سلام خدمت همگی

دختری هستم که پارسال کنکور داشتم و به دلیل یه سری مشکلاتی که یکی دو ساله باهاشون دست و پنجه نرم میکنم (مشکل داشتن با پدر و مادرم، افسردگی و غیره)، تو این مدت افت تحصیلی شدیدی داشتم و کنکورم رو هم خراب کردم.

من عاشق درس خوندن بودم و هستم و همیشه سعی می‌کردم نمره هام خوب باشه و رشته ی خوبی قبول شم و آینده م رو بسازم که متاسفانه امسال نشد. یه رشته ی نه چندان خوب یه شهر دور تر از محل زندگی مون قبول شدم و ترم دوم هستم یعنی از بهمن ماه. به خاطر دوری راه و اینکه رشته رو نمیخوام برای ثبت نام نرفتم.

حالا میخوام دوباره برای کنکور بخونم. این چند ماه به روانشناس مراجعه کردم و حالم بهتر شده. روابطم با پدر و مادرم بهتر شده. 

فقط مشکلم اینکه نمیخوام کسی بفهمه برای کنکور میخونم. اول اینکه دور و برمون آدم های فضول هستن و میدونم که اگه بفهمن میخوان بهم کنایه بزنن که چرا قبول نشدم یا همه ش بگن همین رشته ای که قبول شدی خوبه همین رو برو.(به بقیه گفتم چه رشته ای قبول شدم ولی نگفتم که ثبت نام نکردم و همه فکر میکنن همین رشته رو میرم).

دوم اینکه پارسال بعضی از همین آدم ها معتقد بودن همه ش باید سرم تو درس و کتاب باشه و اگه دنبال کوچکترین وقت استراحت یا تفریحی بودم بهم میگفتن بشین سر درست و تفریح چیه و ... و این حرف هاشون جو روانی بدی برام درست کرده بود.

امسال دلم میخواد از این حرف ها و از این آدم ها دور باشم و آرامش داشته باشم. به نظرتون چی به دور و بری ها بگم که کسی متوجه نشه برای کنکور میخونم؟ چند وقته که کلاس نقاشی میرم و فکر می‌کنم شاید بهتر باشه به بقیه بگم این ترم رو نمیرم دانشگاه که نقاشی رو به صورت حرفه ای ادامه بدم.

کلا مشکلم اینکه نمیدونم باید با حرف مردم چیکار کنم! خیلی از  فامیل ها و آشناهای آدم های خوبی هستن و من واقعا براشون احترام قائلم. ولی بین شون هستن آدم هایی که چه از سر دلسوزی چه از سر فضولی! همه ش راجع به زندگیم نظر میدن و هی میگن چرا این کار رو کردی چرا اون کار رو کردی. چه طوری باید با این آدم ها رفتار کرد؟

ممنون میشم وقت بذارین و راهنمایی کنین. 


مرتبط :

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)