سلام

یه مساله ای بودش که قبلا مطرح شده اما چون به شخصه برام مهم بود و البته جای سوال، عنوان کردم اگه پاسخ بدید ممنون میشم مخصوصا خانوم ها که بیشتر مورد خطاب این سوال هستند.

تاپیکی رو ایجاد کردم آقای نجفی گفتن قبلا بحث شده بله درسته بحث شده اما درباره خود موضوع نه درباره علت پاسخ هایی که داده شد منظورم اینه که روی پاسخ ها بحث نشده و به شخصه ایجاد سوال شد برام .

بخاطر همین وقت گذاشتم حدود 200 کامنت رو خوندم و نتایج پاسخ های خانوم ها رو یادداشت کردم که اینجا میگم. موضوع راجب خواستگاری در خیابون هست البته منظورم خود فعل خواستگاری کردن نیست که حالا بگید خب کی تو خیابون خواستگاری میکنه منظورم پیشنهاد آشنایی و گرفتن شماره منزل اون خانومه برای خواستگاری رسمی.

ببینید من خودم به شخصه تا الان هیچوقت به جنس مخالف بی احترامی در برخورد نداشتم نه در گفتار نه در رفتار و رعایت شخصیت طرف رو هم میکنم و غرور بیجا هم ندارم. به خود من هم به عنوان یه پسر پیشنهاد شده میذارم حرفش رو هم بزنه ، خواستگاری هم کردن ازم.

مخاطب سوال من اون دختر خانوم های کم سن و سالی نیستن که یه غرور عجیب غریب دارن و محل ندادن و رد کردن پسر رو یا خیلی وخیم ترش ضایع کردنش رو حتی اگه محترمانه جلو بیاد براشون افتخاره ، هر چند یه برداشت از پاسخ خانم های بالغ تر بعضی ها البته هم دیدم که انگار تو سن بالاتر هم دیده میشه.

مساله اینه که درخواست آشنایی و گرفتن شماره منزل یا مادر اون خانوم واسه ازدواج نه دادن شماره توسط پسر که بیشتر نیت دوستی برداشت میشه و کار درستی نیس خب این مساله چه اشکالی داره که پاسخ های زیر رو که از کامنت های خود خانومها بدست آوردم، اغلب دادن.

بازم میگم منظورم خواستگاری کف خیابون نیست و بعد شما تو خواستگاری سنتی که دیگران معرفی میکنن یا مثلا عکسی از اون دختر خانم رو نشون میدن مگه قبلش شناختی هس که اون پسر با خونواده میره جلو. چرا تفکیک میکنید؟

اگه پسری به فرض از دختری توی خیابون یا جای عمومی خوشش اومد مهرش به دلش افتاد به خدا این گام اول است ملاک قطعی و نهایی نیست، بعد آشنایی و بقیه مقدمات شکل میگیره چرا این جوری قضاوت میکنین که اون ملاکش ظاهر بوده فقط ؟ واسه یکی بفرض مثه من که روش سنتی دوس ندارم فرضا قرار هم نیست دائم از این و اون خوشم بیاد تو خیابون یه بار یه دفعه واقعا ممکنه یکی آدم رو جذب کنه ، کما اینکه واسه خودم تو ایستگاه مترو پیش اومد یه دختر خانم ظاهر بسیار موجهی هم داشت خوشم اومد ازش به دلم نشست اما هیچ کاری نکردم نمیدونستم چیکار کنم اصلا .

حالا اگه بفرض می گفتم و ایشون هم جزو همون کسانی بود که نظراشون رو این پایین مینویسم اگه تازه جواب میداد بی محلی نمیکرد فرار نمیکرد به قول بعضی ها و محترمانه برخورد میکرد چون قطعا من محترمانه و با رعایت ادب و احترام بهشون میگفتم اون موقع لابد با خودشون میگفتن چه جور از رو ظاهر اومده پیشنهاد داده ، فقط ظاهر منو دیده شناختی که نبوده خب مگه تو سنتی شناخت کامل دارن از هم همون اول مگه تو جلسه اول اولین چیزی که دیده میشه ظاهر طرفین نیست؟

پسر اگه ظاهر دختر رو تو جلسه اول نپسنده یا بلعکس که اصلا کار به مراحل بعدی کشیده نمیشه اصلا اگه یه پسری تو فامیلش دختری نبود که او بخواد یا تو دانشگاه شون یا کلا دختر باب میلش رو تا حالا پیدا نکرده ، نمیگم حالا تو خیابون دنبال همسر باشه منظورم این نیست.

آدمه دلش ممکنه واسه یکی بتپه مثل خودم که تو مترو از اون خانوم خوشم اومد و این اتفاقم قرار نیست هر روز بیفته و تو این زمونه با شرایط سختش و پیدا کردن سخت تر کسی که واقعا مناسب باشه هم تو برای اون هم اون برای تو اون وقت چرا فکر میکنن بعضیا البته خب حالا امروز منو دیده فردا یکی دیگه رو کسی که میخواد زندگی کنه این جوری فکر میکنه؟

بعدم پس این دختر پسرا باید کجا همو ببینن یا آشنا بشن ؟

پاسخ هایی که توی اون همه کامنت غالبا دیدم نمیگم همه غالبا اینا بود طرف محترمانه هم میاد جلو چرا این جوری فکر میکنید یا برخورد میکنید؟

- من حاضر نیستم با کسی که این جوری منو بپسنده ازدواج کنم
- چون فکر میکنم فقط از ظاهرم خوشش اومده پس به درد نمیخوره-
- کی تو خیابون پیدا میکنه اونم با یه نگاه
- اگه خوشش میاد پیدا کردن آدرس دختر کاری نداره منظورش اینه که احتمالا نیاد بگه
- نه قبول نمیکنم چون فقط از قیافم خوشش اومده
- غرور و عزت نفس اجازه نمیده شماره بدم منظور شماره موبایل خودشون نبوده
- محل نمیدم بهش
- بابای دختر نمیگه طرف کار و زندگی نداشته افتاده دنبال آدرس خونه
- آخه چطور تو یه نگاه فهمیده اون دختر همون فرد مورد نظرشه
- شماره نمیدم نمیدونم که قصدش چیه
- گفتم مزاحم نشو چطور میشه بدون شناخت به کسی اعتماد کرد
- فرار میکینم
- اگه قبول کنم سخت گیری زیادی میکنم چون میترسم فقط ظاهر ملاکش باشه
- ردش میکنم چون هیچ آدم عاقلی بدون شناخت جلو نمیاد
- رد میکنم چون فکر میکنم سطح فکری طرف چقدر پایینه
- قبول نمیکنم چون شناختی ندارن و روی مشخصات ظاهری اقدام کرده
- اگه غریبه باشه نمیذارم اصن حرف بزنه
- فقط قیافه یا حجاب منو دیده که اومده جلو و شناختی نداشته
- اکثر اونایی که به ظاهر محترمانه رفتار میکنن رفتارشون سرگرمیه
- شما از کجا میدونین دختر چیکاره س کیه خونواده ش کیه فقط از رو ظاهر اومدین جلو
- نه چون حتما از فلان جام فلان جام و فلان جام خوشش اومده کلماتی که خود اون خانم بکار برده رو من ننوشتم
- محلش نمیذاشتم هر چند خیلی محترمانه گفت خودشو تیکه تیکه هم میکرد هیچی

واقعا چرا چنین نظراتی عموما داده شده و اغلب اینطور فکر یا برخورد کردن؟ از کسانی که محبت میکنن نظر میذارن ممنونم

"مهدی من "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)