سلام دوستان

ببخشید که این متن طولانیه، امّا هم برای راهنمایی گرفتنه و هم برای درد و دل. خیلی به کمک نیاز دارم، من وسواس نجاست بسیار شدیدی دارم. البته وسواس فکری هم دارم امّا وسواس نجاستم خیلی شدید تر است.

یک مثال: 

تا جایی که گوشی هوشمند خودم را شستم و خراب شد!!! 

یک مثال دیگر: 

چند روز پیش رفتم حمام، دوش حمام خانه ما از این دوش‌های فنری است که جدا میشه و می‌توان با دست نگهش داشت. خلاصه اینکه دسته‌ی دوش نجس شد. من هم دوش را آب کشیدم امّا احساس می‌کنم کم آب کشیدم، یعنی درست حسابی آب نکشیدم. نمی‌دونم شاید هم زیاد آب کشیدم ولی قاب پشت دوش رو یادم رفت آب بکشم، منظورم سر دوشه که ازش آب میاد، پشت اون رو آب نکشیدم، شاید هم آب کشیدم. میله‌ای که دوش رو نگه میداره رو هم آب نشکیدم. خلاصه اینکه دوش حمام هم یک مشکلی داشت و من مشکلش رو درست کردم. پدرم که بعد از ظهر اومد خانه دید دوش رو درست کردم، رفت به دوش دست زد که مثلاً ببینه چه طوری درستش کردم. من هم همون جا یاد نجس شدن دوش افتادم و با اینکه دوش رو هر چند کم ولی در کل آب کشیده بودم، بدلیل وسواس فکری (علاوه بر وسواس نجاست) این فکر افتاد تو ذهنم که دوش رو خوب آب نکشیدم و الآن نجسه و دست پدرم هم نجس شده.

و امّا قسمت جالب و در عین حال دردناک ماجرا از اینجا شروع میشه: 

هر جایی رو که پدرم از بعد دست زدن به دوش بهش دست زده همه رو نجس می‌بینم، شامل: 

پریز برق‌های خانه، کلید لامپ‌های خانه، گوشی پدرم، میزهای خانه (چون گوشیش را گذاشت)، دستگیره تمام درهای خانه، دستگیره و قفل در کمد دیواری، دستگیره درهای کمد اتاقم، دستگیره تمام کابینت‌ها، دستگیره در یخچال، روی تمام کابینت‌ها، روی اپن آشپزخانه، قوری و کتری، اجاق گاز، گوشی مادرم (گوشی مادرم رو دو روز پیش به یک بهانه‌ای گرفتم و وقتی خونه نبود زیر آب شستم، خدا را شکر خراب نشد با اینکه ضد آب نیست!!!)، کنترل تلویزیون و کنترل گیرنده دیجیتال (هر دو کنترل‌ها رو شستم و کنترل تلویزیون خراب شد ولی خشک شون کردم که نفهمند شستم)، خود تلویزیون، میز تلویزیون، دکمه های روی تلویزیون و..... دقیق هم نمی دونم دست پدرم اون لحظه که به دوش حمام دست زد خیس بود یا نه. گیریم که خیس بوده امّا آیا واقعاً دوش هنوز نجس بوده؟ 

آخه مشکل من اینه که به دلیل وسواس شدید، به نجس بودن وسایل شک ندارم بلکه اطمینان کامل دارم، هر چند که این اطمینان یک اطمینان کاذب است چون به هر حال اطمینانی متعلق یک فرد وسواسی است نه یک فرد نرمال.

تازه به دلیل یک موضوع دیگر الآن کل فرش های خانه و کل سرامیک های خانه را نجس می‌دونم.

کم هم داره این چیزها برام عادی میشه، منظورم از عادی شدن این نیست که وسواسم داره خوب میشه، منظورم اینه که از دید خودم دارم به زندگی کردن در جای نجس عادت می‌کنم! 

خلاصه که در عذاب هستم. مدام استرس و اضطراب دارم. فکر می‌کنم همه چیز نجسه و چیزهای دیگر هم در حال نجس شدن است. وقتی می‌خوابم دستانم رو نمی تونم رو فرش بذارم بلکه رو هوا نگه می‌دارم. نمی‌ذارم پدرم به من دست بزنه، اگه دستش به لباسم بخورم فکر می‌کنم لباسم نجس شده و کلی موارد دیگر. دیگه خسته شدم.

شاید فکر کنید که این سطح از وسواس نجاست به این دلیله که به اصطلاح ما خانواده بسیار مذهبی هستیم ولی حقیقت اینکه که خیلی کم مذهبی هستیم. شاید هم بتونم بگم اصلاً مذهبی نیستیم. البته از کلمه مذهبی منظور بدی ندارم یک وقت کسی ناراحت نشه.

خلاصه ببخشید که طولانی شد. ممنون که وقت ارزشمند خود را برای من صرف کردید.


مرتبط با وسواس:

رمان خوانی و وسواس فکری باعث شدند حواسم به خود واقعیم نباشه

به خاطر وسواس هم دنیام رو از دست دادم هم آخرتم رو

درمان وسواس شستشو ، طهارت و نجاست

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

من دچار وسواس فکری و کمال گرایی بیش از اندازه هستم

متاسفانه وسواس فکری دارم طوری که واقعا منو منزوی کرده

نسبت به همه چیز وسواس فکری گرفتم

دختر ۲۰ ساله ای هستم که از وسواس فکری رنج میبرم

تکنیک هایی برای درمان وسواس فکری و جبری

شوهرم به شدت وسواس داره

من وسواس شدید دارم، همه از دستم کلافه شدند


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)