سلام 

من بعنوان یه پسر که تجربه چندین خواستگاری داشته، خواستم یه کم درد دل هامون را بگم ، واقعا دلمون پر از خون هست از دست بعضی دخترها.

ببینید دخترا فقط همیشه حق را به خودشون میدن . ما هم انتظار داریم وقتی تحقیق کردن و حسابی ریز و درشت زندگی مون را از لای پرونده های خاک خورده مون در آوردن ، وقتی خواستگاری دعوت مون کردن حداقل یه کم با انصاف و احترام برخورد کنن. 

یه خونه ای رفتم خواستگاری، همون لحظه اول که دختره خانومه نگام کرد متوجه شدم که اصلا از قیافه من خوشش نیومد، بعد شروع کرد با برادرزاده اش شوخی کردن و آروم خندیدن .( دختره هم زیاد تحفه نبود ...) .

یا یه جایی دیگه رفتم دختره وقتی منو نگاه می کرد ابروهاش را بالا می انداخت ، می دونستم تو ذهنش داشت چی می گفت ! بالاخره ما هم می فهمیم اتفاقا برعکس خانم ها ، که فکر می کنن پسران پخمه هستن هیچی نمی فهمن این طوری هم نیست ، ما به به جزییات خیلی دقت می کنیم ریز بین هستیم.

یا یه جایی دیگه رفتیم دختره چایی آورد و رفت دیگه هر چی رفتن دنبالش نیومد. البته شاید فکر کنید چلاقم یا مشکلی دارم ولی این قضیه در مورد پسرهای دیگه ای هم صدق می کرد. مثلا دختر عموم یه خواستگار داشت بعد به مادرش گفته بود اگه بلند قد نباشه من باهاش حرف نمی زنم . 

بعد اون پسره بنده خدا تا از اتاق اومد داخل دختر عمو نگاش کرد دیگه حتی چایی هم نیاورد هر چی مادرش اصرار کرد . اونا هم سر خورده شدن و رفتن . البته عکس اینم بود. مثلا یه جایی رفتم دختر خانومه هفده سالش بود ولی به اندازه یه خانم هفتاد ساله عقلش کامل بود. 

پدر و مادرش هم با اینکه کم سواد بودن ولی واقعا نمونه یه خانواده با فرهنگ بودن . پدرش اجازه داد با دخترش حرف بزنم ولی با اینکه می دونستم من با معیارهاش هم خوانی نداشتم تا آخرین لحظه با سعه صدر و محترمانه و با صبر و حوصله حرف زد ، واقعا من شیفته معرفت و نجابت اون دختر و خونواده اش شدم ولی حیف که نشد.

خواستم از خانوم ها تقاضا کنم وقتی خواستگار دعوت می کنین حتی اگه قبولش نداشتین حداقل نیم ساعت دندون رو جیگر بذارین ، اصلا فکر کنین یه مهمون از راه دور براتون اومده یه چایی می خوره و نیم ساعت دیگه زحمت را کم می کنه .

آدم با هر دستی بده با همون دست می گیره. بعدها اگه از یه خواستگار خوشتون اومد رفت و پشت سرش را نگاه نکرد بعدا گریه نکنین و بگین چقدر نامردن این پسرا . بدونین حتما شما هم یه روز این کار را کردین. این به اون در !

لطفا پسران هم اگه نظری دارن بگن


مرتبط :

آیا دختر مورد علاقه م، مؤدبانه ردم کرده؟

دختران گرامی، لطفا موقع جواب "نه" دادن به پسر، ادب رو رعایت کنید!

می خواستم به دختری ابراز علاقم کنم که مغرورانه و قلدرانه جوابم رو داد

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا آقایون علت جواب نه رو نمی پرسند؟

ممکنه الان از جواب ردی که بهم داده پشیمون شده باشه ؟

تا از کسی جواب قطعی رد نشنیدیم یه خواستگاری دیگه بریم یا نه ؟

چطور به پسری که خیلی دوستم داره جواب رد بدم ؟

چطور میشه فهمید جواب رد قطعیه یا ناز کردنه؟

وقتی یک پسر خواستگاری میکنه چه جوابی بدیم؟

رفتم خواستگاری، نه جواب مثبت دادن نه منفی

اگه جواب رد شنیدید نفرین نکنید

دختر مورد علاقم جواب درستی نمیده

چطوری ردشون کنم که آسیب کمتری ببینند ؟

چطوری بهش بگم از ظاهرت خوشم نیومده که ناراحت نشه ؟

به امید ازدواج با دوست پسرم خواستگارهای ایده آلم رو رد می کنم

نه میتونم جواب منفی بدم نه مثبت

به خاطر خواست پدرم ، خواستگار دلخواهم رو رد کردم ولی ...

چرا بعد از رد کردن خواستگار پشیمون میشم ؟

احساس میکنم فقط به خاطر شغلم به خواستگاریم اومده

یکی رو دوست دارم ولی داره برام خواستگار میاد

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)