سلام دوستان 

میخوام در مورد یه موضوع سیاست زنانه در نسل های مختلف باهاتون صحبت کنم.

اول چند تا مثال براتون بزنم:

رابطه مادر بزرگ و پدربزرگ مادریم: 

مادر بزرگ پدر بزرگم که اصلا کنار هم نمیخوابیدن و هر کس جداگانه یکی کنار دخترهاش میخوابید یکی کنار پسرهاش.

رابطه عاطفی محبت کلامی هم وجود نداشت، پدربزرگم هم گوشه گیر، فقط صبح به صبح به مادر بزرگم میگفت برای خونه چی میخوای همین.

بعد از مرگ پدربزرگم هم مادربزرگم اصلا براش مهم نبود و محبت رو از پسر و برادرهاش دوست داشت دریافت کنه نه از شوهرش

رابطه مادر بزرگ و پدر بزرگ پدریم: 

اون ها که کاملا فحاش بودن نسبت بهم و یه اخلاق بد پدربزرگم کافی بود یه خانوم ببینه دیگه هیچی،  همه ش میخواست باهاش از در و دیوار صحبت کنه و غالبا مادر بزرگم آرزوی مرگ داشت و از بچگی هام یادمه همیشه مادربزرگم در حال داد و بیداد و عصبی، وسایل قابلمه و غیره رو پرت میکرد بیرون.

رابطه پدر و مادر خودم:

پدر مادر خودمم با ای که اینکه پیر نیستن ولی سال هاست که هیچ رابطه زناشویی ندارن (حالا شاید بگید از کجا میدونید ولی من مطمئنم)، مامانم کلا بابا انگار براش مهم نیست در حد عابر بانک میگن میخندن ولی رابطه عمیق نیست. و حتی چند بار به مامانم گفتم بابا رو دوست داری میگفت نه یا نمیدونم، تفریح و گردش هم اصلا با هم نمیرن، صفره صفر

منتها اطرافیانم مثلا پدر مادر نامزدم:

خدا رو شکر انگار تازه عروس و دامادن، انقدر محبت کلامی و رفتاری دارن به هم، و حتی شب ها هم تو یه اتاق میخوابن با اینکه نوه دارن و سن شون از مامان بابای من بالاتره، ولی فوق العاده رفتار عالی دارن، گردش و تفریح شون هم به راهه. 

یا مامان بزرگ پدر بزرگ دوستام: پدربزرگش با مهربونی اومده بود خونه و برای خانومش شعر میخوند و میگفت که چقدر خودت رو خوشگل کردی و غیره که من تعجب میکردم و با هم میرن بیرون تفریح. جالبه اون دوستم رابطه مادرش و رابطه خودش هم با شوهر عالیه.

این جور که من حساب کردم انگار این رفتارها از خانواده به ارث میرسن و من الان که نامزد کردم یه کم نگرانم نکنه رفتارم عین پدر و مادر یا پدر بزرگ مادر بزرگ هام بشه.

نظر شما چیه در مورد این مثال من، مثل خانواده ام میشم یا میشه تغییر داد و خوب زندگی کرد؟


مرتبط با همسرداری:

احساس میکنم برای شوهرم دلنشین نیستم

شوهر چقدر باید به زن محبت کنه ؟

مشکلات مالی برام هیچه اگه شوهرم بهم محبت کنه

چرا کلام شوهرم محبت آمیز نیست ؟

خلاء محبت شوهر با هیچ کلاس رفتن و ورزش کردنی پر نمیشه

چیکار کنم تا شوهرم محبت کلامی رو یاد بگیره ؟

نحوه ارتباط کلامی و محبت بین زن و شوهر

شوهرم ابراز محبت کلامی نمی کنه مگر اینکه خودم ازش بخوام

4 اصل برای افزایش محبت بین زن و شوهر

شوهرم با اخلاقه ولی نمی تونه محبت کنه

غر زدن، سرزنش کردن و منت گذاشتن اثر مثبتی روی شوهر نداره

چگونه شوهرداری کنیم ؟

چگونه باید شوهرداری کرد ؟

چگونه خوب شوهرداری کنیم ؟

 روش های خوب شوهرداری

روش های عالی شوهرداری

نکاتی برای شوهرداری - خانوم ها بخوانند

چطور شوهرم رو مجذوب خودم بکنم ؟

من نمیدونم چطور شوهرم رو مجذوب خودم کنم

چه کار کنم که برای شوهرم متنوع بشم ؟

چیکار کنم شوهرم بهم وابسته بشه ؟

چه جوری بلای شوهرم بشم ؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) روابط عاطفی در دوران عقد (۷۴ مطلب مشابه) روابط عاطفی زن و شوهرها (۸۱ مطلب مشابه)