با سلام خدمت همه دوستان
مدت کوتاهی پس از ورود به شرایط جدید متاهلی، سوالاتی در خصوص مدل مدیریت اقتصادی خانواده از دوستان متاهل گرامی دارم. ممنون میشم متاهلین عزیز تجربیات خودشون رو موقوف کنند؛
یکی از دلایلی که این سوالات رو مطرح میکنم اینه که میخوام چنانچه برخی شما عزیزان تجربیات و ایده های خوبی دارید استفاده کنم. بنده خیلی دوست دارم منبع هزینه ها و خرج همسرم باشم و بدون منت قبل از اینکه بگن این کار رو میکنم.

اما میخوام از ایده های خوب شما در مورد پرداخت این مبالغ به خانم استفاده کنم. با توجه به اینکه نمیخوام این درصدی جدا کردن و دادن به خانم شبیه به یه شراکت اقتصادی و قراردادی بشه و کمی به صمیمیت دو نفر صدمه بزنه.
لطفا قبل از پاسخگویی بگید چند سال از زندگی مشترکتون میگذره؟
- در خصوص خرجی دادن به خانم آیا هیچ توافقی شده و با ایشون قراردادی ( هر چند شفاهی ) صورت گرفته یا اینکه نه مقادیری فی البداهه به ایشان پرداخت میشود؟
- چنانچه مقدار مشخصی است، بگید تقریبا چند درصد از حقوق ماهیانه شما است؟ ترجیحا حقوق خود رو هم بگید.

- هزینه های جاری منزل (خرید خونه) به عهده آقا هست یا خانم از اون خرجی دریافت شده هزینه میکنه؟ مثلا حالا اگه یه روزی خانم بیرون رفتند ممکنه از همون خرجی برای خرید خونه خرج کنند در حالی که همیشه آقا از جیب خودش مسئول خرید خونه هستند. یا اینکه کلا خرید خونه از جیب آقا و جدای از خرجی داده شده به خانم هست.
- مدلی که این کار رو انجام میدید چگونه است. همون اول ماه میدید یا نه هر موقع طلب نیاز کنند یا حتی قبل از طلب نیاز خانم، هر از چند گاهی در طول ماه بهشون میدید؟
- بصورت نقدی میدید یا اینکه به حسابی چیزی واریز میکنید؟

- با توجه به اینکه سوالات فوق رو خواهش کردم متاهلین جواب بدن، از دخترخانم های مجرد در سن ازدواج هم این سوالو میپرسم که اگه دوس داشتند پاسخ بدن:
- به نظر شما هزینه های جاری ( خوراک، پوشاک، خرید خونه، و سایر هزینه های متفرقه ) یه زندگی دو نفره و یه زندگی معمولی چقدر میتونه باشه و شما به عنوان همسر به اون قانع هستید؟ ( ترجیحا شهرتون رو هم بگید تا قابل مقایسه باشه. یا مرکز استان بودن یا نبودنش رو بگید.)


مرتبط:

همسرم  رو از میزان ارثیه م باخبر کنم یا نه؟

شوهرم در مسائل مالی آینده نگر نیست

مدیریت مالی خانواده ای که زن و شوهر شاغل هستند

تنفر از کمک مالی شوهر به خانوادش

برقراری تفاهم مالی در بین زن و شوهرهای شاغل

احساس میکنم شوهرم مسائل مالی خودش رو از من مخفی میکنه

دلیل مخفی کاری بعضی از مردان در مسائل مالی چیه ؟

اگه مردی مدیریت مالی نداشته باشه زن باید چکار کنه؟

مدیریت مالی خانواده بر دوش مرد باشه بهتره یا زن ؟

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

آقایون با باجناقی که از خودشون وضع مالی بهتری داشته باشه کنار میان؟

آیا مردها بین حوزه اقتصادی و عشق و علاقه شون مرز میذارن ؟

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه)