سلام

دختری زیر ۲۰ سال هستم. راستش مشکلی که من دارم یه کم پیچیده ست. از تقریباً دو سال پیش که شروع به کنکور خواندن کردم به شدت تنبل شدم! (البته به دلایلی نمی خوندم...) چون فعالیت‌های بیرونیم کمتر شد و عملاً خونه بودم و زیاد نت گردی می‌کردم. 

قبل از اون کم و بیش فعال بودم اما حالا که می خوام فعالیت کنم زود خسته میشم. هر روز کارهام رو به تعویق میندازم و این خیلی داره کلافم می کنه! خیلی اهمال کارم و دلیلش هم سختی هایی هست که توی کار کردن بهم وارد میشه، بر فرض مثال چند روز پیش بعد از ۳۰ دقیقه پیاده روی نفسم بریده بود!... چیکار کنم؟ 

هم به لحاظ بدنی و هم روحی احساس ضعف می کنم. مثالی که گفتم مورد فیزیکیش بود. من حتی توی مثلاً کتاب خوندنم تنبلیم میشه! کلاً دل به فعالیت و کار نمی‌دم. با اینکه کلی برنامه دارم! و همه ش کارهام رو تعویق میندازم و شدیداً اهمال کاری می‌کنم.

مرتبط:

میخوام برگردم به خود واقعیم، واقعا دلم گرفته ...

چکار کنم دخترم برای درس خوندن انگیزه پیدا کنه ؟

چطور به دوستم انگیزه درس خوندن بدم ؟

میخوام درس بخونم ولی نمیتونم

از درس خوندن چه نتیجه ای گرفتید ؟

من که دخترم چرا باید درس بخونم ؟

چرا مثل سابق انگیزه درس خوندن ندارم ؟

مگه نمیشه هم درس خوند هم ازدواج کرد ؟

ارزش داره به خاطر درس و دانشگاه مادر شدنم رو عقب بندازم ؟

الان دیگه حتی نمیتونم ۵ دقیقه درس بخونم

دست و دلم به درس خوندن نمیره

می تونم هم درس بخونم و هم شوهرداری کنم ؟

چیکار کنم واسه درس خوندن انگیزه بگیرم؟

من خیلی به درس خونا غبطه میخورم

احساسم اینه که بیش از حد به درس و کار ارزش دادم

با توجه به دلایل محکمی که دارم تصمیم گرفتم دیگه درس نخونم

به خودم میگم کاش از بچگی تنبل بودم و درس نمیخوندم

راه های افزایش تمرکز و دقت برای درس خواندن

تنهایی و انزوا نمیذاره درس بخونم

به من یاد بدین که چطور درس بخوانم

توی درس خوندن خیلی کند هستم

راه های افزایش تمرکز در درس خواندن

چیکار کنم از تلاش کردن برای درس خوندن خسته نشم ؟

انرژیم برای درس خوندن زود تموم میشه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
چگونه درس بخوانم (۸۰ مطلب مشابه)