سلام

من یه سوالی از خانوم های محترم داشتم. فقط لطفا روشی رو که خودتون انجام دادید و به نتیجه مطمئنید بگید.

راستش من بدنسازی کار میکنم به صورت تقریبا حرفه ای، ولی چون به مکمل ها اعتمادی ندارم، خودم روزی 300-400 گرم فیله یا سینه مرغ میخرم و چربی هاش هم کاملا جدا میکنم و میپزم. 

چون این کار رو هر روز انجام میدم، ترجیحا دنبال کوتاه و مختصر کردن این فرایند پخت و آماده سازی هستم تا وقت زیادی ازم نگیره. برای همین روش هایی که تا حالا استفاده کردم رو میگم که البته هنوز از هیچ کدوم راضی نیستم:

1- شب یه پیاز خورد میکردم روی فیله ها و تا صبح میذاشتم توی یخچال، صبح میذاشتم 10 دقیقه توی مایکروفر (سولار دام که البته فرق خاصی هم به نظرم با بقیه مایکروویو ها نداره). 

مشکل این روش این بود که همچنان بوی زخم یه کمی توی مرغ میموند. بعدش هم بیرونش خشک میشد و داخلش ممکن بود نپزه. برای همین پیاز رو هم میذاشتم کنارش تا خشک نشه و بیشتر بپزه ولی طعمش بدتر میشد.

2- اون مرغ و پیاز رو همراه یه کمی فلفل و زردچوبه (نمک نمیزنم اصلا به خاطر مضراتش)، می ریختم توی یک قابلمه و با حرارت کم میذاشتم حدود 1 ساعت بپزه. بعضا یه کمی رب هم اضافه میکردم و یا یک گوجه مینداختم داخلش. این طعمش به نسبت حالت قبل بهتره، ولی بازم مزه ی آب پز داره و خیلی اشتها آور نیستش!

3- روی آتیش کباب کنم، که اینم چون شبیه جوجه میشه و دود و بوش راه میفته مشتری هاش زیاد میشه و هر کس از اعضای خونه میاد میگه یه تیکه هم بده من و آخرش هیچی نمیمونه!، هر چند طعمش از حالات قبل خیلی بهتره ولی اینم به خاطر تیکه های سوخته اش که کربن هست و سرطان زا هست برای استفاده ی مدام اصلا خوب نیست. 

همچنین یه ربع به نفر باید وایسه بالاش و گاز رو هم کثیف میکنه و ...

برای همین به فکرم رسید ببینم یه روش تازه ای؟، دستگاهی چیزی (مثل هوا پز؟، منقل گازی؟، فر گازی رو میزی؟) و این طور چیزهایی وجود نداره که هم بشه راحت و همه روزه استفاده کرد و هم مرغ با طعم خوب و سالمی بشه استفاده کرد؟ 

اگر دستگاهی چیزی سرغ دارید و خودتون دارید و تست کردید و واقعا خوبه یک لینک ازش بدید منم برم بخرم. یا اگر روشی آسان و سریع و سنتی سراغ دارید بگید ممنون میشم.


در مورد آشپزی:

فلسفه آشپزی کردن در خونه چیه ؟

آیا دختران امروزی به هنر آشپزی اهمیت میدن ؟

من از آشپزی متنفرم

ما دختران قبل از ازدواج باید آشپزی بلد باشیم؟

اگه دختری آشپزی بلد نباشه شما قیدش رو می زنین؟

مادر زنم میگه دخترم مامانیه، آشپزی بلد نیست



در مورد رشته بدنسازی :

تجربیات شما در مورد مصرف پرو گینر اپتیموم در بدنسازی

صفر تا صد ورزش در باشگاه بدنسازی

طریقه ی مصرف سویا در بدنسازی

بعد از 10 ماه بدنسازی، فقط 5 کیلو اضافه کردم، طبیعیه ؟

با چه مقدار تمرین، بازو و سینه عضلانی و بزرگ میشه ؟

پیشنهاد برنامه غذایی کم خرج برای افزایش حجم و عضله

مشورت در مورد مصرف مکمل های بدنسازی

طریقه ی مصرف سویا در بدنسازی

آمپول های بدنسازی مرد رو عقیم می کنه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آشپزخانه خانواده برتر (۴۹ مطلب مشابه) رشته بدنسازی (۱۶ مطلب مشابه)