با سلام 

چند سالی هست خواننده خاموش خانواده برتر هستم 99 درصد کاربران رو به اسم مخصوصا کابوی تنها ( یعنی کشت منو با اون 50 50 درصد دختر پسر معروفش) { البته مزاح} و عزیزان دیگر رو میشناسم . اولین باریه که پستی میذارم یا نظری اعمال میکنم

در خانواده برتر پست هایی هست با مضمون سخت گیری دختر خانوم ها در بحث ازدواج و بی نتیجه بودن خواستگاری پسر از دختر، بعضا شاهد هستیم که پست های متعددی زده میشه با این مضمون مهریه بالا، خواستگاری های بی نتیجه، سختگیری خانواده دختر خانوم و خود دختر خانوم و غیره، حتی در اکثر بحث ها این موضوع نقل محافل میشه، رک بی پرده و مستقیم میگم مقصر صد درصدی تو اکثر مواقع خواستگاری و بی نتیجه بودنش آقا پسرها هستن به دلایل متعدد که میخوام چند تا از دلایل عمده ش رو بررسی کنم.

1 : مهریه ، این غول بی شاخ و دم از نگاه پسرها

بابا به پیر پیغمبر دختران پول پرست و آهن پرست نیستن و من مهریه رو حق صد در صدی میدونم به چند دلیل . چون قشر مونث تو جامعه اسلامی عملا بی تعارف هیچ حق و حقوقی مادی نداره، چه در بحث کار چه نگاه و دیدی که نسبت به این قشر تو جامعه هست و عدم آزادی تو هر زمینه ای ، پس حق مسلم شون هست. حالا تعدادش بستگی به نوع برخورد و منش و سیاست و انعطاف آقا پسر داره که متاسفانه متاسفانه عدم برخورد مناسب در زمینه های مختلف باعث شده که نحوه برخورد رو بلد نباشن و نتیجه ش میشه جامعه الان ما، من خودم با مهریه مخالفم و یه سکه هم نمیدم.

اینو گفتم که نگین آره خبریه، ولی مزایای دیگه تقبل میکنم از جمله نصف بیشتر جهیزیه، شروط ضمن عقد از جمله در صورت طلاق نصف کامل اموال و پول و دارایی به همسر تعلق میگیره، در صورت خیانت از طرف من درصد قابل توجهی از اموال به نام ایشون زده میشه، حق طلاق البته برای دو نفر و غیره، کلا برابری از همه نظر ، البته دختر خانوم شاغلم نباشن مهم نیست خونه داری کفایت میکنه ، خونه داری هم شغل محسوب میشه.

دختر خانوم هایی هم که مهریه میخوان و باید احترام گذاشت و این شروط ضمن عقد خیلی کم رنگ تر میشه قطعا ، ، چه بخوایم چه نخوایم زندگی یه معامله ست، ولی یه معامله خوب و با ارزش، خب همه این مواردی که گفتم مدیریتش فقط و فقط دست آقا پسرهاست ، بله شما پسرها ، آقا جان تو پسر انصاف داشته باشه فن بیان داشته باش احترام بذار کاملا منطقی با دختر خانوم صحبت کن، ببین چه طور دختر خانومی که رفتی خواستگاریش بدون هیچ چشم داشتی بهت بله میگه.

متاسفانه تا بحث مهریه تو جلسات خواستگاری میشه خانواده پسر و پسر سریعا جبهه میگیرن یکی نیست بگه مردم دخترشون رو از سر راه نیاوردن که بدون پشتوانه بدن دست تویی که معلوم نیست خوبی یا بدی، میتونی دخترشون رو خوشبخت کنی یا نه. 

2: ظاهر و تیپ 

من نمیدونم چه اصراریه که همه دوست دارن بگن دختر دنبال پسر زیبا و قد بلنده ، اعتقاد من اینکه هیچ پسری نازیبا نیست، همه پسرها جذابن، منتها و متاسفانه عدم رسیدگی به لباس و تیپ و ورزش باعث جواب منفی به شماست نه صورت شما، عملا خود پسرها باعث جواب منفی دختران هستن .

دختر خانم های محترم به تیپ و بدن ورزشکاری و بوی خوب و صورت اصلاح شده و موی مرتب و دهان خوشبو و دندان سفید و پوست صاف و یک دست اهمیت میدن، نه صورت زیبا. 

یادم یه کاربری یه پستی گذاشته بود که توی ماشین هم کلاسیش بوده و آقا پسر ازش خواستگاری میکنه، منتها چون دهانش بوی بد میداده دختر جواب رد میده ، خب دختر بیچاره که نمیتونه بگه دهنت بو میده میگه قصد ازدواج ندارم . 

3 : طرز صحبت کردن فن بیان و نحوه ارتباط با افراد و جنس مخالف

خب اقای محترم میری خواستگاری یه کلمه هم از زبونت در نمیاد، فقط گل های قالی رو میشماری انتظار داری بله بشنوی ، یا با دختر خانوم میری تو اتاق اصلا بلد نیستی از کجا شروع کنی چی بگی چه کار کنی، دائما هم عرق میکنی اون وقت انتظار داری بله هم بشنوی، دختر تکیه گاه مرد زندگی و پخته میخواد، اینم کاری نداره ها خرجش مطالعه و مطالعه و مطالعست و .... که متاسفانه سرانه مطالعه کشور پایینه.

موارد دیگه هم هست، مثل شغل خانواده، درآمد و غیره که بازم مدیریتش دست پسره، پسر اگه باهوش باشه و با اعتماد بنفس آشغال جمع کن هم باشه دختر بهش میدن منتها فن بیانش خوب باشه و بلد باشه از کارش حرفه اش دفاع کنه و به دختر اطمینان بده از پس زندگی برمیاد، دختر بله میگه ، یادم میاد یه پستی خوندم یه آقا پسر کارگر کارخونه بود رفته بود خواستگاری یه دختر نسبتا مرفه ، دختر خانوم قبول کرده بود فقط شرطش این بود که آقا پسر به تیپ و ظاهرش برسه.  

4 : کفویت اقتصادی و خانوادگی

برو با خانواده هم سطح خودت وصلت کن، قانع باشی قطعا جواب رد نمیشنوی، اگه مستاجری برو خواستگاری دختری که باباش مستجره و موارد بالا رو هم رعایت کن این مورد بحثش مفصله که باید جدا بررسی بشه

رعایت تمام موارد بالا باعث میشه هیچ پسری جواب رد نشنوه، مگر در موارد خیلی خاص که بحثش مفصله

این موضوع ازدواج و خواستگاری و دلایل جواب رد دلایل دیگه هم میتونه داشته باشه و داره ولی مهمترین دلایل و عدم توافق دو طرف این مواردیه که گفتم. 

این متن فقط در حمایت از دختران سرزمینم هست درسته در بعضی موارد برعکسش اتفاق میفته ولی چون موضوع بحث نبود بازگو نشد 

(مخلص تک تک خانواده برتری ها مسعود )


مرتبط :

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)