سلام 

میخواستم از شما بپرسم چه جوری میشه بدی های دنیا رو ببینیم ولی زندگی خودمون رو حفظ کنیم و شاد باشیم ؟

من دختر ۲۵ ساله ای هستم که یه مشکل خیلی بزرگ توی زندگیم دارم، من وقتی یازده سالم بود یک بار که پای رادیو نشستم به صورت اتفاقی فرکانس یکی از رادیو های فارسی زبان خارج کشور رو گرفتم . یادمه داشتن در مورد پدیده قاچاق دختران حرف میزدن . یادمه وقتی اون موضوع رو شنیدم و درد و رنجی که این دختران می کشن تا سه شبانه روز گریه کردم و حالم بد بود . 

بعد سعی کردم با موضوع کنار بیام و فکر کنم خدا کمک شون میکنه . اما بزرگتر که شدم شنیدن داستان هولناک کودک آزاری ها ، تن فروشی ها ، قاچاق اعضای بدن و ...  باعث شده از زندگی بدم بیاد . 

من سعی میکنم از زندگی و جوونیم لذت ببرم . سفر میرم ، ورزش مورد علاقه م رو دنبال میکنم و آرزوهای بزرگی دارم که هر شب بهشون فکر می کنم و میدونم بهشون میرسم . اما هیچ کدوم از این ها باعث نمیشه به طور دائم شاد باشم . امشب رفتم دوچرخه سواری اما توی تمام مدت به جای لذت بردن از هوا و طبیعت و جوونیم داشتم به بدبختی های مردم فکر می کردم .

گاهی اوقات فکر میکنم بهتره نه ازدواج کنم و نه بچه دار بشم و بزرگترین کاری که می تونم کنم اینه که پای بچه ای رو به این دنیای کثیف باز نکنم . 

اما وقتی به دوران پیریم فکر می کنم  می بینم چقدر سخته اون موقع تنها باشم . گاهی اوقات فکر می کنم شاید جو مملکت باعث شده دل مرده باشم. بعضی وقت ها به این نتیجه میرسم که اگه مدرکم رو گرفتم از اینجا برم تا از لحاظ روحی روانی اینقدر اذیت نشم، اما باز به این نتیجه میرسم مشکل خودِ من هستم چون نمی تونم نسبت به درد و رنج دیگران بی تفاوت باشم .

هر روز به بحث قومیت های ایران فکر می کنم به اینکه نکنه جنگ بشه . به توهین های فضای مجازی به دین و ایران باستان . به توهین هایی که به دختران ایرانی میشه فکر می کنم . بارها نظرات محترمانه ای توی یوتیوب و .. دادم ولی جز توهین به خاطر ایرانی بودنم جوابی نگرفتم . دلم میگیره  وقتی می بینم این همه نفرت توی دل مردمه، ای کاش مردم همدیگه رو دوست داشتن . 

واقعا از این وضع خسته هستم، بزرگترین دلیلم برای ازدواج نکردن این موضوعه،  اینکه دارم به بچه خودم ظلم می کنم . هر مردی راضی نمیشه بعد ازدواج بچه دار نشه .


مرتبط :

چه جوری میشه شادی و لبخند و شوخ بودن رو یاد گرفت؟

میخوام شاد بشم و شادی رو به خانوادم هدیه بدم

کاوش روان برای پیدا کردن موانع شادی

بالاخره منم دختر جوونم دوست دارم گاهی شاد و سرحال باشم

چطوری خودتون رو شاد و خوشحال میکنید؟

یه ذره هم اسباب شادی ما رو فراهم کنید

نمی دونم چطور می تونم شاد و سرزنده باشم ؟

دلم میخواد دوستام رو که مامان شدن خوشحال کنم

چطوری می شه یه مرد یا زن رو خوشحال کرد ؟

چه هدیه ای میتونه پسرها رو خوشحال تر کنه ؟

دعوت به پروژه خوشحال سازی پدر و مادر



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
زندگی شاد (۳ مطلب مشابه)