سلام

من ۲۸ سالمه یه سری مشکلات داشتم تو زندگیم، انگاری هر سالی که می‌گذشت برام این مشکلات برام بزرگتر و عذاب روحیش هم دارن بیشتر میشن، هر آدمی ممکنه ویژگی های بدی داشته باشه، منم مستثنا نیستم ولی فکر میکنم ویژگی های بدی که دارم واقعا برای هر آدمی غیر قابل تحمله.

هر لحظه از روز ممکنه بهشون فکر کنم و عذاب بکشم، مثلا آدم دمدمی مزاجی هستم، این بدترین ویژگی یه آدم نیست؟!، الان میگم میخوام ولی بعد میگم نکنه... مثلا دوست دارم ازدواج کنم، تا حالا شده چند تا دختر پیدا کنم ولی وقتی میخوام برم جلو نمیتونم، هم میترسم، هم میگم من باز پشیمون نشم آبروی دختر مردم رو ببرم، با آبروی خانواده ی دختر بازی کنم ...

خودم هم چند بار شده تو روابطم شکست خوردم، خیلی میترسم، به خدا خیلی عذاب میکشم،  دوست دارم ازدواج کنم ولی میترسم ببخشید مشکل خودارضایی هم داشتم، از سن ۱۱ سالگی. 

یه ویژگی دیگه ای که ناراحتیم رو بیشتر میکنه اینه که خجالتی هستم، کم حرفم، به خودم میگم کی حاضره با یه آدمی که کم حرفه زندگی کنه، زندگی براش غیر قابل تحمل میشه، اصلا اعتماد به نفس ندارم.

میگم هیچ آدمی رو نمیتونم خوشبخت کنم، خیلی کم حوصله هستم، این ها بدترین ویژگی های اخلاقی یه آدمه، نمیدونم ریشه ش خودارضاییه، یا تلقینات و افکار منفی خودم، خسته شدم، سر سفره میشنم نمیتونم غذا بخورم اشتها ندارم اصلا. 

میگم آدم معمولی نیستم، چرا نمیتونم مثل یه آدم معمولی باشم، دوستام رو میبینم سر و سامون گرفتن حسودیم میشه، وقتی از یکی خوشم بیاد نتونم بهش بگم به خاطر ترسم که بهم نه بگه عذاب میکشم، حال خوبی در طی روز ندارم، پیش روانشناس هم رفتم، نمیدونم چیکار باید بکنم؟


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) ترس از ازدواج در پسران (۴ مطلب مشابه)