سلام دوستان روزتون بخیر باشه

من دختری 25 ساله هستم که با یکی از صمیمی ترین دوستان برادرم و همسایه ی چندین ساله مون که 31 سال شون هست به قصد ازدواج از طریق برادرم وارد رابطه شدیم. رابطه ی ما با چت توی واتساپ شروع شد و بعد از یک هفته قرار حضوری گذاشتیم و همو ملاقات کردیم، ایشون بعد از حدودا دو هفته شروع به ابراز علاقه کردن و خواستن که صمیمی تر با هم برخورد کنیم مثلا موقع قدم زدن من دست شون رو بگیرم،که من قبول نکردم چون احساس کردم که درستش این هست که اوایل ما منطقی تر جلو بریم و به شناخت کامل از هم برسیم و بعد وارد مرحله احساسی بشیم.

در جواب ابراز علاقه کردن های ایشون من هم چون مورد اعتماد برادرم بودن با احترام جواب شون رو میدادم. بعد از دو بار بیرون رفتن گفتن که دوست دارم باهام راحت تر باشی.

من با وجود همه ی معذب بودن هام(چون هم همسایه هستن و هم دوست برادر، سعی میکردم که خطایی ازم سر نزنه)، محبت کردن و با محبت صحبت کردن هام سر جاش بود.

ایشون بعد مدتی دوباره شاکی شدن که چرا همه ش منتظر پیام منی، شرم و حیا رو بذار کنار و تو هم شروع کننده پیام باش، یا وقتی من بهت میگم عزیزم تو هم منو عزیزم صدا کن.

البته من هم این کار رو کردم و اگرم ایشون این حرف رو نمی زدن من بعد از مدتی که احساس کردم زمانش رسیده خودم این کار رو میکردم.

تو طول این رابطه یعنی دو ماهی که گذشت، ایشون اصرار میکردن که به همراه خانواده بیان خواستگاری و بعد هم بله برون.

ولی من خواستم که مدت بیشتری با هم رفت و آمد کنیم و بعد به مراسم خواستگاری رسمی  برسیم.

بعد مدتی دوباره بهونه گیری شروع شد و گفتن که چرا وقتی بیرونیم باهام سردی، چرا کم حرف میزنی، چرا توی واتس اپ بلدی حرف بزنی...، ایشون از اول هم میدونستن که من شخصیت آروم و کم حرفی دارم.

ولی من اون قدر که خسته کننده به نظر بیاد کم حرف نیستم، بیشتر من سر صحبت رو باز میکنم و از خودمون حرف میزنم و از علایقم میگم، ازش در مورد خودش سوال میپرسم ولی اون آقا وقت هایی که با هم بودیم به جای این که از من بپرسه فقط به اطراف توجه میکرد، مثلا اون اقاهه بلوزش رفته تو شلوارش،خانومه چرا این طوریه، اینجا مغازه هاش گرونه، ...

بعد جالبه که توقع داره من به همین ها جواب بدم، میگه چرا گفتم مغازه گرونه تو فقط تایید کردی؟ 

رفتار ایشون کاملا محترمانه بود با من ولی بیشتر حرف هایی که تو حضوری میزدن باب میل من نبود، خلاصه بعد مدتی و خیلی غیر منتظره گفتش که "تو همه ی معیارهام رو کامل داری خوش اخلاقی، خوشگلی، خانومی، با ادبی، با خونواده ای، ولی شنیدی میگن طرف مهرش به دلم نشست من دنبال این هستم، رابطه ی ما کاملا عالیه و ایده آل ولی الان بهت بگم دوست دارم الکیه.

ازدواج با تو یه ازدواج منطقیه، چون دختر عاقلی هستی ولی من دنبال این نیستم، دنبال یه رابطه عاشقانه هم هستم "(به خدا که احساسات یه دختر 25 ساله از یه پسر 31 ساله بیشتره و خودش هم خواهان رابطه عاشقونه هست،ولی به وقتش).

من هم براشون آروزی خوشبختی کردم و گفتم به سلامت. ولی مگه رابطه آشنایی قبل ازدواج این طوری نبود؟، چطوری وقتی کسی به دل مون ننشسته میگیم دوست دارم عاشقتم؟، یا میگیم دستمو بگیر؟، از آینده ی خوش باهاش حرف میزنیم، حتی تصمیم میگیریم که عروسی و خونه مون کجا باشه؟ 

با وجود این که عقلم میگه کار درستی کردم ولی قلبم میگه کاش رمانتیک تر بودی، (بودم ولی به اندازه) دوست دارم نظر شما رو بدونم که بتونم تو موارد بعدی رعایتش کنم.


* این رابطه کلا دو ماه طول کشید که خانواده ها هم در جریان بودن و تو این دو ماه ما 5 بار بیرون رفتیم.

* ایشون قبلا با یه خانومی که 7 سال از خودشون بزرگتر بود نامزد کرده بودن که به هم خورد و قبل تر هم با یه خانم خیلی بزرگتر از خودشون در ارتباط بودن.

من پیش مشاور هم رفتم و گفتن که شخصیت دمدمی داشته و لطف خدا بود که رابطه شما به ازدواج ختم نشد.

ولی باز خوشحال میشم که نظر شما دوستان رو هم بدونم.


مرتبط با ازدواج عاقلانه یا عاشقانه:

رد کردن خواستگارانم به امید ازدواج با پسر مورد علاقم عقلانیه؟

آیا علاقه بعد از ازدواج می تونه به وجود بیاد؟

آسیب های برخاسته از عشقِ قبل از ازدواج

می خوام عاشق بشم، بعد ازدواج کنم

من میتونم با یک ازدواج سنتی عاشق شوهرم بشم؟

اگر بعد ازدواج عاشقش نشدم چه گلی به سرم بریزم؟

اومدیم و این عشق بعد ازدواج به وجود نیومد!

آیا عشق بعد از ازدواج از بین میره؟

ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه

باید عاشق بشم بعد ازدواج کنم یا بعد ازدواج عاشق میشم؟

ازدواج باید عاقلانه باشه نه عاشقانه

کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی؟

ادم عاشق بشه ازدواج کنه بهتره یا ازدواج کنه عاشق بشه؟

در ازدواج می خوام عقلانی شروع کنم و با احساس پیش برم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه)