سلام به تمام دوستان گرامی

ایام محرم رو به شما هموطنان عزیزم تسلیت عرض مینمایم، ان شاء الله در این ایام ،با انجام دادن اعمال نیک، مورد توجه خدا و امام حسین قرار بگیریم.

بچه ها،من دختری ۱۹ساله هستم، از وقتی که به سن تکلیف رسیدم، ۱ ماه کامل نماز نخوندم؛ اوایل میخوندم؛ ولی بعد کم کمتر شد و بعد دیگه کلا نماز خوندن رو ترک کردم. همشم به خاطر بی حوصلگی و تنبلی بود. قبلا تنبل بودم ولی الان دیگه این جور نیستم. شدم دختری زرنگ در تمام زمینه ها، از جمله آشپزی و هنرهای مختلف و ...، قصد تعریف ندارم. دارم اینا رو میگم که شما از احوال من باخبر بشین.

من خدا و اهل بیت رو دوست دارم. حجابم کامله و دوست دارم در تمام زمینه های زندگی پیشرفت کنم. اینم میدونم که اگه در تمام زمینه ها از جمله درس و هنر و زندگی و این چیزها پیشرفت کنم ولی در زمینه ی نماز و معنویات، پیشرفت نکنم و همین جور باقی بمونم، اون پیشرفت ها هم بی ارزش میشه هم واسه خودم و هم واسه خدااا.

نمیخوام عذاب قبر داشته باشم، نمیخوام نمار نخون از دنیا برم، نمیخوام به جهنمی که تو اون دنیا برای همیشه جاودان و ابدیه وارد بشم، میخوام این دنیام رو آباد کنم تا اون دنیام هم آباد بشه(بوسیله تلاش و پشتکار واسه خودم و خدا و کارهای نیک).

از دیروز ظهر شروع کردم به نماز خوندن، هر دفعه که تصمیم میگیرم نمازهام رو کامل بخونم، چند روز میخونم و ول میکنم ولی این دفعه، اون دفعه ها نیست ...

میخوام به هدفم برسم، هدفم اینه که دختری نماز خون بشم، نماز ظهر و عصر و معرب و عشا رو امروز و امشب خوندم. من به هر چی اراده کنم میرسم(البته اگه خدا بخواد). میخواستم ببینم خدا واقعا منو میبخشه؟، یعنی بخشیده؟، ۱۰ سال نماز قضا دارم. اینا رو کی بخونم؟


مرتبط 1:

گناهکارم، چند سال نماز قضا دارم، برای همین از مرگ میترسم

چندین سال پشت سر هم نماز و روزه قضا دارم

حدیث جعلی در مورد نماز قضا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟

پشیمونم از گناهان و بدی هایی که در حق دیگران کردم

چطور گناهان مون رو جبران و اثرشون رو محو کنیم ؟

تصمیم دارم گناهان گذشته رو جبران کنم

می خوام گناهانی که در نوجوانی مرتکب شدم رو جبران کنم

توضیح در مورد تکفیر گناهان


مرتبط 2:

یه جوری قانعم کنید که نماز بخونم

میترسم نماز بخونم توقعم از خدا بالا بره

یه راهکار و یا یه انگیزه قوی میخوام که بتونم نمازخوان بشم

نماز خوندن واقعا برای من سخته

فلسفه نماز از زبان استاد رائفی پور

چرا نمی تونم نماز بخونم؟

نماز خوندن چه فوایدی داره ؟

چطور نفرتم رو از نماز نابود کنم ؟

چرا نماز و روزه روی من تاثیر نداره ؟

چرا و چه جوری نماز بخونم ؟

دلم میخواد نماز خون بشم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه)