سلام

من متولد اواسط دهه شصت هستم، با رزومه علمی خوب.  هفت سال سابقه تدریس در دانشگاه،  مدتی هست که جذب پیمانی دانشگاه  دولتی  شدم.

مشکل  اصلیم اینه که از امسال با ورود بچه های جدید دچار چالشی شدم که طی این سال ها بی سابقه بوده. نمیدونم چطوری بگم، قصد توهین و تعمیم دادن دانشجویان خودم به کل بچه ها ابدا نیست. اما متاسفانه رفتاری بسیار گستاخانه بی مبالات، شیطنت آمیز، طلبکارانه و غرغر گونه و فاقد احترام در طول ترم و سر کلاس ها دارند. 

طوری که انگیزه  از منی که عاشق کارم، کلاس و دانشجویان بودم و سال ها تسلط و کنترل زیادی بر کلاس درس داشتم رو گرفته و حس میکنم فرسوده شدم و نمیتونم پا به پای اون ها راه بیام! متاسفانه این رفتارها هم در دختران مشاهده میشه هم در پسران که البته در پسران به شدت بیشتر و غیر قابل کنترل تری هست. از دو سال گذسته این موضوع بود ولی کمرنگ و محسوس بود اما  امسال یعنی دو ترم اخیر به اوج خودش رسیده.

اقتدار و برخورد بد گرفته تا ملایمت و بی توجهی و حذف درس و هر ترفند آموزشی که سال ها برحسب تجربه داشتم به کار بردم ولی افاقه نکرده و روز از نو روزی از نو. دقیقا به رفتاری که میکنن افتخار میکنن!

قبول دارم افراد بسته به محیط خانوادگی و فرهنگ و مشکلاتی که داشتن رفتار متفاوتی دارن، قبول دارم که شاید برخی رفتارها دست خودشون نباشه اما واقعا  مودبانه صحبت کردن در محیط علمی کار سختیه؟، اینکه  انگیزه زیادی برای به قول خودشون برای دور زدن دارن!، دسته جمعی و متحدانه کلاس رو تعطیل میکنن میرن خونه، روزی که امتحان میان ترم دارن، اون چند تا دانشجوی خوب هم تحت الشعاع اون ها باید بسوزن؟ (قبلا که کرونا نبود)

براشون مهم هم نیست میان ترم از نمره کل شون کسر میشه؟، کلا بی تفاوت!، البته در بین شون بچه های خوب و مودب و درسخونی هم هست، ولی تعداد اون افراد بی انگیزه و گستاخ و طلبکار واقعا بیشتره و تعدادشون هم هر ترم بیشتر میشه. 

نمیگم صد درصد اون ها مقصرن، شاید محیط خانواده مدرسه و فرهنگ روشون موثر بوده، ولی حس میکنم تفاوت های رفتاری زیادی با هم ندارند و شبیه به هم و یک الگوی رفتاری رو انجام میدن! 

قبلا فکر میکردم فقط منم. بعد درد دل مفصلی که با یکی از همکاران داشتم فهمیدم اون ها هم میکشن و حتی کارمندان!

این ترم که آموزش مجازی شد و مجبور شدم تو تلگرام کانال و گروه برای اطلاعیه ها آموزش مجازی بگذارم، جو تلگرام میدان بیشتری بهشون داد و دو روز قبل بعد دعوا و توبیخی که با اون چند نفر کردم کانال رو حذف کردم و ارجاع شون دادم به آدرس  آموزش الکترونیکی. 

واقعا برام سواله دلیل این لگوهای رفتاری چیه؟، شاید نظام آموزشی مدارس و معلم ها شاید افزایش ظرفیت کنکور،  شاید  مشاهده بیکاری تحصیل کرده ها  و مدرک داران  سال بالایی  و نداشتن انگیزه برای درس، تفاوت نسل ها و شایدهای دیگه زیادی در این الگوهای رفتاری نقش داشته باشند شاید ما نسل جدید رو نمیتونیم درک کنیم و به قول خودشون اون ها تو یک فاز دیگه هستند.

نظر شما چیه؟

شما عزیزان از کنکوری گرفته تا دانشگاهی جوان و بقیه دوستان چه فکر میکنید؟، پیشاپیش از اینکه وقت میگذارید سپاسگزارم

نکته:

من ابن سایت را اتفاقی و مدت کوتاهیه پیدا کردم. دلیل اینکه اینجا سوال میپرسم اینه که دیدم مخاطبانش اکثرا نسل جوان و حتی نوجوان و کنکوری هستند (هر چند با کمک همکاران گروه مشاوره روانشناسی و مدیریت اموزشی دنبال این هستیم که پرسشنامه  و ارزیابی تنظیم کنیم تا به چرایی و دلیل این رفتارها در دانشگاه خودمون بپردازه اما هنوز انجام نشده) 


مرتبط با نوع رفتار دختران در دانشگاه:

با پسرهای همکلاسیم چطور برخورد کنم که حرفی پشت سرم نباشه

قبل از اینکه برم دانشگاه یه دختر خیلی سر به زیر و معتقدی بودم

لازمه یه کم راحت تر با پسران همکلاسیم برخورد کنم ؟

چگونه در حین سنگین بودن در دانشگاه زیبا باشیم؟

والدینم تا قبل از دانشگاه اجازه ندادند به هیچ اجتماعی وارد بشم

چرا دختران/پسران بعد از دانشگاه رفتن این همه فرق میکنن؟

در دانشگاه همیشه در برابر پسران خیلی مغرورم

وارد دانشگاه که شدم چیزهای عجیبی دیدم

مثل بقیه دختران کلاس مون با پسرا راحت باشم؟

در کلاس های مختلط احساس امل بودن بهم دست میده

از جو محیط دانشگاه می ترسم

تصور من از محیط دانشگاه اون چیزی بود که در فیلم های خارجی دیده بودم

می خوام با همکلاسی های پسر ، رفتاری محترمانه داشته باشم

چطور پسر همکلاسیم رو نادیده بگیرم و به درسم برسم ؟

اعتماد بنفسم رو از وقتی وارد دانشگاه شدم پاک از دست دادم

من دختریم که چشم چرونم ؟

محدوده دوستی و آشنایی برای یه دختر دانشجو

در دانشگاه چه طوری باید با پسران رفتار کرد ؟

دوستی با پسرهای هم کلاسی افتخاره ؟

حدود رفتار اجتماعی یک دختر در دانشگاه و محیط کاری

جلوگیری از ایجاد صمیمیت با نامحرم ها در دانشگاه

برای یه دختر ترم اولی چه نصیحت هایی دارید؟

ایجاد سوءتفاهم برای پسر همکلاسی با جزوه گرفتن

تازه رفتم دانشگاه، ولی ازش متنفر شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
نوع رفتار در دانشگاه (۱۲۲ مطلب مشابه)