصه واقعاً وضعیت خوبی نداشتم میگم چرا با این مشکلات تو بچگی دنیا اومدم آخه. تحقیر تو بچگی از طرف اطرافیان لقب خنگ و گیج دادن بهم ...

من یه آدم ساده زودباور مظلوم، کسی که اصلاً حرف زدن درستش هم بلد نیست... تو این زمونه ای که همه گرگ هستند من هیچی از زندگی نمی‌فهمم. چی درسته چی غلط. یه بچه بهتر از من درک می کنه. 

خلاصه خیلی مشکلات دارم بعدش که بزرگ‌تر شدم کم کم حسود شدم. باورم نمی شه چرا من این قدر بد ذات شدم آخه. الآن خیلی خودم رو سرزنش می‌کنم که چرا آدم بدی شدم من من حتی با تمام مشکلات روحی حق نداشتم آدم بدی بشم این قدر بد شدم که بی اختیار گرفتاری بقیه لبخند می زنم.

به خدا بی اختیار بعدش خودم رو سرزنش می‌کنم اصلاً خوشم نمیاد این‌جوری باشم فکر کنم لبخند بی اختیار هم مشکل روحی. قبول دارم مریضم... ولی واقعاً حال خوبی نداشتم. بدبین شدم افکار بدبینانه پیدا کردم نسبت به همه و روحیه ی ضعیف و بسیار حساس. 

به خدا گریه م می گیره من کی این قدر بد شدم حالا بعضی‌ها میگن رو عزت نفست کار کن مثلاً می خوام رو اعتماد به نفس کار کنم میگم من دوست داشتنی هستم ولی ذهنم مقاومت می کنه میگه چرت نگو آدم‌های بد ذات نمی تونن دوست داشتنی باشن تو آدم بدی هستی. 

یا برخی میگن به خودت حق بده اگه بد شدی به خاطر مشکلات روحیت بوده. ولی واقعاً نمی تونم خودم رو ببخشم. نمی تونم به خودم حق بدم. خیلی ناراحتم به خاطر بد بودنم ... و اینکه خیلی کارهای اشتباه بچگانه انجام دادم که اعتماد به نفسم رو نابود کرده که دیگه کسی روی من حساب نمی کنه به خاطر حرف‌ها و کارهای نسنجیده و بچگانه

چه کار کنم گذشته خیلی آزارم میده، لطفاً راهنمایی کنید. شما به چنین آدمی که مشکلات روحی داشته از بچگی، بعد بیاد آدم بدی بشه حق میدین؟ 


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)