با سلام

من دختر ۱۵ ساله ای هستم در یک خانواده نسبتا مذهبی. وقتی ۹ ساله بودم تا ۱۰ یا ۱۱ سالگی نمازامو به طور کامل میخوندم اون هم با حسی کاملا خالصانه . بعد از اون یه روز میخوندم یه روز نه با بیماری که در ۱۲ سالگی دچارش شدم واقعا از خدا دلگیر شدم دیگه نخوندم تا امسال باز هم میخوندم و ول میکردم متاسفانه باید بگم کاهل نمازم .

خیلی از این بابت ناراحتم من چادریم بین همه دوستان محبوبم و همه تصویر خوبی از من دارن ، از یه طرف دلم نمیخواد ظاهرنما باشم حس میکنم نورانیت چهرمو از دست دادم . متاسفانه تا یه مدت کارهای ناپسند زیادی میکردم مثه غیبت ، دیدن عکس های ... ،  نگاه به نامحرم ولی همه رو کنار گذاشتم ، دیگه هرگز اون کارارو انجام ندادم . 

خیلی تلاش کردم امسال حتی تا یه ماه نماز شب هم میخوندم و دعای عهد ولی ول میکنم نمیدونم دست خودم نیس شاید خنده دار باشه ولی انگار تنبلی تو خونمه): به خاطر چیزای کوچیکی که دچارش میشم با خدا قهر میکنم و توبه تا حالا هزاران بار توبه شکستم ): .

از یه طرف شیطون گولم میزنه بابت درسام چون خیلی درسام برام مهمه ، تو رو خدا راهنمایی و کمکم کنید از این وضع خیلی ناراحتم دلم میخواد نماز خون بشم .

اگه سایت یا کتاب یا فایل صوتی میشناسید که میتونه بهم کمک کنه بهم معرفی کنید.


مرتبط :

یه جوری قانعم کنید باید نماز بخونم

یه راهکار و یا یه انگیزه قوی میخوام که بتونم نمازخوان بشم

نماز خوندن واقعا برای من سخته

فلسفه نماز از زبان استاد رائفی پور

چرا نمی تونم نماز بخونم؟

نماز خوندن چه فوایدی داره ؟

چطور نفرتم رو از نماز نابود کنم ؟

چرا نماز و روزه روی من تاثیر نداره ؟

چرا و چه جوری نماز بخونم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) نماز خواندن (۷۷ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)