سلام دوستان وقت تون به خیر

ببخشید من یه سوالی برام پیش اومده و کسی را مورد اعتماد نمیدونم که ازش بپرسم خواهر هم ندارم ممنون میشم شما باهام هم فکری کنید.

پیشاپیش از راهنمایی تون سپاسگزارم.

من دختری 26 ساله هستم دانشجوی ارشد. تا این لحظه با پسری دوست نبودم. اعتقادات خاص خودم را دارم بحث حجاب توی خانواده و فامیل ما خیلی روش بحث نمیشه و هر کس با توجه به سلیقه خودش و اعتقاد خودش رفتار میکنه. یعنی توی فامیل پدر و مادرم هم چادری داریم هم بی حجاب، هم روسری، و هیچ موقع خدا را شکر مشکلی نداشتیم.

من خودم روسری ندارم توی فامیل اما لباسم همیشه پوشیده و بولیز شلوار یا کت و شلوار رسمی بوده، نمازم هم نه به اصرار خانواده که خودم تقریبا از اواخر راهنمایی و اوایل دوره دبیرستان به طور جدی تصمیم گرفتم و شروع کردم به خوندن و روزه هام هم تا حدودی میگیرم، چند ساله که شب ها قبل از خواب حتما در حد دو سه صفحه هم که شده قرآن را با معنیش میخونم و خلاصه بگم انسان بی دین و اعتقادی نیستم. 

چندین سال پرستاری پدر بزرگ و مادر بزرگم را با افتخار کردم و از ته دل همیشه برای همه خیر خواستم و هر کمکی از دستم بر اومده انجام داد و این ها رو همیشه از لطف خدا دونستم تا من را وسیله ای برای کمک به بنده هاش خصوصا پدر بزرگ و مادر بزرگ هام قرار بده و دعای خیرشون را همیشه توی زندگیم حس کنم.

کلا دختر خوب و مثبتی توی فامیل شناخته میشم و کسی تا به حال به خودش اجازه نداده وارد مرز و حریمم بشه یه جور احترامی همیشه برام قائل بودن خدا را شکر.

توی دانشگاه هم هم مقطع لیسانس و هم ارشد نفر اول ورودی شدم و معدل بالای 19 دارم و اساتید و همکلاسی ها خدا را شکر همیشه برام احترام قائل بودند .در خصوص پوششم توی دانشگاه، محل کار و کلا بیرون از جو فامیل حجابم کامله و موهام بیرون نیست چون به نظرم هر چیزی جای خودش را داره و دانشگاه برای من صرفا و صرفا محل درسه.

این باعث شده که توی دانشگاه و محیط کار معمولا پسر های خیلی مومن سراغم بیان من ناراحت نیستم از این بابت، اما خب خودم میفهمم که به لحاظ فرهنگی به هم نمیخوریم، خب تا الان قصد ازدواجم نداشتم و مشکلی پیش نیومده.

اما الان به تازگی یکی از اساتیدم من رو به کسی معرفی کردن ایشون شغل خوبی دارند 10 سال از من بزرگتر هستند و فرزند شهید و در کل انسان بسیار محترم (این تنها اطلاعاتی هست که از ایشون دارم)

من تا به حال ندیدم شون اما وقتی خودشون تماس گرفتند گفتم که فعلا تا اتمام درسم قصد ازدواج ندارم. اما الان از رفتارهای استادم متوجهم که هنوز میخوان این فرد توی ذهن من بمونه و بهشون فکر کنم. چند مرتبه بهم گفتند که کسی را بی جهت رد نکن (روی نصیحت پدرانه).

نمیدونم باید چیکار کنم.

عکس پروفایل این آقا با کروات هست و ظاهرشون به نظر نمیاد خیلی معتقد شدید باشن (هر چند میدونم از روی ظاهر نمیشه قضاوت کرد و برداشت سطحی هست)

من خودم هیچ موقع مخالف روسری و حتی چادر نبودم و برای اعتقاد همه احترام قائلم اما خودم واقعا بلد نیستم توی مهمونی روسری سر کنم و پذیرایی کنم، اینطوری متاسفانه یاد نگرفتم. اگر جایی دعوت باشیم با روسری و مانتو میشینم اما وقتی میزبان باشیم یا منزل مادر بزرگم بخوام پذیرایی کنم علی رغم پوشیده بودن لباسم روسری سر نمیکنم و متاسفانه بلد نیستم و حس میکنم یه جورایی بیشتر آبروی حجاب رو میبرم اینطوری و از این بابت ناراحت میشم.

حالا با این اوصاف به نظرتون بهشون اجازه بدم که یک مرتبه بیان منزل و جدی حرف بزنیم و اصلا وضعیت مون مشخص بشه، یا اصلا به خاطر تفاوت فرهنگی اجازه صحبت بیشتر را ندم؟

همین طور بحث سن شون هم هست که ده سال بزرگتر هستند. در واقع خانواده م هم خودشون بحث سن را بیشتر پیش کشیدند تا بحث اعتقادی شون رو. اما خودم واقعا مرددم.

من دختر پر جنب و جوش و فعالیم اما از طرفی ام به لحاظ رفتاری هیچ وقت رفتارهای بچه گونه نداشتم و تصمیماتم عاقلانه و تا حدودی بیشتر از سنم بوده.

اما الان واقعا توی تصمیم گیری دچار شک شدم. من چیز زیادی از این آقا نمیدونم، از یک طرف بدم نمیاد ازدواج کنم اما از جهتی هم چون معرفم استادم هستند نمیخوام بعدا با بیان شرایطم پیش این آقا بعدا به عنوان دختر بی حجاب دید استادم تغییر کنه (چون واقعا اون طور که به نظر میرسه نیستم آدم جلفی نیستم با وجود اینکه توی فامیل و خانواده و حتی جامعه برای دختر بالای 20 سال یک امر عادیه اما من حتی ابروهام رو بر نداشتم و موهام رو رنگ نکردم و کلا دختر ساده ایم).

 تا به حال با پسری دوست نبودم، سرم همیشه به درس و کتاب بوده، اما خب روسری توی فامیل سر نمیکنم ولی الان نمیدونم این آقا طرز فکرشون چیه، لطفا شما بگید من چکار کنم؟

به نظرتون ممکنه ایشون هم خیلی روی این مسئله حساس نباشند و من بی جهت نگران باشم یا حتی بی دلیل اجازه آشنایی ندم؟

و یه سوال دیگه که دارم هم اینه که به خاطر علاقه م به درس و ادامه تحصیل به نظرتون میشه در کنار ازدواج کردن و تشکیل خانواده برای مقطع دکتری خوند و موفق شد؟ تجربه ادامه تحصیل بعد از ازدواج را دارید خصوصا برای مقطع دکتری که نیاز به زمان و تمرکز داره؟

راهنمایی تون خیلی میتونه توی تصمیم گیری کمکم کنه

امیدوارم بنده را بابت طولانی شدن عرایضم ببخشید واقعا مدتیه که ذهنم خیلی به هم ریخته ست و نیاز به راهنمایی دارم.


مرتبط 1:

خواستگارم میگه اول بخاطر خدا، بعد بخاطر من چادر سر کن

چطوری دختر مورد علاقه م رو قانع کنم که چادر بپوشه ؟

چطوری به همسر آینده ام بگم چادر سر کن ؟

چرا بعضی از پسران مذهبی تمایل به ازدواج با بد حجاب ها دارند

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

دختران مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

چرا دخترهای مذهبی از رابطه جنسی متنفرند؟ 


مرتبط 2:

پسرهای مذهبی نشانه علاقه شون به یه دختر چیه ؟

وقتی با یه پسر مذهبی برخورد میکنم چه رفتاری باید داشته باشم ؟

معیارهای پسران مذهبی برای ازدواج چیه؟

به نظر شما یه پسر مذهبی با من ازدواج می کنه؟

من یه پسر مذهبی و غیرتی ام

ازدواج پسر مذهبی با دختری که هیچ قید و بندی نسبت به حجاب نداره

چرا بعضی از پسرهای مذهبی سراغ دخترهای عفیف نمیرن ؟

پسر مومن و مذهبی و با ایمان دقیقا کیه ؟

ازدواج با پسری مذهبی از یک خانواده ی باز

آیا با یه پسر با ظاهر مذهبی ازدواج می کنید ؟

خجالت میکشم که بگن شوهر فلانی مذهبی نیست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) اختلاف سن در ازدواج (۴۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) ازدواج با پسر مذهبی (۲۸ مطلب مشابه)