هادی:

سلام

چند وقته یه فکری تو ذهنمه که میخوام با دوستان در میون بذارم. یکی از موانع ازدواج ( مخصوصاً برای دختر پسرای مذهبی ) اینه که نمیدونن طرف مقابلشون رو چطور و از کجا پیدا کنن. این مشکل تو شهرهای بزرگ نمود بیشتری داره. از طرفی هم دو طرف ازدواج متاسفانه با توجه به شرایط جامعه نسبت به جنس مقابل بدبین هستن و دنبال کسی میگردن که پاک و دست نخورده باشه و پیش خودشون میگن مگه همچین دختری/پسری پیدا میشه؟

حالا که اکثر بچه های این سایت معتقد و مومن هستن و دنبال پاک زندگی  کردنن من پیشنهادم اینه که از ظرفیت این سایت خوب استفاده بشه و به عنوان یه واسطه دخترا و پسرا رو برای ازدواج با هم آشنا کنه. عجله نکنید منظورم مثل سایت های همسریابی نیست.

فرض کنید یه دختر و پسری که هردو تو شیراز زندگی میکنن عضو این سایت هستن و اتفاقاً تفکراتشون درباره ازدواج مثل هم دیگه است. ولی از وجود هم بی خبرن.خب چه اشکالی داره که از طریق این سایت متوجه همدیگر بشن و از طریق خانواده هاشون با هم آشنا بشن تا اگه خدا خواست با هم ازدواج کنن.

یادمه تو یه سایت ازدواج یه دختر خانمی نوشته بود من دوست دارم عروسیم طوری باشه که امام زمان(عج) ناراحت نشن ولی خواستگارام اینطوری فکر نمیکنن. خود من هم اتفاقاً همچین تفکری دارم و همیشه پیش خودم میگفتم مگه همچین دختری پیدا میشه؟

وقتی اون پست رو خوندم دیدم بله پیدا میشه ولی نه اون منو میشناسه نه من اونو اگر هم از طریق سایت اقدام میکردم خب هم زشت بود هم اون دختر فکر بد راجع به من میکرد. پس نتونستم کاری کنم. به نظر من میشه روش کارکرد و این پیشنهاد بنده رو با همفکری دوستان ( مخصوصاً متاهل های سایت) و البته شما آقای نجفی به جاهای خوبی رسوند.

مثلاً ما تو هم اندیشان (تلتکس شبکه 4) با اینکه تعدادمون چند هزار نفره ولی تا حالا چند تا همایش تو استان های مختلف برگزار کردیم و بچه ها اونجا نظراتشون رو درباره موضوعات مختلف با هم به اشتراک گذاشتن تازه اونجا بحث آشنایی برای ازدواج نبود ولی منظورم اینه که خیلی کارا میشه انجام داد.

فرض کنید تو یه قسمت از سایت دخترا و پسرا عقایدشون، تحصیلات، نوع طرز فکر، انتظارات و ملاک های مد نظر درباره همسر آیندشون رو با ذکر اینکه تو چه شهری یا محله ای هستن ذکر کنن تا مثلاً پسری که شمال تهران زندگی میکنه بدونه که تو بالا شهر تهران هم دختر خانمی که تاحالا با کسی دوست نبوده پیدا میشه اینجوری یه گزینه برای انتخاب بهش معرفی شده و میتونه از طریق خانوادش اقدام کنه برای آشنایی. خیلی طرح های بهتر از این هم میشه اجرا کرد با همفکری همدیگه.

من مطمئن هستم از اینترنت و این سایت میشه برای امر واسطه گری ازدواج که به گفته حضرت علی(ع) بهترین واسطه گری هاست استفاده کرد فقط باید روش کارکرد تا یه طرح خوب ازش بیرون بیاد. خوشحال میشم که نظر دوستان  رو در این زمینه بدونم. ببخشید زیاد حرف زدم.


پاسخ :

سلام

کیه که نخواد از این ثواب عظیم بهره ببره ؟ ولی ما دست مون به جایی بند نیست . از لحاظ قانونی مجوز می خواد . از طرف دیگه با چه اطمینانی مثلا آدرس یه دختر رو به کسی که نمی دونیم واقعا قصد ازدواج داره یا نه ، بدیم ؟ از شما چه پنهون مدتی هست که روی این قضیه فکر می کنم ولی تا حالا به نتیجه ی قابل ذکری نرسیدم . 

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)