سلام دوستان

سوال من راجع به تمرین تمرکز هست. من وارد رشته ای شدم که بی نهایت نیاز به تمرکز داره باید تمام فکر ها تمام صدا ها و هر چیزی که هست را فراموش کنی و فقط متمرکز باشی تنها راه موفقیت توی این رشته همین هست مطالعه مستمر با دقت و تمرکز.

امّا من شرایط ذهنیم و دغدغه‌هایی که دارم هم بسته به سنم هم شرایطی که دارم طوری هست که مرتباً مجبور میشم از سر درس بلند بشم و درس خوندنم خیلی مقطعی و کوتاه میشه در کل، اینترنت و گوشی هم که به خاطر کارم و چک کردن ایمیل و عیره مجبورم مدام دسترسی داشته باشم و به تبعش خیلی وقت ها از اون کار اصلی دور میشم، به خاطر شرایط کرونا هم واقعیت می‌ترسم برم کتابخونه.

من توی همین وبلاگ خوندم بعضی دوستان روزانه ۱۴ ساعت مطالعه داشتن خیلی دلم می خواد راز این تمرکزشون، خسته نشدن و استمرارشون در مطالعه را بدونم خصوصاً که ظاهراً دوستان پزشکی هم زیاد توی وبلاگ هستند و قطع به یقین در زمینه نحوه مطالعه خیلی تجربه دارن.

سوال دیگه م در خصوص مرور دروس مطالعه شده هست. من معمولاً خلاصه نویسی نمی‌کنم چون وقت گیر هست برای همین توی مرور و خوندن مجدد اون حجم اولیه با مشکل رو به رو شدم می خوام بدونم روش شما برای مرور مطالب خوانده شده چی هست.

ممنون از همگی


پیشنهاد:

گیجی، تمرکز پایین و عدم آینده نگری اعتماد به نفسم رو پایین آورده

گیج شدم، این راهی که قراره برم درسته ؟

احساس سردرگمی میکنم و نمیدونم به کجا دارم میرم؟

خیلی سردرگمم ،همه درها روم بسته شده

معرفی روانشناس در خصوص سردرگمی در زندگی و اعتماد بنفس

سردرگمی و بی هدفی باعث شده بی انگیزه بشم

بدجوری در ادامه تحصیل و انتخاب شغل سردرگم هستم

در مورد برگشت تمرکزم به حالت عادی راهنماییم کنین

از این شاخه به اون شاخه میپرم و هدفم رو گم کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
چگونه درس بخوانم (۸۰ مطلب مشابه)