سلام

متن زیر پارسال نیز نزدیک آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در گروه ها دست به دست میشد و میچرخید. اما باید توجه کنیم که اصولاً همچین حدیثی در هیچ یک از منابع شیعه و سنی نداریم.

حتی در فتاوای لجنه عربستان نیز استفتاء شده که در شهری در پاکستان مردم در آخرین جمعه ماه مبارک نمازی شبیه این نماز میخوانند به نیت نمازهای قضاء شده که آنها نیز پاسخ داده بودند اصولاً همچین نمازی نمیشناسیم.

علاوه بر آن باید توجه کرد که از مسلمات دینی و شرعی هست و  فتاوای فقهاء نیز بر این امر دلالت دارد که نماز قضا تنها با خواندن و به جا آوردنش از ذمه انسان ساقط می گردد و هیچ راه و وسیله دیگری برای اسقاط این تکلیف وجود ندارد و روایات صحیح فراوانی بر این امر دلالت دارد .

پس به فرض وجود همچین روایتی در منابع حتی چون مفادش خلاف مسلمات اسلامی است یا باید میگفتیم روایت جعلی است یا باید تأویل میکردیم مثلاً میگفتیم منظور این است که ثواب 50 سال نماز قضاء برای انسان نوشته میشود نه اینکه واقعاً این 2 رکعت نماز جای نماز فضاء باشد و کفایت از نمازهای قضاء شده باشد.

" اگر نماز قضا دارید
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود:
هر که نماز قضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان چهار رکعت نماز به دو سلام      (۲تا دو رکعتی) بخواند و در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه آیه الکرسی و پانزده مرتبه سوره ی کوثر را تلاوت نماید که دویست سال نماز قضا را کفایت می کند و روایت دیگر از آن حضرت چهار صد سال و روایت از حضرت امیرالمومنین ششصد سال و از حضرت رسول سوال کردند مردم آخر الزمان بیش از صدسال عمر نمی کنند نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای  او را کفایت می کند بعد از نماز این دعا را بخواند.
بسم الله الرحمن الرحیم
یا سامعَ الصَّوتِ یا ....
"

" محمد علوی "


مرتبط :

گناهکارم، چند سال نماز قضا دارم، برای همین از مرگ میترسم

چندین سال پشت سر هم نماز و روزه قضا دارم

حدیث جعلی در مورد نماز قضا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟

پشیمونم از گناهان و بدی هایی که در حق دیگران کردم

چطور گناهان مون رو جبران و اثرشون رو محو کنیم ؟

تصمیم دارم گناهان گذشته رو جبران کنم

می خوام گناهانی که در نوجوانی مرتکب شدم رو جبران کنم

توضیح در مورد تکفیر گناهان


مرتبط با ماه رمضان:

ماه رمضان و فرصتی عالی برای کاهش وزن

شما چطور در ماه رمضان اعصاب تون رو کنترل می‌کنید؟

عروسی گرفتن در ماه رمضان خوبه یا بد ؟

ماه رمضان خود را چگونه میگذرانید؟

در ماه رمضان میل جنسی شدیدی پیدا می کنم

ماه رمضان چه تاثیری روی شما گذاشته ؟

بعد ماه رمضان چطور خوابم رو منظم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه) مطالب محمد علوی (۱۸ مطلب مشابه)