سلام 

دختری ام بالای 20 سال ، از صبح تا شب تو خونه ام و تک فرزندم ، پدرم همش سرکاره ، مادرم هم همش خوابه، نه دوستی دارم نه کسی . خودمم و خودم ، افسردگی شدید دارم ، قرص چند دوره مصرف کردم خوب نشدم، مشاوره خرج کردم با اینکه نداشتم ، من میگفتم اون فقط نگاه میکرد ، پولمم حروم شد هیچی نگفت بهم. فک فامیل هام به شدت اذیتم میکنن و دوری ازشون بهتره برام، دانشگاه به دلیل وضع مالی انصراف دادم ، سرکار فروشندگی رفتم یکی از فامیل فهمید اومد آنچنان تحقیرم کرد هی میگفت این لباس رو بده نه اینو نمیخوام اونو بده کل مغازه براش ریختم و جمع کردم آخرش نیشخند زد و رفت.

 اون از نظر موقعیت و مالی خیلی بالاتر من بود بعد همه جا رفت گفت دختر فلانی تو فلان مغازه دیدم کارگری میکنه طی میکشه ، یعنی نگفت فروشندم یا حتی شاگردم گفت کارگری میکنم . به دلیل حال بدی که اون روز گرفتم نتونستم با مشتری برخورد خوبی کنم ، چون پر از بغض و گریه بودم ، از اون مغازه ردم کردن . 

باز امیدم رو از دست ندادم ، تقریبا سه تا مغازه دیگه رفتم و به دلیل اینکه شاید آرایش نداشتم و زبون و عشوه نداشتم ردم کردن ، یکی دو سال درگیر افسردگی شدید بودم که الان شدتش کم شده واسه همین اون دو سال دستم به هیچ کاری ترفت . 

بعدش رفتم آرایشگری یاد گرفتم با اینکه وضعمون خوب نیست قرض کردم ، هر آرایشگاهی که بوده رفتم گفتن فقط سابفه کار ، من حتی گفتم پول نمیگیرم یه مدت بمونم به عنوان سابقه کار بمونه گفتن نمیشه ، من حتی مشتری هم پیدا کردم تو خونه ، و خونه مشتری امکانش اصلا ندارم شرمنده خودم و خانوادم شدم با خرجی که کردم . 

دارم میارم بالا از این زندگی ، آخه تا کسی به من کار نده من سابقه از کجا بیارم ؟ خواستگار و شوهر هم نیست و از تنهایی دارم دیوونه میشم ، مدام مدرک های تخصیلی شون رو میزنن تو سرم . دیگه خسته شدم هر کاری بوده کردم ورزش هم رفتم باز خوب نشدم هیچ کلاسی سراغ ندارم برم . 

این مقدمه بود سوال اصلیم اینه ؛

از اون جای که تو خونه از صبح تا شب تنهام و هیچ سرگرمی و کاری ندارم ، تصمیم گرفتم برم شهر دیگه خوابگاه که دورم شلوغ باشه ، ولی چون الان داتشگاه ثبت نام تمام شده و پول پیام نور هم ندارم به نطرتون تو اون شهر خوابگاه برم چیکار کنم ؟ 

تحقیقاتی که کردم تو دیوار زیاد کار نبود ، آرایشگاه هم فقط ناخون کار میخوان که من بلد نیستم و دیگه حس و پول یاد گرفتتش رو ندارم . با چند تا ارایشگاه صحبت کردم میگه مشتری داشته باش و من تو اون شهر مشتری ندارم ، راستش اصلا از محیط آرایشگاه دیگه زده شدم ، به نطرتون این تصمیم درستیه که از تنهایی و روزمرگی در بیام برم شهر دیگه خوابگاه ؟ اون جا مشغول چی بشم کلاس یا چه کاری ؟  

فکر کنید همش تو خونه هستید و در دیوار نگاه میکنید نه دوستی نه کسی ، فقط خودت و دیوار . شما بودید چیکار میکردید ، ضمنا شهر خودم کار نیست کلاس هم فوقش دو روز در هفته اونم یه ساعته ، باقی روز رو چیکار کنم. به نطرم خوابکاه انتخاب درستی باشه ولی با چه قصد و نیتی برم نمیدونم .


مرتبط:

مزایا و معایب ازدواج تک دختر با تک پسر

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

صفحه گفتگوی تک فرزندان خانواده برتر

دیدتون رو نسبت به تک فرزندها تغییر بدید

چرا باید تک فرزند باشم ؟

من یه خواستگاری دارم که تک فرزنده

تک فرزندم، نمی تونم تشخیص بدم راه زندگی درسته یا نه ؟

چند نکته قابل تامل در مورد دختری که ازش خواستگاری کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل تک فرزندان (۱۵ مطلب مشابه)