سلام
در همسایگی ما پسری بود از خانواده متوسط ،
این پسر یه پسر گمنام بود ، درسش متوسط بود ، دو سال آخر هم درس رو گذاشت کنار و صرف مدرک گرفتن مدرسه می رفت .رتبه اش شد 58 هزار رشته انسانی ، اون سال دانشگاه نرفت. گفت سال بعد میرم ، سال بعدشم نرفت و کلا دیگه دانشگاه نرفت .
این پسر تنها رفیق من بود ، منم تنها رفیقش بودم ،
قسم میخورم پسر به این گلی تو عمرم ندیدم ، بی نهایت مهربون و فهمیده ،تو نوجوونی بخاطر فشار اطرافیان ، و سر کوفت های گاه و بی گاه دچار افسردگی شد ،خلاصه بگم تا 18 - 19 سالگی دائما درجا می زد ،البته اهل هیچی هم نبود
نه دختر بازی ، نه دود ، نه کار دیگه .
میگفت برای من فقط هدفم مهمه ، وقتی بهش میگفتم هدفت چیه ؟ میگفت میخوام ثروتمند ترین فرد جهان بشم ، خوب تو روش چیزی نمی گفتم اما در درونم فکر میکردم داره از رو تخیل این حرف رو میزنه .
گذشت و گذشت تا اینکه تو 19 سالگی بعد از گرفتن گواهینامه رفت دنبال اجرای یکی از ایده هاش
با دست خالی و بدون حمایت هیچ کس ، ولی خدا کمکش کرد و ایده اش گرفت ! اگه بخوام همین جور ریز و جزیی توضیح بدم تا فردا طول می کشه .
اما در یک کلام بگم الان تو 26 سالگی چند میلیارد سرمایه داره ! پسری که هیچ کس بهش محل نمیداد و همه میدیدنش به چشم بی عار ، با این موفقیتش دهن همه رو بست . اون موقع یه دختره رو دوست داشت ولی غیر مستقیم بهش فهموندن که لقمه ی تو نیست ، اما الان خیلی ها بی جهت پا پیچش میشن ،خودش دلش شکسته ولی رفتارش تغییری نکرده . مغرور نشده ، هنوزم همون جور ساده و مهربونه . به قدری این پسر با معرفته که بخدا اگه خودم خواهر داشتم ، همون زمان 19 سالگیش بهش میگفتم بیا شوهر خواهر خودم بشو .
سوالم اینه ، یعنی هم سوالمه هم یه توضیح ؛
اول سوال ) یکی که موفق میشه ، چطوری میتونه بفهمه کسی اونو بخاطر خودش میخواد یا موقعیتش ؟
مثلا میتونه با خودش بگه ، خوب هیچ کس که منو بخاطر خودم نمیخواد ، پس حداقل برم سراغ یکی مثل خودم که صاحب موقعیت خاصی باشه .
توضیح هم خیلی تو دل این داستان هست ، یکیش اینکه دل نشکونیم و سر کوفت نزنیم ، دوم اینکه کسی رو مجبور به انجام کاری نکنیم ، یکی اگه دلش با درس نیست مجبور به درس خوندن نکنیم اون رو .
نمیدونم واقعا چرا جامعه طوری شده که تحصیلات برای اکثریت شده ملاک ازدواج ! مهم اینه که طرف به هدفش برسه . حالا یا درس یا هنر یا ورزش یا کار آفرینی یا  ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)