سلام

دوستان من در مورد این موضوع واقعا سردرگم شدم و نیاز به راهنمایی و مشورت با شما دارم.

من یک دختر 26 ساله هستم که مدتی با آقا پسری با اطلاع خانواده هامون در ارتباط هستیم و تو این مدت از همدیگه شناخت خوبی پیدا کردیم، فرهنگ و شرایط خانواده هامون به همدیگه میخوره و ما بشدت بهم علاقه مند شدیم. منتهی مشکلی که من دارم اینه که پدرم خودشون وکیل دادگستری هستن و به دلیل پرونده های زیاد مربوط  به طلاق که تا حالا از نزدیک در جریانش بودن دید خیلی خاص و جدی ای نسبت به مهریه دارن.

پدر من برای شرایط آقا پسر و مراسم و هزینه های عروسی شرط مادی خاصی در نظر ندارن و این موضوع رو بیشتر به پسند من گذاشتن ولی به دلیل همون موارد مربوط به دادگستری روی موضوع مهریه خیلی سخت گیرن و شرط شون اینه که مهریه دخترشون بالای 1000 سکه باشه. لازم به ذکر که  خواهر بزرگترم که الان چند سال ازدواج کرده مهریه اش 1400 سکه هست.

الان این آقا پسر در جریان این موضوع هستن که مهریه در خانواده ما خیلی مهم و مقادیر بالایی هست ولی من هنوز نتونستم بهشون بگم که پدر من شرط حداقل 1000 سکه دارن و فکر کنم ذهنیت این آقا پسر با توجه به مهریه خواهرهای خودشون نهایتا در حدود 300 تا سکه باشه. من هم اصلا نمیدونم چطوری تا مراسم بله برون این موضوع رو بهشون بگم که آمادگیش رو داشته باشن و بعدا شوکه نشن و هم اینکه نمیدونم اگر الان این موضوع رو بهشون بگم واکنش شون چه جوری خواهد بود.

حالا سوال من از آقایون اینه که اگر در همچین شرایطی مثل من و این آقا پسر قرار داشتید و عاشق دختری میشدید که دختره همه شرایطش از تظر شما و خانوادتون عالی باشه. آیا حاضرید مهریه بالا قبول کنید؟ 

دخترها هم لطفا حتما نظرشون رو در مورد اینکه من چجوری این مسئله رو به اطلاع این آقا پسر برسونم با من به اشتراک بذارن.

دوستان مطمئن باشید نظرات شما برای من خیلی کاربردی و مهم هست و اگر لازم باشه من تمامی این نظرات رو هم به خواستگارم و هم به پدرم نشون میدم. 

پیشاپیش از لطف و دقت نظرتون متشکرم


مرتبط:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)