با سلام و درود و وقت بخیر خدمت شما دوستان

واقیعتش می‌خواستم نظر و معیارهای خانم‌های محترم را درباره ازدواج با شخصی مانند خودم بدانم، راستش با این مسائل آشنا نیستم و به تازگی با سایت آشنا شدم.

حقیقتش بنده اواخر ارشد برق امیر کبیر هستم و ۲۶ سال دارم و آشنایی نسبی به چندین زبان خارجه دارم، راستش ترجیحم اینه که طرف مقابلم تحصیلکرده در یکی از رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی یا پیراپزشکی و یا دبیری فرهنگیان یا ارشد دکتری مهندسی یا حقوق یا روانشناسی باشد.

درباره اختلاف سنی هم که در هر سنی مثلا اقدام کردم الآن یا چهار سال دیگر ترجیحم اینه که با طرف مقابلم همسن باشیم یا نهایتاً سه سال اختلاف، چون به نظرم سن‌ها به هم نزدیک باشد بهتر است، صد البته اولویت اصلی بنده اعتقادات و شخصیت و اخلاق است.

درباره رشته‌ها از این بابت عرض کردم ترجیحم این رشته‌ها باشد، چون علاوه بر رشته خودم به این رشته‌ها نیز خیلی علاقه مند بودم و هستم، شاید خنده دار باشد که مگر می‌شود به همه این رشته‌ها علاقه داشت، ولی من حتی در دوره دبیرستان هم به همه ی دروس عمومی و تخصصی و حتی رشته‌های تجربی و انسانی هم علاقه داشتم، و همین رشته ریاضی فیزیک را هم تقربیا با وسواس و اندکی علاقه بیشتر انتخاب کردم و علاقه هم دارم.

از نظر اعتقادات مذهبی هم واجبات مانند نماز روزه خود را کامل انجام می‌دهم البته اگر خدا قبول کند، محرمات را هم خدا را شکر رعایت می‌کنم، و تا حالا با هیچ دختری دوست نبودم و حتی در محیط دانشگاه یا با فامیل‌ها هم با جنس مخالف نهایتاً در حد سلام و علیک برخورد دارم. از نظر اخلاقی هم تعریف از خود نباشد، دوست و آشنا و فامیل و حتی شخصی غریبه هم با من برخورد داشته باشد چه محیط کار چه دانشگاه، نظرش اینه که از دیدشان که فردی تقریباً آرام و خوش اخلاق و با حوصله هستم خدا رو شکر تقریباً ازم راضی هستن و کسی از بنده ناراضی نیست.

و اینکه طرف مقابلم بخواهد شاغل باشد یا نباشد، به تصمیم خودش بستگی دارد و من به نظرش احترام می‌گذارم و اگر شاغل بود هرطور خودش خواست درباره درآمدش تصمیم بگیرد اگر خودش دوست داشت کمک خرج باشد و اگر نخواست هم مهم نیست، چون در تامین مخارج زندگی اولویت به هر حال با مرد هست، این را از این بابت عرض کردم که بنده چشم داشتی به درآمد طرف مقابل ندارم، ولی به دلیل علاقه شخصی خودم ترجیحم اینه که طرف مقابلم حداقل تحصیل کرده در یکی از رشته‌های ذکر شده و میزان اعتقادات و اخلاق و شخصیت است.

البته خودم قصدم این است که بعد از خدمت سربازی که به صورت امریه می‌خواهم انجام دهم و سپس از طریق کمی پس انداز و وام و قرض، برای رهن خانه و خرید خودرو، بعدش برای ازدواج اقدام کنم، چون به هر حال داشتن حداقل‌ها لازم است، یعنی با احتساب خدمت سربازی ام و اینها خدا بخواهد سه چهار سال دیگر اقدام کنم.

طرف مقابلم اهل هر شهر یا استانی باشد مهم نیست، چون همه از نظرم خوب و قابل احترام هستند و در زندگی مشترک مهم معیارهای متقابل است، و خودم به خاطر مسائل کاری سمت کرج ساکن باشم، کارم در حال حاضر پاره وقت است و در زمینه برق و برنامه نویسی است، و بعدها اگر شرایط کاری اجازه داد، دکترا هم می‌خوانم، و اولویتم اینه که بعد از تحصیل و امریه قصد دارم به صورت تمام وقت کار کنم.

خواهشاً اگر امکان دارد خانوم های محترم و گرامی نظر و معیارهای خودشان را بفرمایند که اگر پسری مثل بنده با این ملاک ها باشد نظرشان چیست. و همچنین اگر امکان دارد رشته تحصیلی و مقدار مهریه مد نظرشان را هم بفرمایند. ممنون که حوصله کردید و متن را تا انتها خواندید، شرمنده که زیاد شد.

راستش لیسانس هم دولتی تهران بودم، آدم مغروری نیستم، سطح مالی خانواده تقریباً متوسط رو به پایین است، بنده سال‌های قبل بیشتر تابستان‌ها و عید زمان مدرسه و لیسانس در بازار و یا مغازه کارگری می‌کردم، به هر حال خدا رو شکر گذشت و می گذرد.


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

آقا پسرها، معیارهای انتخاب شما بین 20 تا 30 سالگی چه تغییراتی میکنه؟

در مورد دختر مورد علاقه م 6 نگرانی ندارم

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)