سلام

در واقع یه جور راهنمایی تحصیلی مربوط به هدف میخوام
هستن کسایی که به افرادی که کارهاشونو به تعویق میندازن یا تنبلی میکنن و وقت مهم الانشون رو الکی هدر میدن میگن واسه خودت هدف تعیین کن یا میگن خواستن توانستن است یا چیزایی مشابه حرفهای کتاب قانون راز که هر چی تو فکرت باشه همون میشه و...

حالا من سوال دارم که چطور هدفمو ( پزشکی ) همیشه تو ذهنم داشته باشم و باورش داشته باشم تا در نهایت بهش برسم؟

از کسایی که فکر میکنن زندگی و شرایط الآنشون از لحاظ شغلی یا تحصیلی یا رشته یا دانشگاه و... اون چیزیه که میخواستن سؤال دارم. چه جاهایی حس کردید شکست خوردید و دیگه کم اوردین؟ چیکار کردید که دوباره روحیه اتونو بدست بیارید؟ میشه واضح تر بگم زمانی که فکر میکردید شکست خوردید چه راهکاری در پیش گرفتین؟

من یه کنکوریم و واقعا میخوام اون چیزی که میخوام همیشه تو ذهنم باشه و واقعی بودنش رو باور کنم و از سستی و تنبلی دست بردارم یه وقتایی خوب کار میکنم خوب میخونم پیش میاد یه مدت بعدش خراب میکنم .

پشت کنکوری هستم و چن ماهه دیگه بیشتر تا کنکورم نمونده و دیگه نه خودم نه خانواده ام توانایی اینکه یه باره دیگه من پشت کنکوری باشم رو نداریم.

پیش میاد من نسبت به دیروزم بهتر عمل میکنم مثلا ساعت مطالعه ام رو افزایش میدم ولی اخر شب میگم نه خراب کردم به اون برنامه ای که میخواستم عمل کنم کامل عمل نکردم . میگن سعی کن هر روز از دیروز خودت بهتر باشی من یه وقتایی پیش میاد بهتر از دیروزمم ولی روز بعد اون ها رو نادیده میگیرم که نه اصلا خوب نبود .

وقتی دانشجوها یا شاغل های هدفم رو میبینم یا به طریقی باهاشون هم صحبت میشم یا... تو دلم عزاست همش میگم اگه منم روند تحصیلی خوب گذشتم رو ادامه میدادم الان حسرتی نداشتم متاسفانه من تو سالای سرنوشت ساز سوم و پیش دانشگاهیم خراب کردم در صورتی که سابقه تحصیلی گذشتم عالی بود.

خواهشا اگه کسی به چیزی که خواسته رسیده بخصوص پزشکی / دندون پزشکی / یا داروسازی حالا چه دانشجوی هدفتون چه فارغ التحصیل بهم راهنمایی و انگیزه و اون چه که لازم میدونین رو بگین .

فقط سرزنش یا نا امیدی نباشه لطفا چون من و خانواده ام چیزی جز پزشکی نمیخوایم سابقه ی تحصیلی گذشتم و اراده ی گذشتمم اینو ثابت میکنه. درسته قرار نیست هر کسی بره ولی لابد پتانسیل چنین رشته ی تاپی رو دارم فقط ازتون راهنمایی میخوام.

متشکرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)