سلام دوستان

می خوام از کسانی که تجربه و مدیریت خوب خرج کردن دارند در اینجا کمک بگیرم 

من دختری در آستانه ۳۰ سالکی هستم که به تازگی شاغل شدم ۷ تومن در ماه درآمد دارم..... امّا اون قدر چاله چوله مالی تو زندگیم بوده از قبل و هنوزم هست که هر کاری می‌کنم پر نمی شه چه برسه به پس انداز، چاله چوله مالی هم شخصی هم خانوادگی... انگار هر چی هزینه می‌کنم تموم نمی شه این کمبودها. منظورم این کاستی‌هایی که تو ذوق میزنه و لازم هست نه چیزهای غیرضروری و لاکچری الکی که بعضی‌ها می خرند! 

اصلاً نمی دونم کدوم کمبودها رو جبران کنم تا حداقل به مرز آبرومندی برسه.. سر و وضع خودم و چیزهای شخصی خودم و آینده خودم رو سر و سامون بدم یا مسائل تو خونه؟ به هرکدوم یه کم می‌رسم اون یکی یک چیزیش ضایع بودنش تو چشمه!! برای اینکه اتاق پذیرایی آبرومند بشه تا همکاری دوستی اومد خجالت نکشم. کمی نو نوارش کردم اولین حقوقم رو خرج کردم... از خودم خرج کردم فقط به خاطر خساست نسبی پدرم که باهاش از قدیم درگیریم... درگیری داشتن و خرج نکردن! 

 ماه‌ها قبل در برابر برخی خرج‌های تو خونه خیلی مقاومت کردم و به بی خیال می زدم و آخرش گوشواره و دستبند طلا رو خریدم!) به خودم گقتم من تا کی جوان هستم؟ 

دیگه از این به بعد می خوام اولویتم خودم باشم، ولی باز تو خونه یک چیز تابلویی می یبینم که خجالت آوره خوب باز به سرم میزنه! چون حداقل با موقعیت شغلی من دیگه سازگار نیست این چیزها باشه! یک جورایی زشته، دچار دوکانگی هستم... قسطی هم نمی شه همه چیز رو خرید، باید چک بدی.

برای خوش پوش بودن هم یه چیزی می خرم باز هم می بینم فلان چیز نیست. دوباره ماه بعد می خرم. یعنی اگر بخوام درست درمون هم ب خودم برسم کلی باید هزینه کنم! 

به من بکین چکار کنم و چطور مدیریت کنم که هم خوب خرج کنم تا کمبود حس نکنم و هم حداقل پس انداز درست درمون داشته باشم!؟ 

شما با این تورم وهزینه های بالا چطوری مدیریت می‌کنید پول تون رو؟ چطوری خرج می‌کنید که همه چی می خرید و پس انداز هم دارید؟ 

 من که هرکاری می‌کنم با این گرونی و این مشکلات مالی که من دارم نمی تونم....ا

به سرم زده یک خونه نقلی بخرم با وام و هر ماه قسط بدم این روش پس انداز بهتری برای آینده است تا اینکه هی فلان چیز و بهمان چیز بخرم و تموم نشه.... حدالق قسط بدم چیزی برام نمونه ولی خیالم راحت باشه که پولم تبدیل به چیز بار ازش شده! 

به نظرتون درسته؟ 

اون هایی هم که خونه با وام خریدن و قسط دادن لطفاً تجربیات شون رو بگن ممنون


پیشنهاد:

همسرم  رو از میزان ارثیه م باخبر کنم یا نه؟

رابطه مالی زن و شوهر چطور باید باشه؟

شوهرم در مسائل مالی آینده نگر نیست

مدیریت مالی خانواده ای که زن و شوهر شاغل هستند

تنفر از کمک مالی شوهر به خانوادش

برقراری تفاهم مالی در بین زن و شوهرهای شاغل

احساس میکنم شوهرم مسائل مالی خودش رو از من مخفی میکنه

دلیل مخفی کاری بعضی از مردان در مسائل مالی چیه ؟

اگه مردی مدیریت مالی نداشته باشه زن باید چکار کنه؟

مدیریت مالی خانواده بر دوش مرد باشه بهتره یا زن ؟

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

آقایون با باجناقی که از خودشون وضع مالی بهتری داشته باشه کنار میان؟

آیا مردها بین حوزه اقتصادی و عشق و علاقه شون مرز میذارن ؟

تجربیات و ایده های شما در مورد مدل مدیریت اقتصادی خانواده

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی

چطور خرج کردن درست رو به شوهرم یاد بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه)