سلام

من کنکوری ریاضی ام و قراره کنکور بدم که مهندسی کامپیوتر اگه خدا بخواد در یکی از دانشگاه های دولتی سطح بالا قبول بشم ، بعد حالا تا ارشد بخونم و اپلای بگیرم برای کشور های صنعتی پیشرفته که شرایط اپلای کاملا مطالعه کردم و میدونم . خواهرمم دانشجوی سال آخر پزشکیه و اسفند ماه عمومیش تموم میکنه .

اما من گیج شدم این راهی که قراره برم درسته ؟ آخه تو ایران مهندسی ارزشی نداره و همه یه رشته سطح پایین و بی ارزش میدونن ولی من به رشته های مهندسی بخصوص فناوری خیلی علاقه دارم اما دندون و پزشکی و اینا این تازگی ها بورس شده گیجم میکنه ، میترسم از اینکه نتونم برم برای ادامه تحصیل خارج ، دلم نمیخواد بیکار بمونم و دوباره کنکور بدم ، از طرفی هم شان و منزلت رشته های پزشکی و اینا و ازدواج های موفقی که دارن ناامید و نگرانم کرده ، از طرفی هم خواهرمم میگه پزشکی انقدری هم که میگن پول توشه اون طوری نیست .

حالا آزاد و پردیس و اون هایی تو خارج مثل فیلیپین و ترکیه و ... پزشکی میخونن قراره بیان ایران مطب هم بزنن، حالا درسته که میگن تو مناطق محروم پزشک نداریم ولی این اینو نمیگه که تعداد پزشکان کمه در حالی که پزشک زیاد دارم اما هیچ کدوم شون راضی نمیشن بیان مناطق محروم مطب بزنن و کار کنن ، منظورش همون توزیع نامناسب پزشکی و اینا بود خلاصه نمیخوام حرف های ناامید کننده ای بزنید فقط میخوام بهم بگید من اگه برای ادامه تحصیل برم خارج که حتما بایدم برم میتونم درآمد خوبی داشته باشم و ثروتی واس خودم از طریق حرفه خودم داشته باشم .

من عاشق پولم و با این سن 18 سالگیم کار میکنم ولی دلم میخواد اونقدر پولدار شم که از این پزشکان زیاد باشه البته چند سال قبل هم قبولی تو مهندسی مثل پزشکی بود سخت بود ولی الان همه ناامید ناراحتم میکنن .

از طرفی علاقه ای به خوندن درس های پزشکی و اینا ندارم حالا با فرض اینکه پزشکی و شاخه های اونا قبول بشم یا حتی پیرا پزشکی خوندن درساشون واقعا علاقه صبر حوصله تحمل کردن صحنه های غم انگیز و اینا و تحمل شرایط بیمارستان رو ندارم .

یه بار با خواهرم رفتم واقعا تحمل کردن محیطش برام سخت بود خلاصه نمیتونم محیطش و حتی نوع کارش علاقه داشته باشم ولی از طرفی به کارآفرینی و اینا خیلی علاقه دارم ولی میترسم تا لحظه ای برم خارج از کشور تحصیل دیگه چیزی نذارن که بتونم بسازم و اختراعش کنم یا همچین چیزی واقعا شرکت های پیشرفته تو سطح جهانی نگاه میکنم میگم آخه دیگ تموم شد بعد این دیگه نمیشه چیز ساخت یا تولید کرد خلاصه موندم راهنمایی بکنید ولی نا امیدم نکنید . خسته شدم از ناامیدی


مرتبط :

گیجی، تمرکز پایین و عدم آینده نگری اعتماد به نفسم رو پایین آورده

احساس سردرگمی میکنم و نمیدونم به کجا دارم میرم؟

خیلی سردرگمم ،همه درها روم بسته شده

معرفی روانشناس در خصوص سردرگمی در زندگی و اعتماد بنفس

سردرگمی و بی هدفی باعث شده بی انگیزه بشم

بدجوری در ادامه تحصیل و انتخاب شغل سردرگم هستم

در مورد برگشت تمرکزم به حالت عادی راهنماییم کنین

از این شاخه به اون شاخه میپرم و هدفم رو گم کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)