سلام به همه خانمها و اقایون عزیز

از همتون درخواست راهنمای دارم . اگه یه خورده متنم طولانی شد ببخشید حوصله کنید . ممنونم

من یه خانم 27 سالم و  9 ماهه  عقد کردم و حدودا 4 ماه دیگه عروسیمه . 2 تا مسئله ذهنمو درگیر کرده که یکیشو الان میپرسم و یکیشو بعدا چون دو تا موضوع کاملا متفاوتن . همسرم یه مرد خیلی مهربون ، با اراده و پشتکار قوی ،خونواده دوست و چشم پاکه . فقط یه خورده جوشیه که در کنار خوبیای دیگش اصلا به چشم نمیاد . ایشون شغلشون ازاد و تو کارشون  موفقن و درامدشون خیلی خوبه خدا رو شکر .

ما تصمیم داریم یه عروسی خیلی خودمونی و مختصر بگیریم  چون من ازدواج دوممه و ایشونم چندان  از بزن و برقص خوشش نمیاد .

همسرم این کار موفقش رو فقط و فقط از لطف خداوند و همت و تلاش خودش داره خونوادش یعنی پدرش مطلقا هیچ کمک مالی و عاطفی بهش نکردن . مطلقا هیچ کمکی . حتی برا ازدواجشم هیچ کمکی نکردن .

تنها یه النگو حدودا 1 تومنی سر عقد بهم کادو دادن و دویست تومن عیدی به من ...همین به پسرشون هیچی ندادن و نخواهند داد . گفتن تمام عروسی پای خودته  . 

حالا دوتا نکته مهم ؛

اول اینکه همسرم تمایلی نداره من از میزان درامدش خبر داشته باشم . یکی دو بار که غیر مستقیم ازش پرسیدم مثلا ماهی چقدر درامد داره طفره رفته و من و من کرده و نگفته اخرش

البته ایشون سروکارش همش با چکه و چکاشونم معمولا 6 ماه به 6 ماه با مشتریاشون تسویه میکنن اما من وقتی یه بار پرسیدم حدودا ماهی چقدر میافته نگفت حتی حس کردم ناراحت شد و من بعدا پشیمون شدم چرا این سوالو پرسیدم .
حتی یادمه یبار یکم جدی گفت تو چکار به درامد من داری من هر چی بخوای فراهم میکنم اما نپرس .

و نکته بعدی اینکه ؛

فکر  میکنم به شدت ولخرجه و اهل پس اندازکردن  اصلا نیس . یعنی جز اون دسته از ادمای که فرقی نمی کنه ماهی چه 1 تومن یا 100 تومن درامد داشته باشه در هر صورت در کوتاهترین زمان ممکن همه رو خرج میکنه .

مثلا زود زود کفش و لباس میخره اونم نه معمولی بلکه از برندا و مارکای معروف ... اینم بگم فکر نکنین فقط برا خودش خرج میکنه .

بلکه برا منم همین قدر هزینه میکنه یا مثلا با مادرشوهرم اینا میخوایم بریم جای مسافرتی تمام خرجا به عهده همسرمه . نه خودش فکر پس اندازه نه وقتی من اعتراض میکنم یا حرفی میزنم گوش میده .

مثلا عید امسال خدا رو شکر کلی سود کرده بود من انتظار داشتم اون چن تکه وسیله برا جهیزیمونو بخره اما نخرید . من برا اینکه بفهمم چیزی پس انداز کرده یا نه و برا اینکه غیر مستقیم شرایطی پیش بیارم که کمتر ولخرجی کنه  گفتم بریم فروشگاه... فرشاشونو ببینیم بلکه خریدیم تخفیف نوروزیم دارن و شیکن .

گفت  از الان بگیریم کجا بذاریمشون هنوز 3 ماه مونده تو نگران نباش به محض اینکه خونه گرفتیم من  هر مدلی خواستی میخرم میارم میچینم تو خونه . 

چن روز پیش ماشینش خورد یه جایی . برده بود پیش دوستش که تعمیرش کنه من متوجه شدم پول دوستشو  بعدا میخواد بده و اون لحظه نداشته  وقتی فهمیدم خیلی ناراحت شدم چون چن روز قبلش چندین برابر اون مبلغو تو مسافرت خرج کرده بود اونم برا چندین دست لباس و کفش ... تازه تو عید کلی خرید کرده بود منم براش کادو داده بودم .

حالا دو تا موردم تازه فهمیدم اینکه هر سال روز عاشورا نذری میدن هزینه نذری بین 3 تا برادر و دو تا خواهر و  پدر و مادرش تقسیم میشه اما دو سه سالیه خاهراش که خیلی وقته متاهلن سهم خودشونو نمیدن و همسر من اون کمبود و جبران میکنه و دومین موردم اینکه مادرشوهر و پدرشوهرم امسال که کربلا بودن ظاهرا نصف هزینشونو از شوهرم گرفتن البته اینو مطئین نیستم

و امسالم میخوان برن باز رو کمک همسرم حساب کردن !!! در حالی که خودشون دارن خدا رو شکر

فکر اینده پسرشون نیستن

حالا من موندم چجوری شوهرمو قانع کنم که ما فردا خودمون زندگی داریم و نباید جز در مواقع ضرور به خونوادش  کمک کنه نباید ولخرجی کنه و سرماه کم بیاره چون  واقعا اونا لازم ندارن و خودشون دستشون به دهنشون میرسه و وضعشونم خوبه .

میخوام پس انداز کنه خودمون خونه بخریم چون هر ماه اجاره دادن ادمو کلی عقب میندازه اما چون همسرم تا حالا مستاجر نبوده وقتی بهش میگم که اجاره نشینی سخته و فلان بر میگرده میگه نگران نباش میدم!!
در حالیکه با ولخرجیاش من میبینم داره کم میاره
نخندینا ولی همین امروز که بیرون بودیم میخاستیم چیزی بخوریم گفت ای وای کارتم خالیه خالیه در صورتیکه همین چند روز پیش حدودا 500 تو حسابش بود و دنبال یه عینک خوب به عنوان کادو تولد دوستش بود !! این چیزا منو عصبی میکنه .

نمیخوام غرور همسرمو زیر سوال ببرم و بگم تو بلد نیستی درامدتو مدیریت کنی اما اینجوریم که  پیش میره خیلی جاها کم میاره و کسی نیس کمکش کنه .

لطفا اقایون بگن چجوری باید این مسئله رو بهش بگم که بهش بر نخوره و خانمها لطفا بگین تا چه حد تو مسایل مالی همسرتون کنجکاوی میکنین . چه رفتاری مناسبه ؟ تجربه هاتونو برام بگین .

در اخر اینم بگم که من این موضوع رو با زن داداشم  مطرح کردم ایشون گفتن نگران نباش بعد که رفتین خونتون انقدر خرج رو دستش میمونه که خود به خود بلد میشه چجوری خرج کنه اما من بازم نگرانم و میخوام راهی پیدا کنم تا یه خورده وضع بهتر شه

مرسی 


مرتبط:

همسرم  رو از میزان ارثیه م باخبر کنم یا نه؟

رابطه مالی زن و شوهر چطور باید باشه؟

شوهرم در مسائل مالی آینده نگر نیست

مدیریت مالی خانواده ای که زن و شوهر شاغل هستند

تنفر از کمک مالی شوهر به خانوادش

برقراری تفاهم مالی در بین زن و شوهرهای شاغل

احساس میکنم شوهرم مسائل مالی خودش رو از من مخفی میکنه

دلیل مخفی کاری بعضی از مردان در مسائل مالی چیه ؟

اگه مردی مدیریت مالی نداشته باشه زن باید چکار کنه؟

مدیریت مالی خانواده بر دوش مرد باشه بهتره یا زن ؟

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

آقایون با باجناقی که از خودشون وضع مالی بهتری داشته باشه کنار میان؟

آیا مردها بین حوزه اقتصادی و عشق و علاقه شون مرز میذارن ؟

تجربیات و ایده های شما در مورد مدل مدیریت اقتصادی خانواده

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)